Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 14361 til 14380 af 33890
-
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej alle, Jeg går i 3.G og ønsker allerede nu at finde ud af, hvilket emne jeg vil skrive SRP i. Jeg ønsker at skrive SRP i Bioteknologi A, som jeg har tænkt mig at kombinere med enten Proces A eller Matematik A. Jeg ved allerede nu at jeg vil skrive om medicin, med fokus på smertestillende... -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Lipschitz for vektorfunktion
ForumindlægJeg har en funktion f: R^2 -> R^2 og to funktioner u: R -> R^2 f opfylder en lokal lipschitz betingelse, dvs.: Der eksisterer K > 0, så for alle v R, \mathbf{u}_1,\mathbf{u}_2 i R^2: ||\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_1(v))-\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_2(v))|| =< K * ||\mathbf{u}_1(v)-\mathbf{u}_2... -
FSA - Problemregning
ForumindlægDav, jeg ville bare høre om der var nogen der havde taget hæftet med hjem fra matematik (problemdelen) og havde lyst til at scane den ind til mig. -
Finanskrisen
ForumindlægHEJ, er der nogen der kan hjælpe med en forklaring? :) Det haster lidt :/ Finanskrisens økonomi var især bekymret over udviklingen i antallet af langtidsledige. Hvorfor tror du, at denne gruppe får større opmærksomhed end de andre ledighedsgrupper? -
Spørgsmål om universitet
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og har lige fået de standpunktskarakterer, som man skal søge ind på gymnasiet med. Derfor har jeg selvfølgelig tanker om, hvad jeg skal vælge. Grunden til at titlen på mit spørgsmål er "Spørgsmål om universitet" og ikke "Spørgsmål om gymnasiet" er fo... -
Beregning af et reagents molære koncentration
ForumindlægDer skal fremstilles 500 mL jern (lll) chlorid-reagens. Reagenset skal være 100 mM mht. FeCl3 og 1,00 M mht. HCl. a) Hvor mange g. FeCl, 6H2O skal der afvejes? Svar: 13,5 g. b) Hvor mange mL 10,0 w/w% HCl, skal der afmåles? Svar: 174 mL c) Beregn reagensets molære koncentration af Cl- Denne e... -
Vektor 3d ortogonale
ForumindlægI et kordinatsystem i rumet er der givet to vekorer a=[−2][3][4] og b:=[1][3][7]samt en vektor v =[[s][t][1]], der har tredjekordinaten 1. a) Bestem tallene s og t samt v så v står ortoginal på a og v står ortogonal på b Hvordan kan jeg løse denne? -
Integration af f(x)
ForumindlægHej. Jeg har en formel og så gælder det at Jeg skal have integreret f'(x) da jeg skal bruge f(x), men jeg aner ikke lige hvordan jeg skal tackle at integrere f(x) delen. Nogen der har en ide eller forklaring? -
Løsning til differentialligning
ForumindlægJeg integrerer funktionen og får Så jeg får løsningen til Føler ikke at det er helt rigtigt.. Forhåbentlig nogen der kan hjælpe -
Snyde til eksamen
ForumindlægKære studieportal Jeg har siddet og filosoferet lidt, og ville lige dele mine tanker med jer, for at få lidt forskellige vinkler på. Hvad ville i gøre, hvis i under eksamen opdagede at en medstuderende snød til eksamen? Jeg har selv oplevet det, men gjorde ikke noget ved det andet end at ryste... -
Integralregning
ForumindlægHej, jeg er i gang med en mat opgave, hvor vi arbejder med at skulle finde på forskellige former og herefter finde vulumet af figuren drejet om x aksen. Mit spørgsmål er: Om man kan bruge integraleregning og finde vulumet for flere overlappende cirkler på samme linje, og evt. hvordan man finder... -
Hvad skal jeg!!!
ForumindlægHej jeg går i folkeskolen har lige fået mine eksamenskarakterer men de er ret dårlige har dumpet i dansk (jeg kan godt komme ind da mit snit ligger over 02)men jeg vil gerne på stx efter ferie og det kan jeg også fordi jeg er blevet ærklret uddannelses parat og der havde jeg faktisk fået 4 i dans... -
Essay
ForumindlægHej med jer, Jeg skal skrive et essay om kræft hos ældre ,men jeg ved ikke, hvordan skal jeg formulere det. Har i nogle Ideer? På forhånd tak. -
Produktion af 75se
ForumindlægJeg sidder og mangler hjælp til opgave b i den opgave som jeg har vedhæftet. Jeg ved ikke hvilken formel eller hvilke antagelser jeg skal bruge. - Håber nogle kan hjælpe -
Bestemmelse af værdimængde
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal bestemme værdimængden: Lad f være givet ved: f(x)=x3+3x2-9x-2 [-4;4] 1) Den afledede funktion bestemmes: f'(x)=3x2+6x-9 2) Nu bestemmes løsningerne til ligningen: f'(x)=0 3x2+6x-9=0 og Jeg bliver bedt om, at tjekke, om ligningens løs... -
Tysk eksamen
ForumindlægJeg har trukket tysk b og skal til mundtlig eksamen. Har i nogen gode råd derude og hvordan kommer eksamen til at foregå? Er det svært og få en god karakter? Har de høje forventninger osv? Takker på forhånd -
Volume af vand
ForumindlægHvis man har 18g glukose opløst i vand så koncentrationen bliver 0,1M, hvad bliver volumen af vand så? Hvordan regner man det ud? -
Fremstilling
ForumindlægNogen der vil hjælpe her?
