Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12301 til 12320 af 36004
-
lagrange multiplikatorer
Forumindlægbruges til optimering af funktioner under bibetingelser. Givet f(x,y) og g(x,y)-c=0 Definerer en lagrangefunktion: L = f - λ(g(x,y)-c) Og man skal så løse følgende ligningssystem for ekstrema: dL/dx = 0 dL/dy = 0 dL/dλ = 0 I mine noter (uddrag vedhæftet) bliv... -
Lineære funktioner
ForumindlægHej. Jeg er ikke sikker jeg forstår det her spørgsmål som jeg har fået af min matematik lærer: Formålet med opgaven er at vise, at du selvstændigt kan bearbejde, strukturere og fremlægge emnet lineære funktioner under anvendelse af begreber, teorier og viden fra matematik. Opgaven bør... -
Uddybning af regneregler for ln(x)
ForumindlægHej SP, Jeg har fået til opgave at lave et oplæg der forklarer regnereglerne for ln(x), og indtil videre går det ikke så godt. Det som jeg skal lave et oplæg om er følgende: n(a*b) = ln a + ln b ln (a over b) = ln a - ln b ln (a^r) = r * ln a^ Hvad gør jeg så nu? Jeg skal forklare... -
Tidsangivelser - oversættelse til aflevering
ForumindlægSkal oversætte disse seks sætninger til tysk og vil bare lige høre om det ser rigtigt ud. Hvis ikke er der så ikke nogen som vil foklare mig hvad jeg gør forkert, så jeg kan lære det til næste gang. a) På et tidspunkt kunne DDR ikke opretholde presset på borgerne. b)I DDR var hverdagen en kamp. ... -
indirekte og direkte objekt
ForumindlægKan nogen hjælpe med: Kan der eksistere et indirekte objekt uden et direkte objekt i en sætning? -
Hvad er fejlen i disse 2 sætninger
Forumindlæg1. "Er hatte auch seine Frau, --- der er sehr glücklich ist." - Hvilket ord skal der stå ved det, der er markeret med rød? 2. "In der DDR er etwas zu leben und zu kämpfen -- für " - Hvilket ord skal der stå, hvor der er markeret med rød. Den gule "Für" er forkert... -
faktorisering
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B, men er blevet i tvivl om følgende.. Mit spørgsmål lyder : Gør rede for andenradspolynomiets graf samt for faktoriseringen af andengradspolynomier Jeg har fint styr på dette, men er dog i tviivl om, hvad jeg elle... -
TYYYYYYSK :S 1 Sætning
Forumindlæggod aften! hvordan oversætter man denne sætning til tysk ?! jeg har godt nok prøvet sel v: 1. Kameraet raser derefter gennem Hamborgs gader og vi ser, at Kristan står i en telefonboks: Der Kamera (raser!?!?) danach durch Hamburgs Strassen und wir sehen, das Kristian in einem/einen Telefonzelle st... -
Hvilken slags promomen
ForumindlægNår jeg slår han/hun op i en ordbog, så står der, at de både kan være demonstrative og personlige. På tysk ser jeg også ofte, at der er brugt "der", hvor jeg ville have skrevet "er". Mit spørgsmål er derfor, hvordan man skelner mellem demonstrative og personlige pronominer? -
oversættelse HJÆLP PLEASE !!!
ForumindlægHai alle sammen... jeg skal aflevere oversættelsen fra eksamen August 2005 som hedder Malaschewski... jeg behøver virkelig hjælp.. om i så bare kan hjælpe med en eller 2 sætninger - så PLEASE hjælp mig !! (jeg skal også aflevere resten af eksamens-sættet, så hvis der er nogle der har den liggende... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men jeg står i den dumme situation, at jeg fik 00 til både tysk- og fysikeksamen i 2.g. Men jeg fik 4 og 02 i årskarakter i begge fag, dvs.; (4+2+0)/3 = 2. Har jeg så alligevel bestået faget? -
Hvem kan oversætte
ForumindlægJeg synes ikke jeg kan komme det nærmere,end at lade din fornuft og dit hjerte finde vejen.Jeg kan råde dig til,at se muligheder og ikke begrænsninger,i dit videre liv.Du er velkommen til, at skrive ind igen om hvordan det er gået. Venlig hilsen Brevkasseredaktør/psykolog Hvem kan oversætte ... -
felix hat wenig zeit, zweier ohne
Forumindlæghej! sidder her og forbereder mig til eksamen imorgen i tysk B . jeg skal perspektivere til nogle tekster; tweier ohne, felix hat wenig zeit, problemet er bare at jeg pludseligt ikke kan finde teksterne og heller ikke kan huske dem? er det muligt at en af jer kan hjælpe mig til at huske? -
Omvendt ordstilling og vending
ForumindlægHej! Hvornår er der omvendt ordstilling på tysk? Fx: Han skrev en regning i går = Gestern schrieb er eine Rechnung. Er denne sætning korrekt, eller skal der være ligefrem ordstilling? Er det når, der er tid forrest, at der skal være omvendt ordstilling? Jeg har et spørgsmål mere. Når ma... -
Heinrich Pröhle - Springendes Wasser osv.
ForumindlægEr der nogen som har lavet en opgave om HeinRich Pröhles værk som hedder "Springendes Wasser, sprechender ogel, Singender Baum" ? Det ville være stor hjælp hvis nogen gader at hjælpe mig med at komme igennem den, da jeg skal op til tysk eksamen imorgen :) og hvis der var nogen som ha... -
Sind eller ist?
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at rette min tysk afl., og der er en sætning jeg er lidt i tvivl om. Jeg har skrevet "Emil meint dass Lesen nur für Mädchen sind." Men skal det være sind eller ist? Jeg er ikke super god til det med at analysere sætninger, så jeg er kommet i tvivl om hvorvidt sætni... -
Et ord
ForumindlægHej, jeg er igand med at læse noget på tysk, hvor jeg støder op på ordet: Waldfriedhof i sætningen: Auf dem Waldfriedhof an der Wuhlheide in Oberschöneweide wurde in der letzten Septemberwoche eine achtundsiebzigjäh....... osv. Jeg ved at Wald betyder skov og friedhof betyder kirkegård, men kan... -
oversættelse
Forumindlæghvordan oversætter man dette til tysk? Hvornår vågner du? Det blæser og regner - ja, nu lyner og tordner det også. Herman føler sig syg. Jeg henter lægen. Spiller de klaver, frøken Hasse? Nej, jeg spiller ikke, men jeg elsker musik. Vi spørger ofte, men hun siger intet. I morgen rejser de hjem. ... -
Genitiv
ForumindlægHej :-) Jeg skal oversætte nogle sætninger med hjælp fra genitiv. Og kan ikke finde ud af disse sætninger håber nogle vil hjælpe mig :-) - Elevens yndlingsfag er tysk - Pigen henter farens brev. - Han kommer med morens jakke. - Dagens nyhed er at klassens elever kender grammatikkens glæd... -
Hældningskoefficient
ForumindlægHej!\n\nNogen der kan fortælle mig hvordan man regner Hældningskoefficienten ud når man har 2 punkter og det er lineære funktioer. gerne give et eksempel. \n\nEks: \n\n(-15,12)\n(21,-3) \nHvordan finder jeg Hældningskoefficienten af de 2 punkter??
