Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 14601 til 14620 af 15240
-
Ligninger
Forumindlæghej. Jeg har altid haft svert ved ligninger. Jeg ved ikke hvorfor, men det har jeg bare, og nu vil jeg altsaa lere dem. foreksempel i disse 2 opgaver3x - 5 = 2x + 5 x - 2 = x - 4Hvordan udregner man dem? jeg haaber i kan forklare mig hvordan i gor det. Mvh Christian -
skr. 3-årigt A-niveau
ForumindlægHey...hva har i fået af resultater?mine:opg1:I=100K=0,046T½=15,06I(60)=6,32I=10 er x=50,1opg2:6x+4y+3z-12=0areal=2*kvadr(14)67,4grader(1/3, 5/2, 0)opg3:|AM|=9,85radius=7,5opg4:5000-5000e^(-0,2t)grænseværdien er 500042,54timeropg5:areal: 2 kvadr(6)Rumfang= 9*piopg6:voksende [0;pi/3[ og [2pi/3;pi]a... -
Eksamen Samfundsfag.. C
ForumindlægHey.. jeg skal til samf eksamen næste uge, og jeg har kigget over alt (inkl. i bogen) om ideologier og velfærdsstater/samfund. Ideologier forstår jeg ikke, der må jo være noget bestemt de går ind forSocialismeKonservertismeLiberalismekan i hurtigt forklare hvad de enkelte går ind for?? og hvilken... -
Historie med Darwin
ForumindlægHey . Sidder jo nok som så mange andre og skal til AT-eksamen lige om snart . MEN MEN MEN . Er helt på røven med historie-delen med hensyn til Charles Darwin . Hvad kan jeg komme ind på med hensyn til historie og hvilke metoder skal jeg bruge ? Håber virkelig at i vil hjælpe mig . -
Rigtig grammatisk set
ForumindlægHej Er disse sætninger rigtige grammatisk set??? Last year we rented a house in Wales. We had seen an advertisement in a Danish newspaper, and after we had discuses the family planes, we wrote a letter to the address. The owner answered that the house was available in July, and then we had s... -
Forslag til forbedring af SP
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at indføre forskellige felter, hvor man skal angive, hvilket niveau man er på? Det kan være "folkeskole, 8. klasse", "stx 2.g", "htx 1g" eller "universitet, bachelor-delen." På den måde bliver det lettere for dem, der hjælper,... -
Fransk fejl??
ForumindlægHej, er der nogen som er gode til fransk som kan strege fejlene ud i den følgende tekst? La publicité a changé tout au long de l'histoire. Elle refléter la modernité culturelle et sociale dans la époque actuelle. La publicité joue sur des aspects qui reflètent le développement... -
Acer eller Toshiba bærbar..?!?!
ForumindlægHeej!.. - Jeg skal snart til at vælge en Acer eller Toshiba computer.. Nogle som har gode erfaringer med disse 2 typer: TOSHIBA SAT A210-138 (J) PRIS: 5.999,- * AMD TURION 64 2X TL52 * 2GB DDR2 / 120 GB DISK * 15,4" TRUBRITE WIDESCREEN WXGA * ATI X1200 319MB UMA * DVD ... -
Hjælp med noget plangeometri
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har allerede svaret på opgave a). -
Ellipser (andengradsligning)
ForumindlægHej alle Jeg har følgende andengradsligning x^2+16y^2-8x+32y-32=0, hvor jeg skal finde ellipsens centrum og halvakser. Jeg ved at jeg skal benytte formlen for ellipsen med centrum i punktet (p,q): (x-p)^2/a^2+((y-q)^2/a^2=1, men kan ikke løse opgaven. Er der en der kan hjælpe mig med at løse... -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Snit og vidergående
ForumindlægHvis nu snittet til medicin er 9,6 og standby er 9,3 og man eksempelvis har et snit på 9,2 er man så dømt til ikke at blive optaget? :-S End ikke engang et standby plads? -
Hvad er dit yndlingsland?
ForumindlægHvad er dit yndlingsland? Mit er Luxembourg, fordi de har den højeste BNP pr. indbygger, både målt nominelt og i forhold til købekraft. -
Jeg er sq stolt! :)
ForumindlægJeg fortjener et klap på skulderen. Nu skal i bare høre... Jeg mødte en fra min gamle folkeskoleklasse nede i byen i dag og jeg kunne næsten ikke kende hende. Hun så nogenlunde ud.. Men i folkeskolen var hun bare jordens største hval. Jeg siger dig hun var stor! og det fik mig til at tænke.. hv... -
Optimering! "Mindst mulig materiale"
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven i dette opslag. Håber nogle vil hjælpe :) Opgave a har jeg fået til 304,2055 - vil I også tjekke om det er rigtigt? -
1 order ikke linære D.I.F. LIG.
ForumindlægHej, Til a er integrating factor I(x)=e^(integral af 1)=e^x Integrale faktor ganges på begeg sider af vores DIF LIG. e^x*dy/dx=1+y^2* e^x Venstre siden omskrives til d/dx(I(x)*y) d/dx(e^x*y)=1+y^2* e^x --> integrere begge sider Hvordan integrere man højre siden af lighedstegnet? Og er ... -
Komplekse tal i graf
ForumindlægHejsa Jeg har regnet på følgende opgaver Betragt det komplekse tal z0=2e(iπ/6).Bestem det komplekse tal både polær form og på formen x+iy DONE Opgave 2: Bestem samtlige komplekse tal z, der løser 4.grads ligningen; z^4=ω Og skitsér løsningerne på en tegning: Opgave 2 fik jeg... -
Areal af cirkeludsnit
ForumindlægHejjj allle Jeg er gået lidt i stå i en opgave, som lyder på følgende: Beregn arealet af det cirkeludsnit, der ses på figuren. Cirklens radius er 8, mens korden har længden 6. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal beregen arealet uden jeg kender vinklen? Håber en vil hjælpe!! Mange tak på forhånd!! -
skæring mellem linje og cirkel
Forumindlæghvordan bestemmer man skæringen mellem linje og cirkel vha. andengradsligning? -
mat B eksamen, spørgsmål
ForumindlægHej! jeg skal til mundtlig eksamen i mat B på fredag, og er nu i gang med forberedelserne.. Jeg håber derfor i vil hjælpe mig lidt, for der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om.. 1) Jeg skal i et spørgsmål definere cosinus og sinus, derudover skal jeg lave beviset for sinusrelationerne,samt ar...
