Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 14181 til 14200 af 179765
-
ligning
Forumindlæger der nogen der kan vise hvordan denne ligning løses step by step: f(x) = (ln(x))^2 - ln(x) - 2 når jeg løser den i hånden gør jeg følgende, hvad er der galt? ln(x^2/x) = 2 x^2/x = e^2 ( forkorter x ud) x = e^2, men cas siger der også er en løsning der hedder e^-1, hvorfor? hilsen morten -
bestem minimum
Forumindlægfunktionen f er givet ved forskriften f(x)= x^6+12x^5+60x^4+160x^3+240x^2+192x+66 Bestem minimum for funktionen. Skal dette gøres på sammen måde, som for at bestemme monotoniforholdene og de lokale ekstrema? f'(x)= 6x^5+60x^4+240x^3+480x^2+480x+192 f'(x)=0 => x= -2 Er det minimum... -
Opgavetjek - cirkel og ligninger
ForumindlægOpgaven lyder følgende: En cirkel er givet ved ligningen x^2+2x+y^2-6y=15 og en linje er givet ved ligningen y=2x-5 a) Bestem koordinaterne til hvert af cirklens skæringspunkter med linjen. x^2+2x+y^2-6y=15 (x+1)^2+(y-5)^2 = 15 + 1^2 + 3^2 Centrum (1,3) og r = kvadratroden af 25 (x+1)^2+(2x-5-3)^... -
Tangentligning ...?
ForumindlægSidder og kæmper med den her mate afleveringsopg. til i morgen og kan ikk komme videre.... f(x)= -1/3x^3+x^2+3x-2 nu skal jeg så bestemme tangentens ligning f med røringspunkt i (0,f(0)) tangentens ligning er jo y=f(xo)+f`(xo)(x-xo) har fundet ud af at: xo = 0 f(xo) = 2 f`(xo) = 3 rigtigt? m... -
Jurastudiet - jobmuligheder
ForumindlægHej alle Jeg mangler blot et halvt år af jurastudiet, og selvom jeg har et studierelateret job og har haft det igennem hele studieperioden, er jeg enormt utryg med den kommende jobsituation for især jurister. Det er ikke muligt for mig at fortsætte som jurist på min nuværende arbejdsplads. ... -
Andengradsligninger
ForumindlægGoddaws :) Jeg har tre opgaver her som jeg er lidt i tvivl om. 2 af dem har jeg prøvet at regne, men er ikke sikker på om det er regnet rigtigt? Den sidste har jeg glemt metoden til. Kan nogen hjælpe? 2x^2 – 3x – 2 = 0 x^2 + x – 2 = 0 x^2 - 2x = 0 ________ 2x^2 – 3x – 2 = 0 A = 2 , b = -3 , ... -
cirklens ligning....
Forumindlæger det regnet rigtigt:en cirkel har ligningen:x^2-4x+y^2+6y=3a) bestem cirklens radius og koordinat sættet til dens centrum.det er så: (x-2)^2+(y+3)^2=3altså: c(2,-3) r= kvadratrod 3b) undersøg om punktet p(1,-7) ligger på cirklen.altså: (1-2)^2+(-7+3)^2=3 1+16=3 17=3altså ligger punk... -
opgave 2.055, er i krise
Forumindlæghej Jeg sidder her med opgave 2.055, som jeg er i dyb krise med: Figuren viser en kugle K og en plan a i rummet. Kuglen har centrum i punktet C, og punktet P er projektion af C på a. Planen skærr kuglen i en cirkel, l. I et koordinatsystem har kuglen og planen ligningerne: K: x^2 + y^2 + z^2 -... -
Let og vigtig matematikopgave
ForumindlægHej Jeg har brug for svar på følgende spørgsmål: Opg. 1 <<"I hånden, men sildeben og funktionsværdier må gerne udregnes på n'spire. Tegn grafen for F(x)=-(x^2) på kvadreret papir med samme enheder på de to akser. Find tangenthældningen, når x0=2 og når x0=1 Angiv f'(-2) 0g f... -
Reducer mest muligt
Forumindlæg((1/2)^-5)^6 Jeg skal reducere det uden lommeregner. Det må ikke være i decimal tal, men i potens tal, som f.eks. 2^2 osv... -
Differentiering
Forumindlægdifferentier: f(x)=1 - 2x + x^4 - 2x^3 Hej folkens jeg er lidt i tvivl om når man differentiere, skal der være -2 eller bare 2, som det første? -
Radius og diameter
ForumindlægMin lærer siger det her er forkert: Radius*radius=Diameter Men er det ikke rigtigt? Er r^2 ikke det samme som 2*r i dette tilfælde? -
Cirkel som tangerer 1 aksen
Forumindlæg2) En cirkel tangerer førsteaksen i x = 5, og går desuden gennem punktet (x,y) = (2,4). a) Beregn en ligning for cirklen. b) Beregn ligningerne for cirklens tangenter i x = 2. c) Skitser cirkel og tangenter grafisk. Hej, er der en der kunne hjælpe mig med den her opgave? hvad er B... -
Partielt afledt
ForumindlægHasteværk! Opgave skal afleveres om lidt: Partielt afledte af ln((kvadratrod(x^2+y^2)) og vis at den er homotetisk. -
Differential regning
ForumindlægHej :-) Nogen der kan lave beviset i denne opgave, samt en forklaring så jeg forstår det? :) 1. f2(x) = (-6x + 2) * x^2 - Tak :) -
Integral Hjælp
ForumindlægHvordan løser jeg denne ∫ e^(sin^2) t * e^(cos^2) t -
Reducering
ForumindlægHej! Jeg er løbet ind i et problem i min reducering, og problemet er, at jeg ikke kan løse disse to stykker: ((x + y) + (x + y) x)/(x² (x + 1) - y² (x + 1)) og ((a² + 2ab + b²) (a² + 2ab + b²) x)/(a² + b²)² - Lige meget hvad jeg gø... -
Omskrivning
Forumindlæg´Hej Folk, jeg sidder og kæmper med den her, og ville høre om nogen kunne hjælpe? opgaven hedder: omskriv 4x^2 - 12x + 9 til formen (ax+b)^2 Håber der er nogen der vil hjælpe . carmen. -
Partiel dif.
ForumindlægJeg skal skrive et udtryk for både Fx og Fy ud fra denne her ligning men kan ikke huske hvordan man lige gør det. En lille forklaring måske...F(x,y) = ((x)/(x^2 +y^2)) -
Bestem a og b
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Tallet 6*10^-2 *2^3 *5^3 / 3*10^-4 kan skrives på formen b*10^a , hvor b tilhører [1;10[ . Bestem a og b.
