Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13261 til 13280 af 19441
-
Vandføring (m3/s)
ForumindlægHejsaJeg ved at det tager:15 sekunder at fylde 100 ml med et lille vandtryk7 sekunder at fylde 100 ml med et mellem vandtryk3,5 sekudt at fylde 100 ml med et stort vandtryk.Nu skal jeg regne vandføringen ud i kubik meter pr. sekund. Hvorda pokker klarer jeg den?? Jeg aner ikke hvad jeg skalgøre s... -
Polaritet - opløselighed
ForumindlægHej Jeg sidder med opgaven "Trimethoprim". Her bliver jeg bedt om at vurdere, trimethoprims oplsøelighed i vand ud fra stoffets temperatur. Er der nogen, der har et godt forslag til, hvordan man generelt løser en sådan opgave? Jeg ved, at en benzenring gør den upolær og det samm... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
Maple Hjælp - Gaffelfunktioner
ForumindlægHej, jeg skal blotte en gaffelfunktion i programmet maple (v. 10). Her er hvad jeg skriver:g:=x->piecewise(x in real minus{-3,-1},(1-x^2)/((x+1)*(x+3)), x in {-3,-1}, 1): Og så for lige at tjekke, at det ser ordentligt ud viser jeg gaffelforskriften ved:g(x);Mit problem er nu, at hvis jeg vil ... -
Regler i skriftlig eksamen
ForumindlægHej med jer, håber I kan hjælpe mig. I opgaveformuleringerne til den spanske stil står der som regel, at man skal skrive mellem 100-150 ord eller sådan noget. Jeg plejer altid at skrive mere, siden jeg kan spansk og ikke føler, at jeg kan uddybe mig nok på så få ord. Min lærer har altid givet mig... -
Messiasbegrebet og Gudsrigeforventninger
ForumindlægEsajas 61, 1-3Lukas 4, 14-30-Lav et kort referat-Gør rede for Messiasbegrebet og Gudsrigeforventningerne-Perspektiver med vægt på syndsbegrebetNogen der er Bibelstærke?! -
Mykensk tid
Forumindlæg1. Hvilken tidsperiode dækker den mykenske kultur? 1900f.Kr - 1200f.Kr? Lidt lang periode? Kan det virkelig passe?2. Hvorfor gik denne kultur til grunde?Fra bronzealder til jernalder...?3. Der findes nogle kendte borge i denne periode. Hvilke udover mine, hvis der altså er nogle? Jeg har: Argos, ... -
Cykelprojekt opgave 1f
ForumindlægJeg sidder og har problemer med opgave 1f i et matematik projekt. jeg uploader opgaven, så kan i tage et kig på den. alt hjælp er værdsat -
Planens skæring med koordinatakserne
ForumindlægSå er man lige gået fast!!! Har en plan med ligningen x+y+2z-4=0 skal nu finde skæringer med koordinatakserne. Nogen der kan hjælpe mig Rune -
Hjælp Dansk Stil?!
ForumindlægHey Allesammen , jeg tænkte på om man kunne få sådan nogel tips/råd til sin stil , hvordan man for den til at fylde mest muligt , og bare for lavt så god en stil man kan ? håber i har nogel råd ? -
Opgave med y=ax+b
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med opgave b og c? - jeg har løst opgave a og har fået resultaterne a= -24.286 b=202.05 Opgaven er vedlagt, På forhånd tak -
grafer
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal kunne begrunde dette. Jeg har fundet ud af at disse hører sammen: f og C g og B h og A Så jeg vil gerne vide hvordan jeg skal begunde det her. -
ligebenet retvinklet trekant?
ForumindlægJeg er gået i stå i en opgave, som lyder følgende: Et sæde (i biografen) kan ses som den ene vinkelspids i en trekant. De to andre vinkelspidser trekanten er lærredets to yderpunkter, A og B. Der er den bedste synsvinkel til lærredet, når sædet og lærredets to ydrepunkter danner en ligebe... -
Udregning af vægt
ForumindlægJeg er gået helt sort over denne opgave...vil være meget taknemlig hvis jeg kunne få lidt hjælp. Opgaven: Der må have været mange mennesker om at slæbe Stonehenge stene på plads. En af de store sten er kasseformet. Den er 6,7 m høj, 2,1 m bred og 1,1 m tyk. Beregn vægten af stenen, når massefy... -
x-værdi for diffkvote 49
ForumindlægHejsa igen... Nu har jeg så endelig fundet ud af at regne x-værdien ud for en diffkvote i 2 grads polynomium... Men hvad så med denne: f´(x) = 4x^3 + 3x^2 + 2x + 1.... Skal den løses som en ligning....eller via diskriminant og rodformel?? Har forsøgt begge....de blev forkete...måske har jeg lavet... -
Hjælp til FS10 mundtlig dansk.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig dansk FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
Alfa-, beta- og gammastråling?
ForumindlægEr der nogen der ved hvad alfa, beta og gammastråling er? -
stereoisomeri
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal skrive hvilke muligheder for stereoisomeri, der er mulighed for i a-vitamin(retinol). Men jeg er ikke helt sikker. Jeg kan vel flytte de to CH3'er på benzen ringen på de 4 forskellige pladser, men kan jeg andet? :S Er ikke skarp til det isomeri -
Ideale gasser P*V/T
ForumindlægHej derude, Jeg har et spørgsmål om ideale gasser i fysik: En formel siger sådan her: P*V/T = konstant Jeg forstår ikke hvordan denne kan være en konstant? Hvad menes der med det? Håber virkelig nogen kan hjælpe!
