Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 14741 til 14760 af 19042
-
Ensvinklede trekanter samt skala faktor
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil hvor i kan se hvor jeg har mine udregninger fra. Jeg er i tvivl om jeg har regnet c rigtigt ud i trekant abc . Jeg har gået c til at være 55,17 - så har jeg sagt c=[AB] 55,17 skalafaktoreren F = 60,8: 38,8=1,6 [A'C']=[AC]:F [AC]=40,0:1,6=25???synes bare ikke det ... -
Hvad skal man så gøre i livet
ForumindlægHej. Dette er en lang historie, men nu vil jeg prøve at gøre den kort. Jeg har altid følt at jeg har gået i skole for mine forældres skyld. Hver gang, jeg fik en god karakter i folkeskolen og gymnasiet, var det mest for at gøre dem glade. Men mit sidste år her på gymnasiet er gået uffatteligt dår... -
fordele og ulempe?
Forumindlæghttp://ucsj.dk/uddannelser/administrationsbachelor/uddannelsen/ hvad er ulempen og fordelene ved denne uddannelse? anyone?? -
Videregående uddannelse: Fysik, datalogi, matematik og teknologi eller anden ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge videregående uddannelse, og mens jeg er sikker på, det skal være inden for det matematiske eller natur-/teknisk videnskabelige område, har jeg svært ved at få snævret den nærmere ind. Indtil videre står valget mellem: - Fysik (AU) - Datalogi (AU) - Matematik og Teknolo... -
Gode kvote 2 historier, udvikling, forændring, manglende motivation
ForumindlægHej folkens, Er der nogen her på tråden, som måske klarede sig udmærket i folkeskolen, men kvajede sig lidt i gymnasiet med et utilfredsstillende snit – og som nu har taget kvote 2-prøven, læst enkeltfag op eller betalt for aspiri-programmer og læser videre? Jeg endte med et rigtig dårlig... -
Vekselstrøm og jævnstrøm?
ForumindlægNogen der kan give mig en enkel men længere forklaring på vekselstrøm og jævnstrøm? Jeg er lidt i tvivl hvad forskellen er og hvad de kan begge to :) Tusind tak på forhånd! -
Cand.Merc. Finansiering og Regnskab
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg læser HA (almen) på SDU i odense og er færdig til januar 2015. Overvejer at starte op på kandidat i KBH på CBS. Kandidaten er Cand.Merc.Finansiering og Regnskab. Er der nogen der har kendskab eller tidligerer gået på kandidaten og som kan fortælle lidt om den? Såsom... -
Hvor kan jeg lærer programmering?
ForumindlægOverskiften siger sig selv... Jeg starter på en ingeniøruddannelse til sommer, og det er kommet mig for øre, at det er godt at kunne programmere. Men ved i hvor man kan lærer at programmere (med en professionel eller sammen med andre), udover at sidde med en bog, som man ikke kan forstå, eller s... -
lægemiddelregning.
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at regne 4 små opgaver i lægemiddelregning og tænkte på om der var en der kunne have lyst til at kigge dem igennem og se om det er rigtigt eller om det bare er helt hen i vejret? -
Hjælp til spg
ForumindlægKig filen -
Kritisk realisme - Menneskets rolle
ForumindlægHej, Jeg sidder i øjeblikket med et spørgsmål jeg ikke kan gennemskue. Jeg kan ikke forstå menneskets rolle i kritisk realisme, og om hvorvidt mennesket har en påvirkning på samfundet og verden. Jeg håber at en derude kan hjælpe... -
Statistik-Normalfordeling, Matematik HF FÆLLESFAG, Opgave 1016, Side 257, (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder)
ForumindlægOpgave 1016 En virksomhed fremstiller vaskepulver, som sælges i poser a 5 kg. Man regner med, at vaskepulver mængden i poserne er normalfordelt med middelværdien 5100 g, og at 10% af poserne indeholder mere end 5300 g. Indtegn på normalfordelingspapir den rette linie, som de kumulerede frekven... -
mekanik og frekvens
ForumindlægHej Såfremt man har to hjul hvoraf det ene hjul er lidt større i diameter end det andet hjul og man forbinder de to hjul ved hjælp af et gummibånd. Hvordan finder man da frekvensen af de to hjul samt frekvensforholdet? Jeg er ikke interesseret i et tal for det ved jeg selvfølgelig godt at man ... -
Separation
ForumindlægJeg har fået givet differentialligningen: Med begyndelsesbetingelsen P(3,2) Jeg skal separere ligningen, men har ikke fået opgivet et x, så jeg tænkte at jeg kunne gange et 1 tal på differentialligningen som så differentieret ville blive til x. Altså: Ved at differentiere: M... -
Bevis A snit B = B snit A
ForumindlægSnit er pr. def. Regler for den logiske operator omvendt v Pr. def. Rigtigt? -
Centralbevægelse
ForumindlægGrundlæggende elementer til forståelse af acceleration -
cos(x)=sin(x)
ForumindlægHej, jeg skal bestemme de eksakte løsninger til cos(x)=sin(x). Kan det passe at der kun er to løsninger som er hhv. pi/4 og 5pi/4? Tak på forhånd. -
Rettelse af kort tysk tekst
ForumindlægHej. Jeg ville høre om i ikke kunne rette denne korte tyske tekst. Min lillebror har spurgt mig om hjælp, men jeg sidder midt i en SSO forberedelse. Hjælp mangles ;)Ich finde die deutschen Leute sehr toll. Die Jungen sind knapp vorbei wie uns. Sie finden Freunde sehr wichtig, und verbringen viele... -
TLC uden referencestoffer - kun renhedsbestemmelse?
ForumindlægJeg har, i forbindelse med min SSO, været på HCØ for at udføre forsøg. Her har jeg bl.a. lavet tyndtlagschromatografi, TLC, af paracetamol og phenacetin. Jeg lavede én plade kun med mit fremstillede paracetamol, én anden plade kun med mit fremstillede phenacetin, og en tredje med én plet parace... -
Bernoulli equations
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu og skriver SSO om vandraketter. Jeg har tidligere snakket med fixer, men han har ikke været online et par dage, og skal desværre bruge lidt hjælp nu. Fixer sagde at Bernoulli equations ikke virker, og så har jeg læst lidt rundt i de indlæg han har været i, og kom frem ti...
