Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12781 til 12800 af 14099
-
hjælp til analyse af a(t),v(t), x(t) graf :(
Forumindlæghej alle er der en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe fysik-forvirrede mig med at analysere 3 grafer over acc. hastigheden og position i forbindelse med SRP :/ det er blot en lille kommentar til hvad man kan sige om graferne, som jeg søger. Jeg er virkelig i nød og har brug for noget hjæ... -
Sociologi
ForumindlægHeeej Ved i hvilken sociologisk teoretikker som jeg kan benytter til at forklare hvorfor det er vi træner efter kropsidealet vi har i dag, når undersøgelser viser at en størstedel synes det er for tyndt? -
Aflysninger af 3.g eksamener
ForumindlægHej SP, Jeg ved at der sidder en masse kloge og erfaren mennesker bag skærmene lige nu og jeg vil derfor gerne spørge om noget. Årgangen 18/21 har haft mere virtuel undervisning end nogen andre årgange, hvilket skyldes de virtuelle SRP forberedelser, undervisning i 2.g og nu også meste af 3.g.... -
Ordforklaring: Transgenerationelle fænomener?
ForumindlægHej alle. Iforbindelse med min læsning om Sluzski og indvandrenes migrationsfaser stødte jeg på denne linje: "I Sluzkis femte trin, de transgenerationelle fænomener, vil migrationsprocessens indvirken på familiedynamikken fortsætte fremover".. Eller "Kapaciteten til at... -
Hvad skal jeg efter 9.?
ForumindlægHej, Jeg går nu i 9.klasse, og står over for at skulle have min uddannelsesplan klar d. 17 februar. Jeg står bare lige over for nogle problemer... Jeg har kigget på nogle forskellige gymnasier, og jeg er stadig lidt i tvivl her. Det står mellem HHX og STX, og umiddelbart hælder jeg mod en STX -... -
FN!!!!!!!!!!!!!! hjælp
ForumindlægNogen som kan fortælle noget om FN's hovedgrupper - hvad laver de? Hvem er generaksekretær og hvad laver han? og fortælle lidt om UNICEF, WHO, UNHCR, menneskerettigeder og 2015 målene? på forhånd tak ;D -
Er denne sætning korrekt?
ForumindlægDer er et opslag på et socialt medie, hvor de giver en kage væk og jeg skal tagge nogen i kommentarfeltet for at kunne deltage i koncurrecen. Kan jeg godt skrive: "Jeg vil gerne dele denne fornøjelse med *indsæt navn* " Eller lyder det forkert? -
Emne om meneskettigheder
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med samfundsfag? Jeg skal redegøre for menneskerettighedernes historiske oprindelse og idegrundlag. jeg har søgt på nettet i et godt stykke tid nu, men kan ikke finde svaret. kan kun finde, hvad mennesket har ret til. håber nogen der kan hjælpe mig. Mange tak på ... -
Oversættelse hjælp
ForumindlægHej alle jeg har været så uheldig (synes jeg) at trække mundtligt tysk som udtræksfag. Jeg går i niende klasse og skal til eksamen på tirsdag den 10. juni og jeg har en del problemer med hvordan man skal oversætte følgende sætning til tysk: "Hvide mennesker har i mange år undertrykt sorte me... -
Fysik studentereksamen i dag 3. juni
ForumindlægGoddag folkens. Jeg er lige kommet hjem fra skriftlig fysik A studentereksamen, og jeg synes, at det er gået ad helvede til... Jeg får normalt 12 i fysik, men dette sæt var virkelig svært synes jeg. Jeg er heldig, hvis jeg får 10... Opgaver, som jeg tror, at jeg har lavet forket: Opgave 3 b) - ... -
Menneskerettighederne
ForumindlægHej med jer :-) Jeg har brug for hjælp til to spørgsmål og håber derfor at der er en af jer der ude der kan hjælpe mig, da jeg ikke kan finde det nogen steder på nettet. Hvorfor blev menneskerettighederne lavet? Og hvornår bliver de brugt? Jeg håber i kan hjælpe mig med det, eller evt. Sende ... -
Dispositioner mundtlig matematik (10. klasse)
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan en god disposition er i matematik? Har i muligvis et eksempel på en disposition må i meget gerne sende. Jeg har nemlig svært ved at lave en god dispostion til mundtlig matematik... :D -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Oversættelse fra dansk til Latin
ForumindlægHej derude.. Mangler en stærk slutning på mit speciale.. og jeg forstiller mig følgende på dansk oversat til Latin: "Orden er for svaglige - Geni behersker kaos!" Er der nogle som kan hjælpe mig med ene helt nøjagtige oversættelse? På forhånd mange tak derude og god sommer Peder -
argumenter, hjææælp
ForumindlægHej alle, sidder virkelig og bøvler med den her opgave, da jeg ikke rigtigt ved hvordan man argumentere ud fra en økonomisk teori, håber nogle kan hjælpe! Argumenter ud fra økonomisk teori for synspunkterne, som de kommer til udtryk nedenfor. ”Sunde offentlige finanser er den klippe... -
Valg af sprog
ForumindlægJeg står i det dilemma, jeg skal have besluttet, hvilket sprog jeg skal vælge. Jeg skal have 2 fremmedsprog - engelsk er 1 af dem - også skal jeg vælge et mere. Jeg vil ikke have kinesisk eller fransk, så jeg skal vælge imellem tysk eller spansk. Hvilket et synes I, jeg skal vælge? -
Isolere v?
ForumindlægNogen, der kan hjælpe mig med at isolere v i følgende? -
Harlem Renaissance og Langston Hughes
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med at skrive SRP med denne problemformulering: Kan sort musik og litteratur i 1920'erne ses som udtryk for en ny sort selvbevidsthed? - Redegør for Harlem Renaissance - Analyser et antal digte og musikstykker fra perioden. Duke Ellingtons "The Mooche" skal ... -
SRP om Ondskab - samfundsfag og filosofi/psykologi
ForumindlægHej Vi skal snart til at skrive SRP og vil forberede mig i god tid. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at skrive om ondskab i filosofi C /psykologi C (mest filosofi), men har meget svært ved at koble det til samfundsfag, som jeg jo har på A. Sidder du med nogle ideer eller råd, så kunne jeg rigti... -
Hvad sker der hvis man ikke afleverer SRP problemformuleringen til tiden?
ForumindlægJeg er ved at fortryde mit emne og også lidt mit fagvalg så er lidt i krise!! Tror det er for sent at skifte fag, men jeg kan stadig skifte emne. Så ved jeg bare ikke om jeg kan nå at aflevere problemformuleringen til tiden, for så skal jeg vel til vejledning igen. Hvad ville der ske hvis jeg ...
