Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9061 til 9080 af 9751
-
Første alken?
ForumindlægJeg er ved at sætte mig in i alkohol dvs. alakner alkener alkoholer og aldehyder. Er klar over der er flere, men disse vil jeg bruge til eksamen. Forstår systemet pånær metan: Metan ( CH4) Metanol: ( CH3OH) Metanal: ( CH2O) Men hvordan skrives den som Alken, og hedder disse familer no... -
Dansk digt - Nogle som vil hjælpe?
ForumindlægJeg skal lave et digt, som skal handle om mord og fare. Jeg har skrevet et, men syntes jeg mangler noget. Hvis du har nogle idér til hvordan jeg evt kunne gøre det bedre vil jeg meget gerne høre det. Min lære kan godt lide "guf ord", altså ord som man normalt ikke bruger, så hvi... -
Argumentationsanalyse
ForumindlægJeg har lidt brug for hjælp til at komme igang med min analyse? jeg har aldrig lavet sådan en form for analyse? skal jeg først lave en indledning? hvor jeg præsenterer teksten??? Jeg har læst at en god måde at starte op på: Det er rigtig godt, hvis du kan begynde din analyse med at forkl... -
diskontinuert
Forumindlægjeg skal i en opgave bevise af funktionen differenteret bliver til - hvilket jeg får gjort vha. 3 trins reglen Jeg opdager så, at der på studieportalens formelsamling står, at funktionen 1 over x er diskontinuert.. Hvordan kan det være? jeg har da lige bevist at funktionen er differentiabel... -
SRP om D-dag?
ForumindlægHey alle. Jeg står i den situation som mange andre, at jeg skal skrive studieretningsprojekt i 3.g. Jeg har definitivt valgt fagene engelsk og historie, og vil rigtig gerne have om D-dag, evt. udviklingen i krigen efter denne. Jeg vil høre, om der er nogle, der tidligere har skrevet SRP om D-dag,... -
Bærbar computer
ForumindlægEr der nogle, med lidt forstand på computer, som kan fortælle mig lidt fordele og ulemper ved denne computer? http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1271 Evt. hvis der er nogle, som har et bedre alternativ i nogenlunde samme prisklasse? -
Nødvendigt! diffenretialregning
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen, som kan forklare mig hvorfor og hvordan og hvilken regneregl der bliver brugt når: f(x)=ax2+bx+c, når man tager f'(x)=2ax+b, er der nogen, som kan forklare mig hvorfor dette sker? -
Grammatik
ForumindlægHej! Jeg er lige i tvivl om dativ og akkusativ på tysk. Hedder det "kannst du mir helfen" or "kannst du mich helfen"? Skriv hvorfor det hedder sådan. Mich=akkusativ Mir=dativ. Jeg ser slet ikke dativ i den sætning -
Bestå Studentereksamen
ForumindlægHejsa, er det rigtig at man skal have 6,0 både i årskarakter og eksamenskarakterne? Hvad med idræt, musik og billedkunst de tæller jo en halv, så hvis man har fået 7 i allesammen er det så 3,5 ved årskarakter og 3,5 ved eksamenskarakter? Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er bange for ikke at be... -
Engelsk eksamen i morgen :-(
ForumindlægHeey alle ! Ville liii hører a om hvad folk tager med til deres skriftlige engelsk eksamen i morgen ? Om i evt. havde nogle gode ideer til hvad der er en god idé at have med ? Er der ikk nogen der måske har en model på hvordan man bygger en tale op ? Da jeg frygter det er det der kommer !! -
mundtlig mat, rumgeometri - krydsproduktet.
ForumindlægJeg skal til mundtlig mat eksamen om knap en måned, og sidder derfor og er i fuld gang med at forberede eksamensspørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Definer krydsproduktet og gør rede for nogle af dets egenskaber. Gør rede for krydsproduktet udtrykt ved vektorers koordinater. Min disposition: - d... -
Navngivning af alkaner og alkyner
ForumindlægJeg har problemer med at navgive disse stoffer. Jeg har vedhæftet en fil. Jeg har læst alt det vil skulle i vores pensum og ydeligere søgt på nettet, men stadig er jeg ikke med på hvordan jeg skal lave opgaverne.....Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med opgaverne en for en, så jeg... -
Ate -> hydris eller omvendt?
ForumindlægNu bliver jeg pludselig i tvivl. Er rækkefølgen ate -> hybris -> nemesis eller hybris -> ate -> nemesis? :) -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
Karakterer på gymnasiet
ForumindlægHej Jeg er nu en gymnasieelev, men jeg er begyndt med at blive bekymret for de karakterer jeg vil få på 1. standpunktskarakterer. Jeg spørger derfor jer der er erfaringsfulde, om karaktererne falder meget i forhold til folkeskolen, er det nogenlunde ens, eller kan det godt stige med f.eks. +0... -
Hjææælp til sætningsanalyse
ForumindlægHej. Jeg sidder med et citat, der først og fremmest skal inddeles i sætningsled på både det primære og det sekundære sætningsniveau. Sætningen volder mig nogle voldsomme problemer, så måske der sidder en derude, som er super skarp til den slags. Citatet er: 'Den tværfaglighed man så gerne ... -
KOMMA..
ForumindlægHej allesammen. Så er jeg lige i knibe idag (: mht. komma bliver jeg nogen gange forvirret, for aner ik hvor den skal sættes pga biord og forhdoldsord. Er heller ik helt så sikker på hvilken ordklasse "fordi" ligger i, og skal der være komma efter fordi eller før, når der er to par (gru... -
everyone has/have?
ForumindlægHvorfor hedder det has og ikke have? -
Homoseksuelle
ForumindlægHej alle derude, Jeg er i gang med at undersøge homoseksuelle og deres rettigheder til at adoptere. Synes I at homoseksulle skal have lov til at adoptere børn og opdrage dem? Hvorfor? På forhånd tak :-) -
rette kort tekst?
ForumindlægUndskyld hvis teksten er for usammenhængende, jeg har ikke tid til at lave det om lige nu.. Gedicht (das) handelt von ein Generationskonflikt, das in Jahr 1993 schreibt war. Die Mutters Reaktion: sie machen sich sorgen über potentiale Gefahren, zum Beispiel schwanger zu werden, eine Jung ihre T...
