Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14481 til 14500 af 19479
-
Bestemmelse af langsomste delreaktion (Reaktionsmekanisme)
ForumindlægHej derude Jeg skal bestemme hvilken delreaktion i reaktionsmekanismen som er den langsomste. Det er jeg helt i mørket med... Jeg kan give følgende oplysninger: Reaktionsskema: Hastighedhedsudtryk: (denne er opløftet i 1 og Hydronernes stofmængdekoncentration influerer ikke på reaktionsha... -
To funktioner
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har siddet og regnet denne opgave, men jeg er gået lidt i stå. To funktioner f og g er givet ved: f(x)=12 * kvadratroden af x g(x)=x^2-7x+18 Graferne for f og g afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) løs ligningen f(x)=g(x) b) Bestem arealet... -
Projektuge - Æresdrab
ForumindlægHej, alle jer derude :) Jeg har projektuge i den her uge og vil bare gerne lige høre om hvad i sådan generelt synes om æresdrab.. Om i kender nogen som har været udsat for det, eller om i selv ved noget om emnet? Eller om i har nogen ideer til hvad, jeg kunne lave i den her uge? Tak på forhånd ... -
Tysk aflevering.
ForumindlægHej alle søde og forhåbentlig behjælpelige mennesker her på studieportalen. Jeg har skrevet en tysk stil, men da jeg er rigtig dårlig til tysk, tænkte jeg på om nogle måske havde lyst til lige at læse den igennem og kigge lidt på ordstillingen osv. Den handler om kærlighed (den er noget bras f... -
Har købt Kemi112
ForumindlægJeg ved ikke om det var en god ide... men jeg sidder her og skal beregne styrkekonstanten, og har fået vide at min lære at den beregnes via formlen ks = [H_3O^+]^2/(c(s) - [H_3O^]) men i i kemi112 er den givet som ks = ([H_3O^+]*c(s))/ ([H_3O^+]) hvilken er den rigtige, og hvilken skal jeg gå ud... -
Andenordens differentialligning y''=-a^2*y
ForumindlægHej. Jeg er igang med lidt forhåndsrening til en SRP, og nu har jeg set mig blind på det sidste skridt i løsningen af af anden ordens differentialligningen på formen y'' = a^2*y. Opgaven er i det vehæftede billede. Kan nogen give mig et hint til, hvordan jeg skal løse det? På forhån... -
En tysk sætning...
Forumindlæg-Hej alle, håber at der er en som kan hjælpe mig. Jeg er lige blevet i tvivl om det hedder. ..... wollte ich zu Hause bleibe. Ell. wollte ich zu Hause bleiben? & når man skriver man kan tage... Hedder det så Man kann nehmen eller hvilken ental er MAN? 1.pers. ental, 2, 3? eller? Fordi jeg s... -
Hvordan afstemmes denne redoxreaktion?
ForumindlægHvordan afstemmes dette? Hvor kan jeg finde oxidationstallet for NO3- ? Cu + NO3- -------> Cu2+ + NO På forhånd tak :) -
bærbar anbefaling
ForumindlægEr der nogen der anbefaler en suberb duper bærbar computer, og ikke en mac??? :o Please, hjælpe med at vælge en :/ - tak :D -
tysk haben
Forumindlægsidder med en tekst jeg skal lave om fra præsens til perfektum og ved ikke hvordan man finder ud af om det skal være haben eller habe og altdet der???? -
Fortællerteknik - to fortællere
ForumindlægKan man godt både have en homodiegetisk og hetrodiegtisk fortæller i en historie? :-) Jeg læser en historie, hvor det er meget tanker og "jeg, jeg, jeg og jeg", men der står også "hun gjorde det" om jeg-fortælleren. Jeg håber I forstår. -
Terminseksamen hjælp!
ForumindlægHej studieportalen:) Jeg går på første år på HTX, og vi har matematik på b-niveau. Jeg har terminsprøve på fredag, og jeg har et KÆMPE problem. Trigeometri, geometri og pythagoras(sinus, cosius og de andre relationer) Kan ikke finde ud af hvilken relation jeg skal bruge hvornår, eks ved udregn... -
anden grads ligning graf
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med det her og måske komme med en forklaring også? kan virkelig ikke forstå det.. tak på forhånd:) -
Sætningsanalyse (sætningsled)
ForumindlægHej. Er der ikke en som vil forklare mig hvordan følgende sætning skal analyseres. Rikke forærede sin kæreste en slikkepind, som han gav sin mor, der er en stor slikmund. x o (direkte objekt)(hensynsled) fed skrift og akkusativ skrift er for at i kan se hvad der hænger s... -
Vektor, længdeformel
ForumindlægDet ville være en stor hjælp...... Nogen der kender længdeformel for vektor, som jeg kan bruge til at løse denne opgave ? på forhånd tak . :) -
svær funktion
Forumindlægopgave vedhæftet i fil jeg har problemer med opgaven og forstår ikk hvordan man skal lave den uden hjælpemidler -
Hvad går opgaven ud på?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvad opgave beskrivelsen, som er vedhæftet under beskeden går ud på. Skal man angive hvilke præpositioner der er i hver sætning og derefter oversætte sætningen?..eller? - Jeg er har en ekstra spørgsmål: Skal man altid undgå at skrive that(at) i en engelsk sætning... -
Dæmpede svingninger
ForumindlægHej! Er der nogle der evt. sidder inde med nogle forsøg eller kender nogle forsøg med dæmpede svingninger? Det er til SRP i MAT A og FYS B. På forhånd tak. -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg er ikke den skarpest kniv i skuffen til tysk, derfor håber jeg en venlig sjæl ville hjælpe mig Jeg skal oversætte følgende: Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammeraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturl... -
Akut Rettelse!!! English
ForumindlægHjælp til rettelse!
