Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11481 til 11500 af 15240
-
newton og kepler
ForumindlægJeg ville hører om der er nogle der kunne anbefale hjemmesider (på dansk),bøger osv. der omhandler gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. Jeg skal skrive opgave i fysik og historie om verdensbilleder , det bliver noget om tycho brahe, kepler og newton, og noget om ellipser sådan ... -
Redoxreaktion
ForumindlægJeg skal have afstemt denne redoxreaktion: Cu2+ + I- --> CuI + I2 Burde den ikke være afstemt bare ved at sige: Cu2+ + 3 I- --> CuI + I2 Problemet er at så stemmer ladningen ikke, hvis jeg afstemmer ladningen så får jeg tilføjet nolge H, og så skal jeg tilføje vand på den anden s... -
'Filosofi for begyndere'
ForumindlægHejsa, Jeg har valgt filosofi C i 3.g, men vil gerne starte med noget filosofi inden da. I den forbindelse ville jeg høre, om I kan anbefale nogle gode bøger til at starte op med? Kunne godt tænke mig at læse noget Kierkegaard, men formoder bare, at det ville være forholdsvis uforståeligt, når j... -
Implikatnionstegn
ForumindlægHvorfor bliver to falske udsagn vha. et implikatnionstegn til et sammensat sandt udsagn? -
Kondensationsreaktion
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra mit udgangstof Dicarbinol Hemisulfat, danne stoffet Citalopram ved hjælp af svovlsyre. Ved at blande svovlsyre med dicarbinol hemisulfat sker en kondensationsreaktion og jeg får stoffet citalopram. Er svovlsyre en katalysator her?? -
hjælp! pramipexols kemiske opbygning
ForumindlægJeg skriver SRP om Parkinsons sygdom og jeg er blevet bedt om at redegøre for pramipexols kemiske opbygning. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg er helt lost. Hilsen den forvirrede -
Halvveringstid
ForumindlægHej, jeg skal til fysik-eksamen på tirsdag. Jeg sidder lidt fast i radioaktivitet og underemnet halvveringstid. Håber i kan hjælpe lidt ;) Tak på forhån -
Oversættelse af "Gud er min dommer"
ForumindlægHej. Jeg skal have oversat "Gud er min dommer" til latin. Jeg har rodet lidt med det og ´fundet disse løsninger: "Deus mihi iudex" "Deus est meus iudex" "Deus iudex" Er alle korekte oversat? Hvilken ville i vælge, eller har i et 4. forslag? Mv... -
Nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 linjer?
ForumindlægEr der nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 - 20 linjer, da jeg skal aflevere det klokken 23:30 iaften senest! Håber nogen er interesseret. I må gerne ændre den. Her er historien: Es war einmal ein grosses Land. Im das Land herrschte ein Königin, zusammen mit ihrem Sohn. Ihrem Sohn war Prin... -
folkedrab- krig ??
Forumindlæghej alle. Er lige ved at læse historie. Og er stødt ind i et ord, folkedrab ?? hvad er det? og hvad er forskellen egentlig på folkedrab og krig ? :) håber på hjælp! -
Omar Khayyams bevis
ForumindlægHej, er der nogen der ved i Omar Khayyams bevis om løsninger til tredjegradsløsninger med ligningen x^3+cx=d, hvordan halvcirklen har ligningen (x-d/2c)^2 + y^2 eller x(d/x-x)=y^2 -
Buses eller busses???
ForumindlægHej Hedder det "buses" eller "busses"? På forhånd tak -
Fejl i engelske sætninger
ForumindlægJa jeg skal finde fejlen (der kan godt være flere) i nogle engelske sætninger. Hvad er der af fejl i: Honestly, is this the concert you been looking so much forward to? Og i: There is a time when parents realises that their babies has grown up? Er fejlene ikke realises og has. Så skal sætni... -
trekant - median
Forumindlægi en trekant er siden a = 7,8, b= 8,5 og c er 6,9 beregn længden på ma ( medianen på siden a) beregn længden på Va ( linjen der halvere vinklen A) er der nogen der kan hjælpe -
Familie - den eller de?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en spansk-oversættelse hvor jeg skal oversætte "Derfor flytter familien til Mexico City" Jeg er i tvivl om, om jeg skal bøge flytter i 3. person ental, eller 3. person flertal? "De" flytter jo. Men samtidig er familien, altså "den" der ... -
Kædereglen
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med resten? jeg er nået så langt -
akut kritalsk spørgsmål
Forumindlæghej har brug for hjælp til anden del af spørgsmålet det forstår jeg nemlig ikke har fundet tallene a og b. spørgsmålet er vedhæftet som billede. -
proteinmangel
ForumindlægHej, Mit spørgsmål lyder sådan: Hvad medfører proteinmangel i ulande? Er der nogen som kan give mig en god link, da jeg er i gang til at skrive min geografi opgave om proteinmangel. på forhånd tak -
Hvor stor en del af Danmarks energiforbrug dækkes af atomkraft?
ForumindlægHvor stor en del af Danmarks energiforbrug dækkes af atomkraft?. -
x/a=b/c ??
ForumindlægOpgaven lyder således. x/a=b/c jeg skal isolerer x. Men hvordan gør jeg?
