Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9221 til 9240 af 9751
-
Dommedag
ForumindlægHvad forstår i ved dette begreb? Jeg har selv tænkt lidt på naturvidenskab kontra religion. for kan man snakke om menneskets eksistens den dag solens udbrænding finder sted? Da lyset, som er grundlaget for al liv, som vi kender det, ikke længere eksistere, må vi vel erkende at vi ikke længere vil... -
Hjælpppppppppp !
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp lige nu. Jeg har en opgave som hedder: Tegn en rektangel, hvis en af siderne er 6 cm.. ?????? -
Skæring af lineær- og andengradfunktion?
ForumindlægKan man finde skæringspunktet for en lineær og en andengradsfunktion ved beregning uden brug af Graph-program osv? -
Einfach So! Side 40 opgave 20
ForumindlægDet vil bare være super skønt, hvis der er en der gider kigge på mine oversættelser. Opgaven går ud på at finde ud af om der skal bruges dürfen eller müssen. OPGAVE: Hvor (wie) hurtigt må man køre her? De må køre 80 km (i) timen, men det behøver de ikke!. I må køre nu, ellers når i det ikke... -
Call if you need me
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på fredag, jeg har lidt problemer med en tekst, der hedder "Call if you need me" Den er skrevet af Raymond Carver. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen, der vidste lidt om teksten og som måske gad at hjælpe mig !Hvis der endvidere er nogen, der l... -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
hvis jeg bliver optaget på gymnasium
Forumindlæghvordan siger an det på englesk -
SSO opgave hjælpp
ForumindlægHej jeg er lige blevet færdig med 2.g og SSO opgaven nærmer sig. Er der nogen som har nogen erfaringer med hvad der er godt at skrive i? Har tænkt på at skrive i biologi, må man ikke lave forsøget inden ugen??? -
potensfunktion
ForumindlægHej Har lidt problemer med følgende opgave. Om en potensfunktion gælder, at y=341 for x=8,6 samt, at y-værdierne øges med 15 %, når x-værdierne øges med 6 % bestem regneforskriften Jeg har gjort følgende Punkt: (8,6 ; 341) og (9,116 ; 392,15) 8,6*1,06 =9,116 341*1,15= 392,15 ... -
Terninger - Sansynlighed
ForumindlægSansynligheden for at slå en 6'er med en terning er, der er man 5:1 underdog. Hvis man tilgengæld får 2 slag til at slå en 6'er, hvad er odds'ne så ?? Og hvordn regner i det ud ? På forhånd tak -
Demonstrative pronominer
ForumindlægSådan står det i min grammatikbog: "Når det demonstrative pronomen står alene og ikke er subjekt, hedder det dem i flertal. Fx. Kan du ikke lide de der møbler? Nej, dem kan jeg ikke lide." Men, hvis pronomenet står uden substantiv men der er ordet der/ her med, hvilken regel gælder i s... -
chi i anden forskel på obs. og forventede antal?
ForumindlægHej alle, Hvad er forskellen på observeret antal og det forventet antal? Skal man bruge den ene frem for den anden, hvis det enten er Ho eller H1 som er sandt? Hvordan skal denne konkluderes korrekt? Hilsen her fra. -
Dødsstraf?
ForumindlægJeg er igang med at lave projektopgave om dødsstraf, og nu har jeg et lille problem. Hvorfor er Danmark imod dødsstraf, og hvorfor er USA for? -
Terror i medier
ForumindlægHej. Er der en sød sød person der har tid til at rette min dansk stil som skal afleveres senere. Håber virkelig der en der har tid til det. :)) -
Flabede brugere
ForumindlægHej jeg har været aktiv herinde på en anden bruger i noget tid. Jeg har ikke lyst til at den bliver sat i bås af andre brugere. Jeg synes at nogen brugere er rigtig tarvelige mod andre. Jeg tror folk som stygotius og justitia ikke forstår at vi mangler hjælp og ikke en besked som beskriver hvor ... -
Oxford, Harvard, Columbia etc... realistisk?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er sproglig/samfundsvidenskabelig student anno 2012 med et snit på 11,0 rent ud eller 11,9 med bonus. Mit spørgsmål er, om det er realistisk for een med mine forudsætninger at kunne blive optaget på udenlandske prestigeuniversiteter som Oxford og Cambridge i England elle... -
truth tabel(ikke det samme)
ForumindlægVi anvender + som symbol for ekslusiv og således at P+R betyder P eller R men ikke begge. a) Lav en "truth tabel" for P+R, det har jeg gjort b) Find en formel hvor du bruger ∧∨¬ som er ensbetydende med P+R. Ville svaret på b være: ¬(P∧R)∧(P∨R) -
Mundtligt eksamen - spørgsmål bliver udleveret på forhånd
ForumindlægHej Når man skal op i mundligt i et fag, får man så nogle spørgsmål på forhånd, altså inden eksamen, som man kan forberdre sig på? -
Er Naser Khader god nok?
ForumindlægTror I at Khader er stærk nok til at holde sit nye parti? Vil I stemme på ham? Personligt mener jeg at han er uden indhold. Jeg er næsten sikker på at han ikke vil kunne fremme integrationen, fordi han selv ikke har forstået begrebet selv er han assimileret og ønsker at andre indvandrere bliver... -
reducere
ForumindlægHej. Jeg ville se om nogen kunne hjælpe mig med denne opg. jeg fik vist en opgave herinde igår som hjalp mig meget og håber jeg lige kan få en opg vist igen så jeg forstår opsætnings metoden. Kan nok når jeg kun har 2 parrenteser mod hinanden men min bog viser intet om når der står 3 :( Ska...
