Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9501 til 9520 af 9751
-
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Usymmetrisk 3-faset vækselstrøm. Finde strømme.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med sådan en her? Man skal bruge noget Kirchhoff, men jeg kan ikke forstå, hvordan. Skema kan ses nedenunder: http://i.imgur.com/sRcXI.jpg -
Ret og giv karakter
ForumindlægEr der nogle der kan rette og give en karakter til dette essay, gerne med kritik og begrundelse hvofor. Essay opgaven lyder på, " Skriv et essay med titlen, At bygge broer." -
projektopgave i de naturfaglige fag, fysik og kemi, biologi og geografi
Forumindlæghej, min ven og jeg er igang med en projekt opgave, og kunne godt bruge en som havde erfaring med kraft. en som kunne besvare følgene spørsmål. - hvordan oprsår kraft - hvordan behandler man det hvis nogle af jer har lavet en fremlæggelse eller andet lign, så vil jeg spørge om i kan vedhæfte ... -
teoriprøven
Forumindlæghej det er sådan at jeg skal snart til teoriprøve og er meget nervøs for om jeg består. Fordi jeg plejer normalt at få omkring 8-6 fejl når jeg har prøve i teoriundervisning. Jeg tænkte om I kunne give mig nogle gode råd til hvad jeg skal være forberedt på når jeg skal til teoriprøve? -
kæmpesten
ForumindlægAt forstå verden og fenomæner har optaget mennesket i årtusinder. Ofte alle de ubesvarede spørgsmål blev henvist til guds/-værk. Spørgsmålet: Hvis gud er allmægtig, ville han så være i stand til at skabe en sten, så stor, at han ikke kan bære den? Stammer fra Kina tror jeg. DeciMat -
Afstem redoxreaktionen
ForumindlægJeg har vedhæfter et billede af selve reaktionen. Jeg har virkelig svært ved at finde OT for atomerne....og selv om jeg har en liste over de ting jeg skal gøre, forstår jeg det stadig ikke. Jeg har både læst om OT, reduktion og oxidation og set flere youtube vidoer, men jeg fatter stadig ikke... -
Linjer og vektorer
ForumindlægHej derude! Jeg har to mat opgaver, som jeg ikke lige kan finde ud af, så det ville være rart, hvis I kunne hjælpe mig på vej :) Tak på forhånd. Opg 1. Trekant ABC har vinkelspidserne A(1,3), B(6,9), C(9,1). Bestem en ligning for hver af trekanternes højder, medianer og midtnoma... -
RSA kryptologi opgave...
ForumindlægJeg skal have udregnet dette i et RSA system. 2613 ≡ 20 mod (33) altså jeg skal lave en omskrivning af udtrykket: 2613 (mod 33). således at "blokken" 26 bliver krypteret til 20) jeg ved man kan lave en omskrivning af dette således det kan regnes ud "i hånden", men hvord... -
Engelsk 'tale' og HTX
ForumindlægHej Jeg skal holde en 'tale' på 3 min. om en uge, hvor jeg var på brobygning og er lidt i tvivl om følgende ord hedder noget specielt på engelsk, eller om de bare kan oversættes direkte. kom/IT (kommunikation/it) = communication/ ? fysik (ikke fysik/kemi, men bare faget fysik for sig se... -
Mat a, fysik b, kemi b
ForumindlægHej alle sammen Sidder og skal til at vælge min endelige studieretning jer om ikke særlig lang tid, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg overvejer stærkt linjen mé matematik A, fysik B, og kemi B. Men har hørt fra folk at dette v... -
Hjælp mig efter min afgangsprøve kom
ForumindlægHej Jeg har noget problemer med Matematik. Jeg ville gerne vide alt om Matematik før jeg skal til afgangsprøv. Fordi jeg virkelige nervøs og jeg er bange for klare det vilde dårlige, så I kan ikke fortælle alt om Matematik som brøk, division, procent osv. Kan I også fortælle hvordan kan klare p... -
Deniz dræbt! DF hvor i henne??
ForumindlægJa, hvis ikke I har ligget i koma eller på en eller anden måde har toppet Mount Everest, har I de seneste par dage nok hørt om ÖZGÜR Deniz Uzun som er blevet slået ihjel ved brutalt vis af en gruppe DANSKE unge(Rascister/Psykopater). Men denne tragiske sag til en side.. Så støtte jeg hel tilfæ... -
Kan etnicitet sættes i flertal?
ForumindlægHej. Er der nogen, der ved, om man kan sætte ordet etnicitet i flertal, så det bliver etniciteter? -
Figurfølge?
Forumindlæghvor stor er figur 4 når figur 1 er 3 kvadrat cm figur 2 er 12 kvadrat cm figur 3 26 kvadrat cm -
Hjælp til monotoniforhold - bestem minimum
ForumindlægHej Jeg er har brug for hjælp til nedenstående opgave: Funktionen f er givet ved forskriften: Bestem minimum for funktionen, og bestem derudfra værdimængden. Jeg har fundet: , Er dette så mit minimum? Og hvordan kan jeg bestemme værdimængden, altså er der en formel, som jeg kan bruge? ... -
Skriftlig Tysk
ForumindlægHej, er der måske en der har lyst til at læse min eksamens opgave igennem, og evt. give den en karakter? Jeg har tysk på A niveau.. -
Newton-Raphsons metoden. Opgaver
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig med denne opgave: Bestem via Newton-Raphson metode nulpunkterne for funktionen f(x) = x^5-10x^4+35x^3-50x^2+24x+1. Det kunne være dejligt hvis der var nogle der kunne hjælpe mig trin for trin med denne opgave. -
Jehovas vidner - at takke "nej" !?
ForumindlægHeeey alle! Sidste uge mødte jeg tilfældigvis to damer på gaden. I starten havde jeg ingen anelse om, hvad de ville, da de sådan set stoppede min vandring, og bare begyndte at snakke om hverdagsting. Pludselig spørger en af damerne om min holdning til gud, osv., og jeg forklarer hende, at jeg i... -
DC kreds
ForumindlægHar problemer med denne opgave, håber at i kan hjælpe. Bestem, når afbryder 1 er i åben stilling: 1.1. Ligninger til beregning af strømmene gennem R1, R2 og Rb.
