Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14921 til 14940 af 19441
-
ester eller ikke???
ForumindlægHey!Er CH2OH en ester eller ik? Er kommet i tvivl, jeg ved at R-COO er en ester men det andet (CH2OH) er lidt mærkeligt. Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har en syre (COOH) som reagere (kondensationsreaktion) og bliver til COOCH3 og dette reagere også (måske flere gange) og ender med CH2OH... -
Bestem forskriften for differentiallingen
ForumindlægHey. Er der nogen som kan forstæller mig hvilken metode jeg skal bruge for at finde forskriften til denne differentialligning og jeg for givet punktet N(0)=1000 Er det separation af variabler? -
Metodeafsnit?
ForumindlægSkal man lave et metodeafsnit?? Kan lærerne godt lide det ?? -
Sinusrelationen - find sider ud fra alle vinkler og en enkelt side.
ForumindlægHejsa. Jeg har fået stille en opgave, hvor jeg har følgende info: Vinkel A: 13.5 Vinkel B: 135.4 Vinkel C: 38.1 Side a: 1.6 Jeg ønsker nu at finde de resterende sider, c og b, men kan simpelthen ikke komme frem til nget rigtigt.. Gør jeg brug af b = (a/sin(a))*sin(b), ... -
spanskoversættelse fra spansk til dansk
Forumindlæg1. La vida familiar hispánica ha cambiado mucho en los últimos años, pero todavía hay familias tradicionales: - Det kendte spanske liv har ændret sig meget i de sidste år, men der er stadigvæk traditionelle familier. 2. En una familia tradicional hay generalment... -
Statistik normalfirdeling
ForumindlægHvordan løser man vedhæftede opgave ? -
1/g (x)'
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig, hvad der ser i disse to 'omskrivninger/udregninger' . (1/g)(x)' = (-g'(x))/(g(x)^2) ?y = (1/(g(x+h)) – (1(g(x)^2)) = (g(x)-g(x+h))/(g(x+h)*g(x)) = -((g(x+h))-g(x))/(g(x+h)*g(x)) -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme disse integraler. Jeg kan godt finde ud at at bestemme almindelige integraler, men disse er sammensatte. Jeg har aldrig prøvet at løse denne type før, så hvis nogen lige vil vise mig hvordan de laves så vil det være en stor hjælp:-) Tak p... -
Udregning af en side på en trekant
ForumindlægJeg har en trekant jeg skal udregne en af siderne på. Højden er 1 m, den længste side (hypotenusen) er 4,2 m. Jeg har udregnet arealet af trekanten : 2,1 m. Men hvordan regner man hvor lange de andre sider er? -
Talgåde
ForumindlægKan vedhæftede talgåde løses? Jeg har set den længe på nettet nu og kan ikke selv finde en løsning. -
Hældningskvotient
ForumindlægHvordan beregner jeg hældningskvotienten for den linje der er pil ud for?http://frip.dk/kbkl/mat3.jpgLinjen starter i (0,2) -
det frie marked
ForumindlægHej. Er der nogen som kan give mig nogle fordele og ulemper for det frie marked? -
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
Skriftlig matematik (Uden hjælpemidler) eksamen for A-niveau
ForumindlægHej allesammen,jeg ville bare høre fra andre, som har været op til eksamen d. 17/5-04 i skriftlig matematik uden hjælpemidler for A-niveau.Havde I mange problemer med opgaverne? Personligt syntes jeg, at det var rimeligt svært, i hvert fald i forhold til nogle af de tidligere eksamensopgaver, som... -
oversættelse
ForumindlægHejJeg bor i øjeblikket et sted der ikke ejer en eng-dk ordbog.Ville derfor være lykkelig hvis nogen kunne oversætte disse ord:liaisona tannercountsvassalsfealtyreluctantlyvowbeleagueredTobbe -
Hvorfor fælles nævner?
ForumindlægHejsa. Er der egentligt en matematik begrundelse for hvorfor at man skal have samme nævner når man trækker brænde fra hinanden eller lægger dem sammen? -
Polspænding
ForumindlægJeg har lavet et Daniell-element, og så har jeg målt dens polspænding med et komponent. 1 element er polspændingen 0,7 mV 2 elementer i parallelforbindelse er polspændingen 1,2 mV 2 elementer i serieforbindelse er polspændingen 0,7 mV Er det en grund til at polspændingen for en parallelfor... -
Kan i sige/råde mig ...
ForumindlægHej med jerJeg er en pige der på nuværende tidspunkt går i 3g, jeg har bestået årskarakteren, men jeg er utilfreds med mine årskarakter.Hvad skal jeg gøre? Jeg har tænkt mig at tage året om, men synes det bliver for meget. Er der nogen der ved hvordan jeg kan får studentereksamensbeviset på en an... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHvordan ville I sige: Spillene blev opført en torsdag hvert år i juni måned. Alle vognene samledes ved siden af domkirken og kørte derpå rundt i byen, hvor de gjorde holdt omkring et dusin steder, hvor stykket så blev opført. Every year on a random Thursday in July the plays were performed. All t... -
Helfe ich :)
ForumindlægJeg er en dør til fysik, og skal selvfølgelig til eksamen i det. Jeg har været så "heldig" at trække universet.. Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan man sammensætte Hubbels lov, blå- og rødforskydning og dopplereffekt?. Er vireklig på edn. .SKal op i morgen.. Hjælp mig hvis i kan :) Mvh. M...
