Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9301 til 9320 af 9751
-
faktorernes orden
ForumindlægEr det lige meget om jeg siger x/y/z eller z/y/x ? Og hvis, er der da så en forkjlaring på hvorfor? -
hvordan forklarer man hældningskoefficient
Forumindlægmin datter er begyndt på gym og har store problemer med at forstå matematik. En hældningskoefficient, et hældningstal eller blot en hældning er et udtryk for, hvor stejl en ret linje er i forhold til akserne i det koordinatsystem, den er tegnet i. hvad vil det sige i almindelig tale? ... -
Hvorfor falder trykket?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet et forsøg, som går ud på at varme lidt vand i en sodavandsdåse op, til det begynder at fordampe og herefter hurtigt smide dåsen over i en balje med koldt vand, hvorefter dåsen bliver krøllet sammen. Jeg ved, at det er fordi dåsen er blevet fyldt med van... -
Faseforskydning
ForumindlægJeg er lidt forvirret: Fortæller , at svingningen starter ved 90 grader på enhedscirklen, er det så forskydningen på 1. aksen? Skal jeg bruge formlen: delta t ligmed phi divideret med omega? Jeg har fået 2 er det rigtigt? Opgaven er vedhæftet -
HJÆLP TIL EU
Forumindlægfordele og ulemper ved EU, kom med lidt om det PLEASE HJÆLP -
Spænding og strømstyrke
ForumindlægJeg har et opklarende spørgsmål: Der er den samme strømstyrke i et serieltkredsløb. Det er der fordi at strømmen skal igennem alle komponenter i kredsløbet, derfor vil strømstyrken være lig den komponent med den største modstand, også selvom du har andre komponenter der har en meget mindre modst... -
Funktioner- omvendt proportionalitet
ForumindlægI forhold til at tegne en graf i omvendt proportionalitet og tegne et sildeben: har vi F.eks x-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4. Når man så skal regne y-værdierne ud til -4 er y værdien =43. Men der der er jeg kan ikke forstå hvorfor man siger 2*16+12=32+12-1=43. Men hvorfor ??? Hvorfor er det hele tiden at... -
9 Klasse elev meget interesseret i matematik. Leder efter bøger eller lign.
ForumindlægHej allesammen jeg er en 9 Klasses elev, som er meget interesseret i Matematik. Jeg er ikke noget mastermind, så derfor vil jeg stadig gerne finde nogle bøger, der kan træne og opvarme min hjerne. Jeg vil gerne sørge for at jeg har alt på plads - Før jeg begynder at læse bøger som er svære. Dvs. ... -
Forklaring af faglige terminilogier
ForumindlægHej, jeg sidder med disse to sætninger som driller mig en smule, håber i kan hjælpe mig derude. "Teenage parents are richer than ever before and can effort to give their children everything". - hvorfor hedder det teenage parents og ikke teenager parents? "Youth employment has... -
Hjælp!! Klumme Hvor går grænsen? Er gået i stå Offenlig steder
ForumindlægHej studieportalen. Skal lave en klumme til på mandag, er kommet i gang men er gået i stå. Her er det jeg har skrevet håber at i kan kik starte mig op. Vil i også please rette kommafejl og stavning. tak på forhånd. Bip, bip bip. Aarh nej ikke igen. Ikke den skide mobil igen. Det er sku da fjerd... -
Brøker - decimaltal
ForumindlægForklar hvorfor nogle brøktal bliver til endelige decimaltal, og hvorfor andre bliver uendelige periodiske dicinaltal? 0,5 - 0,3 - 0,25 - 0,3 - 0,17 - 0,14 - 0,12 - 0,11 - 0,1 - -
Puffersystem
ForumindlægHej, er der nogle dygtige, som vil være søde at forklare mig følgende: Det jeg ikke forstår er, hvad der sker ved efter tilsætningen. -
HJÆLP HURTIGST MULIGT. DU FOR EN BENØNING
ForumindlægHej alle jeg har brug for hjælp til der er en venlig sjæl der vil hjælpe med at rette min hovedopgave fra finansøkonom udd. jeg skal aflverer den på fredag, så det haster virkelig.! Kontakt mig her hurtigst muligt, også aftaler vi en beløning du vil få? På forhånd tak -
Taylerpolynomiet for Morsepotentialet.
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast i opg. b ( se vedhæftningen.) Jeg har prøvet mig frem ( se vedhæftningen), men maple siger noget andet end det jeg har fået. Håber nogen kan hjælpe. -
Modalverber
ForumindlægHej er der nogen af jer der kan fortælle mig om jeg har omskrivet modalverberne korrekt Anna Kauft ein Eis → Anna will ein Eis kaufen → Anna kann nicht ein Eis kaufen Anna und ihr Bruder gehen ins Kino → Anna und ihr Bruder durfte nicht ins kino gehen → Anna und ... -
Dansk Essay forbedringer
ForumindlægHej allesammen, vil lige høre jeres input til mit essay omkring 'selfiegenerationen'. Jeg har endnu ikke tjekket den igennem for kommatering, stavefejl og datid/nutid. OBS! Den er ikke rettet eller ligende. Selfiegenerationen, en doven årgang - Lucas En selfiegeneration, ... -
Lineære funktioner
ForumindlægHej, Jeg skal i min emneopgave til eksamen, komme på et konkret eksempel på en lineær funktion fra virkeligheden. Funktionen skal omhandle et konkret fænomen fra virkeligheden, men behøver ikke være autentisk. Beskriv præcist hvad f (x) angiver og hvad x angiver. Tag ikke en funktion fra bogen, ... -
Nulreglen
ForumindlægHej alle, Så vidt jeg selv husker, har jeg aldrig haft om nulreglen, da jeg ingen noter kan finde i mit hæfte. Har prøvet og søge lidt hist og pist på google - dog uden held. Er der nogle der kan forklare mig, hvad nulreglen egentlig går ud på, samt evt. give et eksempel? Fx. (x + 1)(x &minus... -
ikke homogene anden ordens differentialligninger
ForumindlægHvilken metode er bedst egnet til at løse følgende ikke homogen anden ordens differentialligning? I * y'' + r * y' + k * y = (Fo/I) * ei*w*t Er det metoden " Method of variation of parameters " eller er det metoden " Method of undetermined coefficients "? Jeg ha... -
Stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan stamfunktioner hænger sammen og jeg skal snart til eksmaen... F.eks. Integralet fra 3x2 + 3x dx = x3 + 2/3x2 + k Jeg har fanget at man skal smide en konstant på, men det andet forstår jeg simpelthen ikke. Er der nogen der kan vise mig måde hvord...
