Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8981 til 9000 af 9751
-
Sætningsanalyse
ForumindlægHej alle, Opgaven er: Find sætningsleddene S(subjekt), V(verballed), DO (direkte objekt), SP (subjektsprædikat), IO (indirekte objekt) & A(dverbialled) i nedenstående sætninger: - E.L. James (s) wrote (v) a bestselling erotic romance trilogy which is now a major motion picture starring Jami... -
meget kort spansk oversættelse
ForumindlægI indiandernes liv har dyrene en vigtig rolle: alle mennesker har en nahual. Det er en slags skytsånd i dyreskikkelse. Et menneskes nahual afhænger af fødelstidspunktet. Nahualer kan være gode eller dårlige. Den gode nahual hjælper og forsvarer mennesket, mens den dårlige modarbejder mennesket. ... -
Så er der valg!
ForumindlægSå er valget udskrevet til den 13. november. Held og lykke til alle førstegangsvælgerne derude, tænk jer godt om når i sætter krydset, der er flere år til at det sker igen :) I samme ombæring vil jeg på resten af redaktionens vegne opfordre til sober og velargumenteret debat her på siden. God ... -
Fr. Espersens politistat
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=rVJZWves5l4&feature=related Jeg synes polities har været yderst voldeligt siden VK regeringen trådte til magten. Politimesteren i København kom forbi mit gymnasium og truede os med ikke at deltage i nogen form for aktivisme under ungdomdomshus-oprøret, da det garan... -
Afstemning
ForumindlægJeg beklager det givetvis stupide spørgsmål, men hvor kan jeg finde et guide til at afstemme reaktioner? Jeg starter i 1.g i august og prøver at læse lidt op på første års pensum og løse nogle opgaver, men da jeg ikke husker en skid fra folkeskolen, husker jeg ikke, hvordan sådan noget fungerer, ... -
Er Studieportalen døende?
ForumindlægTil rette vedkommende Har aktiviteten på Studieportalen været stigende eller faldende de seneste år? Jeg føler, at Studieportalen har tabt brugernes gunst og blevet en skygge af, hvad Studieportalen engang var. Jeg baserer mit udsagn ud fra mine snart 5 år på Studieportalen. Det kan være, at jeg... -
Formidling
ForumindlægJeg skrev for et par dage siden en aflevering i matematik. Jeg fik det tilbage, hvor jeg fik en kommentar om at jeg skulle arbejde med min formidling. Jeg synes dog selv at jeg brugte meget tid på at forklare det, men alligevel, atter igen, får jeg den kommentar. Jeg har prøvet at svare på min ... -
Andengradsligning og cirkler.
ForumindlægHej SP Sidder fast med denne opgave som jeg vil prøve at løse vha min formelsamling, men kan ikke få det til at passe sammen. (kigger på side 10 (59)) bruger: (x-a)2 +(y-b)2 =r2 Håber I kan hjælpe! På forhånd tak! -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
\tableofcontents
ForumindlægJeg er i gang med at skrive studieretningsprojekt og har valgt at benytte mig af LaTeX. fordi jeg er træt af alt besværet med Word, der alligevel udarter sig til et grimt dokument ift. LaTeX-dokumenterne. Lige i øjeblikket er jeg dog stødt på lidt problemer. Jeg har kigget i daleif's bog, men... -
Spansk sætninger - er de rigtigt oversat?
ForumindlægJeg har disse sætninger jeg skal have oversat til imorgen, er de er de opstillet og oversat korrekt? :) 1. (hvad er din ynglingsfarve) - Qué es tu colores favoritas? 2. (Hvad er dit ynglingstøj) - Qué es tu ropa favoritas? 3. (hvad har du på, når du går til fest) - Qué t&uac... -
For dårligt.
ForumindlægHej alle SP'er. På det seneste har jeg oprettet indlæg, i håb om at få nogle relative gode besvarelser. Men det håb finder jeg svært at holde fast i, da responsen af mine indlæg har været = med 0. Jeg syntes det er absurd, og tarveligt når man har søgt om hjælp på noget så troværdigt som stud... -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
IB (international baccalaureate)
ForumindlægHej. - Jeg sidder og overvejer min fremtid. Vil gerne studere jura i U.S.A. og tænker det vil være en virkelig god idé at tage en IB, for at forbedre mit engelsk endnu mere. - Jeg går på en helt almindelig dansk folkeskole, men har klaret alle mine prøver, stile osv. med topkaraktere og ha... -
Årsagen til finanskrisen
ForumindlægHej! Da jeg så valg i USA her for et par måneder siden nævne Sarah Palin flere gange dette: "... greed and curruption on Wall Street..." Jeg tænkte på, om der er en anden årsag til finanskrisen som vi ikke kender til? Kunne det tænkes at nogle kurrupte virksomhedsledere stak halen mel... -
Darwin og religion - undersøgelse?
ForumindlægI forbindelse med AT eksamen har jeg valgt at med darwin i fagkombinationen biologi og religion. Jeg er lidt på bar bund i forhold til hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal se ud? Hvilke er derfor jeg søger svar herinde. Jeg ved der er mange som har valgt dette emne, så... -
SSO i Matematik - Notesapparat samt afslutning/konklusion
ForumindlægHvordan skriver man bedst litteraturhenvisninger/noter i matematik? (Altså i SSO) Har både læst nogen hvor eleverne konsekvent skriver hvor de har stoffet fra i starten af det pågældende afsnitFx. Carstensen s 122-130Andre skriver det på normalvis som vi kender det fra historie og dansk. Altså ba... -
Keynesizinisne vs. ekspansiv finanspolitik
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en opgave omkring hvordan Obama vil klare de økonomiske sager i USA. OG så kommer jeg så til at... -
STX
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er ikke specielt god til matematik da jeg kun får 4 :/ jeg ville høre om jeg kunne klare B niveau på STX med kun 4 ? eller er det bedst med c niveau ? på forhånd tak :) -
Opgaver til bogen "De gale"
ForumindlægHej! Har virkelig brug for hjælp... Håber der er nogen som har læst bogen "De gale" af Kim Fupz Aakeson?!For jeg har fået nogle opgaver for, som jeg simpelthen ikke kan løse: - Hvordan tror du vi skal forså bogen titel "De gale"?- Hvilke egenskaber repræsenterer Topper og Pops...
