Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9201 til 9220 af 9751
-
Hjælp en studinde i nød!
ForumindlægHjælp en ny matematik studindeJeg har problemer med følgende stykke...kan nogen hjælpe?2 * -3(i anden) - 4 * -3 - 2 * -3(2 * -3 skal divideres med 5(-3-4)...)Jeg håber min opstilling er til at tyde.Jeg får selv to resultaterdet ene er 29,82857143det andet er 9,6...er det helt galt? eller er en af... -
Matrix determinanter
ForumindlægHej, er der nogen som kender nogle formler, el. hjemmesider som indeholder disse, som udledder en 4x4 matrix-determinant eller en større m x n matrix?som f.eks:det(A)=a(11)det(A(11))-a(12)det(A(12))+ a(13)det(A(13))...a(n)det(A(n)) -
FRODO..FRODO.HJÆLP
Forumindlægdu spurgte om jeg ville have en referat, det vil jeg meget gerne ,så redder min dag. har du en? -
Metafor, besjæling eller personificering??
ForumindlægHej alle... Er der nogen der kan give eksempel og forklare forskellen på metafor, besjæling og personificering? På forhån tak :) ... -
Kommatjek af tekst!
ForumindlægHej alle! Jeg er lige blevet færdig med min dansk novelle. Jeg har gjort mit bedste med at sætte tegn. Men nu er jeg ikke den skarpeste til at sætte komma... Så vil høre om der var en eller gerne flere der vil rette den igennem. Det vil være sødt af jer, hvis i gad. Vil helst ikke have, at de... -
Kurdistan -
ForumindlægIndtil videre har jeg mødt overraskende få danskere, som ved hvad Kurdistan er og det kunne derfor være spændende at vide, hvor mange af jer der ved det - UDEN at google først selvfølgelig! -
Skørbug og opdagelsesrejsende HJÆLP
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har i AT valgt emnet skørbug og opdagelsesrejsende i fagene historie og biologi. Da jeg så var til vejledning mente mine lærere at jeg skulle brede det ud til rejser og mad og så også komme ind på noget med konservering af mad gennem tiden. Så nu er jeg h... -
Bestem egenværdi ud fra systemts koefficientmatrix
ForumindlægHejsa. Jeg håber i kan hjælpe mig med følgende opgave, som er vedhæftet. Spørgsmålet handler om at Vektoren u1 = [1 2] og er egenvektor for systemets koefficientmatrix. Bestem den tilhørende egenværdi Mvh Mads -
Thevenin spændingen
ForumindlægHej I det vedhæftede spørgsmål har jeg svært ved at beregne Thevenin spændingen Vt. Jeg har beregnet Rt modstanden ved en parallelforbindelse mellem modstandene hvilket jeg får til 6 kohm. Håber der er en der er dygtig til at hjælpe mig med at forstå thevin, for når jeg læser i min bog kan de... -
Kommentar til brug af SP
ForumindlægHej SP ( og brugere af SP ). Foranlediget af denne tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1494681 og med SP's ønskede formål for øje, fatter jeg ikke at SP ser gennem fingre med dennes ( og lignende trådes ) brug af SP. Lån af dispotion, står der, til inspiration, eller ... -
hjælp!!! :-/ islamnoter søges!!!
Forumindlægjeg skal op i religion på fredag, og synes selv læsningen gik rigtig godt, indtil jeg kom til islam..... puha, det er svært.... - og jeg er 99% sikker på at netop DERFOR kommer jeg op i det.... nogen der har nogle gode noter? :-) -
ordet end
ForumindlægHedder det han er bedre end jeg eller bedre end mig Tak på forhånd. -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
p/q metoden
Forumindlægx3-x2-14x+24=0Jeg tror P= 24, 12,8,6,3,2 og 1,q ved jeg ikke hvad er 2x3-x2-17x-14=0jeg får gættet x=3,5.derefter i division kan jeg ikke få den til at gå op, jeg ender med en rest på -12,25.... kan det være rigtigt? -
Oversættelse!
ForumindlægVi skal oversætte noget til i morgen, jeg er pænt dårligt til tysk. Så vil være meget glad hvis der var en der ville kigge det jeg har oversæt indtil videre igennem, ret mine fejl og skrive lidt til hvad det er for nogle regler jeg fucker op i. Det danske stykke: I ”Edgar wird mi... -
lidt hjælp søges
Forumindlæghej!\ner der nogen som er villige til at hjælpe mig med disse 4 opgaver er næsten færdig.\nOpgave 1)\n\nen funktion f er bestemt ved \nf(x)=x+ln(x) , xER+\n\nvis at f er voksende\ngør rede for at f har netop et nulpunkt.\n\nløsning.\nln(x) er en voksende funktion og da vi ydermere for at vide at ... -
Manual integration, både partiel og substition
ForumindlægHejsa\n\nDette spørgsmål relatere lidt til\nhttps://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=145035 \nMen kan læses uafhængigt.\n\nJeg skal have integret http://www.thedeathart.dk/upload/int1.png i hånden, dvs. alle udregninger manualet.\n\nJeg har prøvet i en 4 timer, og har også snakket med ... -
Det haster!! hvad rimer på kræft
ForumindlægHej er der nogen der ville hjælpe?? :)) Hvad rimer på kræft?? (altså en sygedom) =) -
Lav karakter i srp
ForumindlægHey, first post. Anyway, jeg fik en lav karakter i min srp. Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del tanker bag den. er der nogen der har tid/Lyst til at kigge på den og evt. fortælle mig hvad der er galt? Lærerne må åbenbart ikke fortælle mig det. Jeg går p... -
konvergensradius for en potensrække
ForumindlægHej Jeg har problemer med at beregne konvergensradius for en potensrække. Jeg har gjort brug af kvotientkriteriet, og regnet på maple, hvor jeg skulle få et udtryk for konvergensradiussen, men får ikke et resultat ud. Håber der er nogen der kan hjælpe. Opgaveformuleringen er vedhæftet som e...
