Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 14161 til 14180 af 179441
-
LOG10
Forumindlægtotal basisviden, men har glemt det... Hvordan tager man LOG10 af noget? :) på lommeregneren. der er en knap dr hedder LN og en der hedder e i x'te. -
Matematik A eksamens udstyr.
ForumindlægEr det muligt at gå A eksamen med en TI-84 + , som jeg allerede har. Eller er det nødvendigt med en TI-Nspire™ , TI-89, eller et matematik program f.eks som Mabel, og i så fald, hvad vil i anbefale? -
Forskellige kombinationer
ForumindlægI lørdagslotto udtrække 7 vindertal fra 36 tal. Hvor mange kombinationer af 7 vindertal er der? Foran dig har du 15 forskellige felter. Du skal sætte kryds i 6 af dem. Hvor mange måder kan det gøres på? Du skal udvælge 3 fag blandt 10 mulige fag. Hvor mange måder kan det gøres på? -
En æske uden låg
ForumindlægEn æske uden låg foldes af et stykke pap. Figuren viser papstykkets mål (se vedhæftet fil). Æskens højde er x(cm) a. Gør rede for, at æskens rumfang R(x) mål i cm^3, er bestem ved R(x) = x*(20-2x)*(28-2x), og gør rede for, at 0 < x < 10 b. Bestem x, så æskens rumfang bliver størst muligt ... -
Fuldstændig løsning af differentialligning
ForumindlægHej folkens. Jeg skal udregne følgende differentialligning i hånden (se vedhæftet fil). Jeg fik hjælp fra et andet opslag men da jeg tjekkede efter i Maple, så jeg at resultatet ikke helt var rigtigt... -
hjælp, er helt tabt..
ForumindlægJeg skal lave et histogram over dette observationssæt, og har prøvet så mange gange.. men kan slet ikke finde ud af det.. -
7 ud af 10 dansker bruger hjælp til at se
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med denne opgave? -
Differential regning
ForumindlægHvordan laver jeg den her differential regning korrekt ? dN/dt = Sk + Sf = Sk + (K-1)/L*N -
0,10 fraktilen
ForumindlægHeeej alle, jeg sidder simpelthen og kæmper lidt med at finde 0,10 fraktilen, da jeg ikke har nok tal til at sætte det ind i en trappekurve og aflæse. Det er sprøgsmål B, håber I kan hjælpe. På forhånd tak :)) Udbyttet fra en mark med hvede afhænger af mange faktorer bl.a vejret og dyrknin... -
Matematikopgave
ForumindlægEr der nogen, der kan være søde at hjælpe mig med dennne opgave: -
Variable sammenhænge
ForumindlægHej Har lige en forholdsvis enkel opgave, men kan simpelthen ikke huske hvordan man gør: Bestem a udtrykt ved T T = (kvadratrod(3)/4) * a^2 Altså jeg skal isolere a - I må meget gerne beskrive hvordan i nåede frem til det :) På forhånd tak -
Faktorisering
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at faktorisere tæller og nævner i følgende opgaver? x-3 f(x)= x^2+2x x^2-4x f(x)= x+3 -
finde centrum ud fra ligning
Forumindlæghej jeg har et problem, jeg skal finde centrum og radius ud fra en ligning, grunden til at jeg ikke kan finde ud af den er at den ikke ligner den normale cirlens ligning. ligningen ser således ud: x^2+4x=y^2-2y hvad pokker gør jeg ved den ? på forhånd tak. -
Vektorer!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne opgave .. a= vektor a og b= vektor b. |a|=2, |b|=3 og |a+b|=3 Beregn gradtallet for vinklen mellem a og b. -
Koordinatsystem
ForumindlægNogen der ka hjælpe med denne opg. om vektorer? I et koordinatsystem er en vektor a bestemt ved a=(t+2 over 2t-3) hvor t er et tal. Bestem de værdier af t, for hvilken [a]=(roden af)7. ? -
tr
ForumindlægEn kugle k og en plan a er bestemt ved k=x^2-6x+y^2+z^2-10z+22=0 a=x+2y-2z=5 undersøg om a er tangentplan til k -
hjælp til matematik!!
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til de følgende opgaver 1. reducer : 2(a+b)2? -4b(a-b) 2. løs ligningen: x(x-2)-(x+1)2? = -6 3. løs følgende to ligninger med to ubekendte. x+3y+5 = 0 2x-y-4 = 0 på forhånd tak -
Reducering
ForumindlægNogen, der kan hjælpe mig med reducering..? :) (a+b)2 - 2ab - a2 -
isoler n i ligningen
ForumindlægHej med jer.. Jeg er lidt i tvivl, hvordan jeg isolerer n i ligningen.. 2a(n^2+b) = 4a^2 2an^2 + 2ab = 4a^2 2an^2= 4a^2 - 2ab Nu ved jeg ikke helt , hvordan jeg skal komme videre.. På forhånd tak -
hayducks
Forumindlæghej allesammen,. har lige et bar spørgsmål. er der en som kan skrive reaktionsskemaet for hvad der sker når magnesiumbånd reagere med saltsyre
