Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12501 til 12520 af 84813
-
Opdrift
ForumindlægHej kære fysikere og deslige :b Jeg har en opgave, jeg ønsker hjælp til - eller rettere sagt; 3 delopgaver .. :) ____________________________ En isflage har arealet 2,50 m2 og tykkelsen 15,0 cm. Isflagen flyder på et hav med en densitet på 1,03·103 kg/m3. Regn med, at isens densitet er 917... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHe doesn't want to live in the same place with the unintelligent persons, as he thought that he don't is like them.He will be a different person than them.He has a bad relationship both with his mother and father, and he hates them both. His mother Thelma who has lived in Plaistow in bad ... -
Hjælp med svar!! Dumper jeg min eksamen??
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil på forhånd sige tudsind tak, fordi i gad at læse mit spørgsmål og svare tilbage. Nu til mit spørgsmål. Jeg læser til dagligt Historie på univiseritetet. Har lige afleveret en skriftlig eksamensopgave i faget; Historisk Metode 2. Vi fik før eksamen at vide, at den maks måt... -
diskriminanten
Forumindlæghvordan bestemmer jeg c så ligningen = x^2 + 4 * x +c = 0 -
Flaskehalsen
ForumindlægAnalyse af Flaskehalsen af H. C. Andersen -
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider... -
Bevis for sin og cos
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med beviset for sinus og cosinus. Jeg har mat. på b-niveau. Jeg forstår ikke rigtigt det bevis der er i min bog (Tal, geometri og funktioner). Der står følgende:"Vi ser på trekant ABC og den tilsvarende standart-trekant A'B'C' hvor c'=1. Her e... -
Bevis for ubestemt integrale
ForumindlægJeg vil bevise, at ∫c*f(x)dx=c*∫f(x)dx ∫(c*f(x)dx=c*∫f(x)dx ∫(c*f(x)dx)'=c*f(x) ∫(c*f(x)dx er stamfunktion til c*f(x), fordi ∫(c*f(x)dx)'=c*f(x) c*∫f(x) er stamfunktion til c*f(x), fordi c*∫f(x)'=c*f(x) ∫(c*f(x)dx og c*∫f(x)dx er begge... -
Funktion
Forumindlæga) Tabellen viser sammenhængen mellem tætheden af fiskebiomasse M(målt i kg pr.ha) og fosforkoncentrationen x(målt i mikrogram fosfor pr.liter) i en bestem sø. x = 40 48 61 74 83 90 M = 200 219 247 272 288 300 Det oplyses, at denne sammenhænge kan beskrives ved M=b*x^a... -
blanding
ForumindlægHej Er der nolge som kan hjælpe mig med dette spørgsmål???En af alkanerne er eicosan, C H . Skriv reaktionsligning for et eksempel på en crakingproces af eicosan. Angiv strukturformler og navne for reaktionsprodukterne. De antages at være ligekædede -
Højder i trekanter
ForumindlægHej i kloge mennesker ;) Mangler lidt hjlæp med en opgave, så her kommer den: Beregn højderne i trekant ABC. a=64 B=67 C=78 A=35 Hjælp tak.... :D -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen? -
Spændingsfald vs. spændingsforskel
ForumindlægHvad er forskellen på spændingsfald og spændingsforskel? Eller har begge begreber den samme betydning? Vh -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Papir og Eksamen
ForumindlægHvornår er det okay at kigge på sit papir til eksamen? Hvis det overhovedet er det? og det er mundtligt! :) -
Differentialligninger ... Endnu engang
ForumindlægJeg beklager de mange opslag omkring differentialligninger. Er der ikke en, der muligvis vil forklare, hvordan man griber disse opgaver an og måske kort kan redegøre for, hvordan og hvorfor man skal gøre, hvad man skal gøre? Tusind tak på forhånd fra en stresset elev! -
Keplers love
ForumindlægHvordan skal jeg svare på opgave 702? Hvis jeg fx. tager Jorden og bruger formlen hvad er så den halve storakse a? -
Integral
ForumindlægNogle der kan forklare hvordan jeg skal beregne dette integral. Forstår ikke hvorfor der står dx i tælleren. Er det bare fordi det er ganget på? Kunne det ligeså godt have stået til højre for brøken eller havde det så været et andet integral? -
Bevis for omskrevne/indskrevne cirkler?
ForumindlægJeg sidder og forbereder eksamensspørgsmål til mundtlig matematik og sidder med et spørgsmål der kræver at jeg redegører for hhv. cosinus- og sinusrelationen samt indskrevne og omskrevne cirkler. Jeg vil gerne gå efter det sværeste bevis og jeg har hørt at det skulle være ifm. omskrevne/indskrevn...
