Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13481 til 13500 af 14099
-
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke forstå forskellene på naturalismen , realismen og impressionismen ! Nogen der kan forklare mig dem ? -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ... -
Bedre Folkeskole
ForumindlægHej alle, Jeg har prøvet på at lave en oversigt for hvordan folkeskolens timer bedre kunne blive brugt. Jeg har vedhæftet den som Word fil. Hvad syntes I om den? Kunne den også forbedres? -
Filosofi og matematik
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at søge ind på en uddannelse i år. Jeg er dog kommet i et dilemma, da jeg står mellem to veje jeg gerne vil gå :) Min første plan var at tage bacheloren naturvidenskab og it, og så senere tage matematik som kandidat. MEN! Jeg kunne også godt tænke mig at læse matematik, hv... -
Karakterfidus
ForumindlægSelvom det måske er lidt sent for mange af jer, kan der være en fidus, som betyder, at man kan komme ind på medicin, selvom kan er dårlig til eksempelvis matematik. http://www.berlingske.dk/danmark/studenter-benytter-karakterfidus -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
Engelsk grammatik - HELP !!!
ForumindlægHey. Der er hele 7 opgaver, som jeg overhovedet ikke kan finde ud af. Har prøvet. håber på hjælp : Opg A: Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. 1. On the stage leans the painist forward ... -
Ledsætning eller hovedsætning
ForumindlægHej. Min lærer siger, at den del af sætningen, som jeg har markeret er en hovedsætning: "Han stikker hovedet lidt ind i opgangen og siger, at han nok mente, der lugtede af gullasch." Men jeg ville umiddelbart mene, at det er en ledsætning? Er der nogen, der kan hjælpe med at få ... -
differentialregning
Forumindlægjeg skal differentisere funktionen: x/√(1+x2), jeg synes det ligner en sammensat, men jeg får ikke det samme som mit cas-værktøj.. hvilken formel? og så skal jeg bestemme en ligning for tangentplanen: g(x,y)= y* √(1+x2) i punktet P(1,1,g(1,1)) jeg finder vel først g(1,1)=1*√1... -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
God til hovedregning
ForumindlægEt spørgsmål til de rigtige dygtige matematik hjælpere herinde. For 2 år siden begyndte jeg som 24 årig at tage mit matematik op til genindlæring, jeg har dumpet faget hele folkeskolen igennem samt på C niveau på hf. Og havde og har fortsat meget negative følelser mod faget. Jeg gik så op på B-... -
Del jeres guldkorn til dansk stil (noter, gode vendinger, forbindeord, ord osv.)
ForumindlægDer er sikkert nogle af jer herinde der har nailet danskfaget. Til jer vil jeg høre om i vil dele jeres viden. Jeg skriver godt, men det kan forbedres. Vil gøre alt for at få 12-tallet. Jeg er tæt på. Derfor er jeg åben for input fra andre. Ydermere kan opslaget bruges som hjælp til mange andre... -
Andengradsligning
ForumindlægJeg skal omskrive følgende ligning til en kvadratsætning: 4x^2 + 12x = -5 Det har min lærer så gjort (2x + 3)^2 Problemet er så at jeg ikke kanforstå HVORDAN 3 kan være det dobbelteprodukt af 12. Kan nogen forklare mig dette? -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Rette en engelsk stiil
ForumindlægTHE PERFECT DAY ( er virkeliig dårlig til engelsk) It was 7 o’clock when my bell rang, I had such a hard time waking up normally, but today it was really easy for me to wake up, the sun was shining right through the window and go to my bed. It was a really special day for me, someth... -
Integration
ForumindlægHej, Jeg sidder med følgende: Cα = ∫031,42(sin(0,1t) · sin(0,2t))dt/∫031,42(sin2(0,2t))dt Ch = ∫031,42(sin(0,1t) · sin(0,2t))dt/∫031,42(sin2(0,1t))dt De skulle efter sigende give et tal, der er tilnærmelsesvist nul, hvis ikke nul, men det synes jeg ikke, at... -
Studievejledning - Jura eller?
ForumindlægHej alle studerende eller tidligere studerende derude! Jeg håber nogen af jer har tid til at hjælpe mig med et par spørgsmål, som idet tiden for sidste ansøgningsfrist nærmer sig bliver jeg mere og mere i tvivl. Sidste år kom jeg ind på antropologi, men jeg besluttede jeg skulle have et sabbatår... -
Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg har i en opgave fået vide at : funktionen givet ved : f(x)=ln(x)-1/2x+5, x>0 man skal bestemme f'(x) og derefter bestemme monotoniforhold for f okay, jeg har altså brugt til at finde ud af at hvad man gøre ved ln(x) (men kommer heller ikke nogen vej) Er der nogen der ude de... -
Slet Stygotius
ForumindlægJeg har i adskillige indlæg læst Stygotius' arrogante ''svar''. Et eksempel er: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1558200 I henvislsen kan man nærmest sige, at han mobber! Yderst uacceptabelt. Jeg kræver af SP, at slette pågældene bruger omgående. Inden han ...
