Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 14101 til 14120 af 76732
  • integrationsprøve

    Forumindlæg
    Hej. Når jeg ikke får f(x) når jeg laver integrationsprøve vil det sige at F(x) ikke er stamfunktionen. Eller har jeg regnet forkert? Mange tak på forhånd
  • Hurtig hjælp!!!

    Forumindlæg
    Sidder li med denne ligning hvor x skal isoleres: f(x)= 112,505*0,906989^x Nogen der hurtigt gider hjælpe???
  • eksp-funktion

    Forumindlæg
    hej folkens!lige et hurtigt spg. hvordan er det nu man også kan skrive denne her som f(x)=2E-32e^0.0428x?på forhånd tak!//c.b.n.
  • 3.gradspolynomi

    Forumindlæg
    Vis, at 2 er nulpunkt i polynomiet f(x)=x^3-4x^2-4x+16. Hvordan gør man det?
  • Undersøgelse om funktion er en stamfunktion?

    Forumindlæg
    Hvordan undersøger jeg om funktionen g(x) = 4 + 2x + x^5 er en stamfunktion for f(x) = 3 + 5 x^4 ????
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en brug for en smule hjælp. Hvad er sammenhængen imellem f’(x) og f(x) er det ikke bare de er hinandens aflede funktion ?.
  • Broen

    Forumindlæg
    Hejsa :) Vi har i 90 minutter siddet og prøvet af hitte ud af en matematik opgave, uden den mindste smule fremskridt. Det ville blive rigtig værdsat, hvis der var en der kunne hjælpe! Se det vedhæftede billede - opgaven lyder således: Brobuen på figuren, har form som en del af en parabel...
  • sproglig har brug for HJÆLP til Høj niavu matematik! Haster

    Forumindlæg
    aflevering faktisk for til idag men aflevere lidt senere please hjælp! kan ikke forstå differential regning og har været syg nogle gange så har slet ikke styr på det: 2 To funktioner f og g er bestemt ved f(x)=2x²-4 og g(x)=2x+c Hvor c er konstant. Bestem tallet c. således at grafen ...
  • Bestem radius for cirklen: x^2 + y^2 - 4x + 10y - 3 = 0. Hvad gør jeg med -3?

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre med -3 i ligningen: x^2 + y^2 - 4x + 10y - 3 = 0? Jeg forstår godt, at jeg skal benytte 1. kvadratsætning, og sådan... men jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre, når jeg har -3 i ligningen?
  • Differentialregning - ligning for tangent

    Forumindlæg
    Har virkelig brug for hjælp til denne opgave, ved ikke hvilke formler jeg skal bruge og hvad jeg præcist skal finde. Funktionen f er givet ved regneforskriften: f(x) = 1/2x^2 - x + 2/3 1. Bestem ligningen for den tangent til grafen for f, der har rørringspunkt i (3, f(3)). 2. Bestem lign...
  • Differentialregning HJÆLP!

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig med denne opgave? Kan det passe, at vi skal bruge hældningen 0.25 til noget? I må meget gerne forklare det detaljeret i et børnevenligt sprog tak :) Bestem en ligning for den tangent til grafen for f(x)=√x+1, der er parallel med linjen med ligningen y=1/4x+1.
  • Differentialregning (tangent)

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at finde en ligning for tangenten, hvor f har en tangent i punktet (2,f(2)). Jeg skulle bestemme hvad f(2) var, og har fundet ud af hældningen er 3. Funktionen ser således ud fra starten af: f(x) = 1/2x^2 + x − 1. Hvordan skal jeg så finde ligningen?
  • lineær funktion

    Forumindlæg
    Opgaven; Grafen for en lineær funktion g(x) går igennem punktet P(-2,4) og er parallel med grafen for f(x). Bestem en forskrift for g(x) Problem: Jeg kan ikke finde ud af at løse opgaven, plus jeg skal bruge programmen Nspire, hvilket jeg ikke er vant til , så ved ikke hvordan jeg skal opstille ...
  • Hvem er min HERO?!! <3

    Forumindlæg
    Hej alle.. En matematik opgave der har provokeret mig i 4 dage, uden at kunne finde en løsning til det. Jeg kunne regne a og b ud, men c'eren kkunne jeg ikke finde ud af.. Opgaven lyder: En person træner på en maskine i et fitnesscenter. Grafen viser, hvordan personen øger træningseffekte...
  • Hvordan løser man denne her "ligning" for at finde forskrift?

    Forumindlæg
    Grafen for en funktion f er en ret linje, der har hældningskoefficienten 3 og skærer x-aksen i punktet P(2, 0) a) Bestem en forskrift for funktionen .
  • Differentialligninger ;-)

    Forumindlæg
    Er der ikke nogen som kan tage et hurtigt kig på disse opgaver: jeg har lavet størstedelen af dem.Opgave 1)Bestem til differentialligningendy/dx = -2x*y^2 , y>0den løsning hvis graf indeholder punktet P(0,2)Tegn grafen for den løsning.Beregn et gradtal for den spidse vinkel, der dannes af gra...
  • a) Bestem en ligning for den linje l, der går gennem punktet P(2,3) og er parallel med linjen bestemt ved ligningen 4x+5y-7=0.

    Forumindlæg
    hej folkens jeg har en opgave som jeg sidder lidt fast i - der er 4 del spørgsmåler i opgaven. det er opgave to jeg gerne vil have hjælp til, da jeg ikke har prøvet denne slags opgaver før er jeg helt lost så står på bar bund. tak på forhånd
  • Nulpunkter

    Forumindlæg
    Opgaven lyder på: "Funktionen f er givet ved f(x)= x3 - x2 - 121x + 121. Bestem samtlige funktionens nulpunkter." Nogle der kan hjælpe med metoden der skal bruges til at løse opgaven?
  • Tangentligningen rettelse

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved F(x) = 7 ln x . 2x^2 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) Kan det passe at tangentligningen er y = 3x-5 ???
  • nogle som vil hjælpe

    Forumindlæg
    Linjen med ligningen 4y=4x+a er tangent til grafen for f(x)=kvadratrod(x). Bestem a...Indtil videre har jeg kun isoleret y og skrevet f'(Xo) = 1/(2*kvadratrod(Xo))