Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11461 til 11480 af 15240
-
Gode råd søges..
ForumindlægJeg skal op i historie på tirsdag d. 16. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.. nogle der har nogle gode råd? Håber virkelig der er nogle der har nogle gode råd. (: -
Integral
ForumindlægHey derude, Er der nogen der kender til beviset for både indskudssætningen og differens-reglen, når man taler om bestemt integrale? - hvis I gør, kan I så give et link eller skrive herinde, hvordan det skal bevises? Jeg har nemlig selv problemer med det.. :( På forhånd tak. -
Shall or should?
ForumindlægJeg har kigget og kigget, og prøvet at finde forskellen mellem disse to ord, men jeg kan simpelthen ikke se forskellen, først troede jeg at shall var skal, og should var skulle, men efter noget tid fandt jeg ud af at det var noget andet, jeg har da brugt should i mange tilfælde, men hver gang jeg... -
Stil-skrivning!?
ForumindlægHej, ved i hvordan man bliver bedre til at skrive noveller eller artikler. Er der nogle gode kloser til artikel-skrivning? Bare kom med jeres synspunkter! -
Varmetab
ForumindlægHvordan beregner man varmetabet af vand, som er blevet opvarmet af fx en elkedel? :-) -
Sandsynlighedsregning
Forumindlæg2 opgaver til hjælp, det haster -
Latin - rettelse
ForumindlægHar oversat to sætninger og fundet finde den syntaks del af dem. Kan i se om det er rigtigt oversat, og analyseret? • ‘Nescio litteras, ut scis, brute!’ respondet iris • Nescio kan ikke læse, som ved intet’ svarer Iris. • Respondet = verbal led, iris= subjekt, N... -
Integralregning?
ForumindlægEr der nogle, der kan vise mig ved udregning, hvordan man løser følgende opgave: To funktioner f og g er bestemt ved: f(x)= -x^3+x^2+kx+3 og g(x)= x^2+3 hvor k er et positivt tal. Graferne for f og g afgrænser for x ≤ 0 et område M, der har et areal, og for x ≥ 0 et andet område N, der... -
forholdsord
ForumindlægHej er i gang med en opgave om forholdsord på engelsk:) der er nogle sætninger som jeg ikke rigtig kan finde ud af håber i vil hjælpe:);) 1) I må ikke lege på gaden. 2)drengen kom løbene imod os. 3) vi hørte ham i radioen. 4) vi har ventet på dig. 5)vi spiste frokost på en restaurant. Det som je... -
Goebbels tale 1943
ForumindlægJeg har meget svært ved at forstå talen fra : Joseph Goebbel. Er der nogle som kan hjælpe mig med at svare spørgsmålene til talen. Jeg er virkelig selv i gang med at gøre alt hvad jeg kan. -
hvordan løser jeg denne ligning
Forumindlæg5 = 3 3x-4y+3 2x-3y+2 6 = 5 4x+3y+1 3x+4y-5 det er en ligning med to ubekendte :D -
en der lige vil kigge en kort tysk tekst igennem
ForumindlægMein Ferien Meine Familie und ich planen immer die Ferie zusammen. Letzten Sommer sind wir nach Barcelona gefahren. Wir hatten zu den Urlaub Geld gespart. Mein Mutter hatte die Planung gemacht. Sie hatte Flugtickets, Hotelzimmer, Auto ect. Gebucht. Ich hatte mit meine Schwester Koffer gepacht. ... -
Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne a og b
ForumindlægHej jeg har denne opgave, som skal kunne løses uden hjælpemidler. er der nogen der vil hjælpe med det :-) opgaven er vedlagt -
integral
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og skal integrere udtrykket -x^3 + 8 og kender godt reglen, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til minusset. Jeg får F(x) = -1/4x^4+8x? Men det er ikke korrekt? Hvordan skal jeg gøre det? Kan I forklare mig det? -
f’(x)=0
ForumindlægHej. Jeg skal beregne f’(x)=0 for funktionen som jeg har skrevet øverst. Men så tænkte jeg at jeg først skal forkorte udtrykket og gange tallene ind på paranteset før jeg differentierer. Men nu er jeg i tvivl om jeg kan differentiere det som jeg er nået frem til eller om det er helt forkert forko... -
Hospitalsfysik
ForumindlægHvor stor er halveringstykkelsen for 100 keV røntgenstråler.i luft, når den linære absorptionskoefficent ved denne energi i luft er 0,0192 m^-1 forstår det simpelten ikke -
Hvorfor vil baserne i hovedgruppe 15 og 16 ikke være baseacceptor.
ForumindlægHvorfor vil baserne i hovedgruppe 15 og 16 ikke være baseacceptor. Hvad er det der så specielle ved dem, at de ikke vil optage en H+ fra en syredonor, men derimod vælge at fjerne H+ -
Bestem en stamfunktion gennem et punkt
ForumindlægHej folkens jeg har følgende opgave som skal løses step for step. Det er nemlig det min lærer vil have. Det lyder således En funktion F er givet ved F(x)=x^3+x^2-3x a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet p(2.8) Jeg ved at stamfunktionen til min funktion er 1/4x^4+1/3x... -
Køreprøve
ForumindlægSå er det ved at være tid at jeg skal til køreprøve! Og er så bange for at dumpe. :( Nogle råd? Hvad dumper man på? Hvor mange "småfejl" er tilladt? Det er især det med at se over skulderen der er træls.. -
Passive and active voice
ForumindlægHej Det der er understreget i det lille afsnit står som "passive voice". Det jeg så skal have gjort er, at skrives det om, så det står som "active voice" og det har jeg haft problemer med, da jeg ender med, at skrive hele afsnittet om. Det blev min lære ikke glad for :-( Er ...
