Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15081 til 15100 af 18758
-
Harris-Benedict formlen
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder sådan. Brug Harris-Benedict formlen til at bestemme din energiomsætning per døgn. Jeg er kvinde....48 år.....165 cm høj og vejer 114 kg Formlen lyder sådan her: Energiomsætning pr. døgn, kvinder. (655,1 + (9,563 * masse i kg) + (1,850 * højde i cm) - (4,67... -
f (x) = ln (x) -4 x , x>0 ... Hjælp!
ForumindlægFunktionen f er givet ved ovenstående forskriften Hvordan skal jeg kunne gør rede for at f har et maksimum og bestem maksimumsværdien. Har virkelig brug for hjælp. -
Problem akut
Forumindlæghej har nogle opgaver som ikke kan finde ud af kan jeg få hjælp til det pilsssssssssssssssssss -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægHej. Jeg skal foretage en funktionsundersøgelse for funktionen. U(x)=10x/x^2+4, men når jeg beregner f’(x) for en x-værdi liggende i hvert af intervallerne får jeg en positiv tal både når jeg sætter et x værdi der er mindre end der hvor der er maksimum og når jeg sætter en x- værdi der er højere -
Differential lininger - antallet af bjørne i et bestemt habitat
ForumindlægKære alle, jeg ved ikke hvordan skal jeg løse alle 3 opgaver, er der nogen der kan hjælpe mig? Mange tak i forvejen :) -
halveringskonstant
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man finder ud af halveringskonstanten? Er det det samme som hældningstallet? På forhånd mange tak! -
kan ikke vælge..
ForumindlægHejj!! Jeg har fået øje på 2 ting som jeg virkelig vil ha'! Problemet er at jeg ikke har nok penge til begge.. hvad ville I vælge?? Nogle virkelig lækre sko, flot design, sort farve. Eller ville I vælge en nice top, utrolig flot, silke, turkis farvet med halv-lange ærmer?? Raw <3 :D -
differentialregning
ForumindlægEn differentiabel funktion f(x) er defineret for alle x. Grafen for f går gennem punktet (2,-4). Nulpunkter og fortegn for f´(x) er som angivet på tallinjen: x: -3 2 -----------------------l-----------------------l-----------------------&g... -
Løs uligheden
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan man løser denne her opgave? -
Bestem monotoniforholdene
ForumindlægHej :) Jeg ville bare lige se om jeg har gjordt det på den rigtige måde Opgaven lyder sådan her: Bestem monotoniforholdene for funktionen f(x) = -x^3 - 3x^2+9x og er uden hjælpemidler - Først har jeg differentier f(x) = -x^3 - 3x^2+9x = -3x2-6x+9 også har jeg f(x) = -x3 - 3x2+9x =0 ... -
Tilvækst
Forumindlægf(x)=225000*x^-0,5 Hvor mange procent bliver x større, hvis f(x) bliver 5% mindre? På forhånd tak for hjælpen! -
Engelsk AT - Amerikansk nationalisme
ForumindlægHejsa (: Hvor tror I, at den stærke nationalfølelse, som amerikanerne har, stammer fra? Og hvorfor er vi danskere ikke i besidelse af én lige så stærk én? Kunne dette skyldes, historiske begivenheder, samfundet? Eller andre faktorer? Hvad mener I?? -
Yo homes. opg. ang. Industrialiseringen.
Forumindlæghej, vi er ved at lave et projekt om teknologi og industrialiseringen. og vi ville gerne hva enogle facts. den er til i morgen, og jeg har sgu været syg hele tiden, så hjælpe ville vi fanme værtsætte!: Håber i ville hjælpe :'). - fortabt smafundsfags gruppe... -
Ekstrema - brug for forklaring.
ForumindlægJeg synes hverken, at google eller min mor virker til at kunne hjælpe mig, så nu spørger jeg jer i stedet. Vi har fået en dejlig stor bunke matematiske begreber, som vi skal kunne uden ad, og vores lærer tog dem alle på tavlen bortset for ekstrema. Kan I derfor forklarer mig, hvad det er, og I ... -
OMKREDS OG AREAL - HASTER!!
ForumindlægHej allesammen Det lyder måske lidt dumt, men jeg er lidt usikker: Kan man godt sige, at desto flere sider/kanter en polygon har desto større omkreds har det, eller er det desto større areal. I forhold til cirklen der har størst omkreds (eller er det areal), giver det så mening at jo færre kante... -
Eksponential Funktion
ForumindlægHej:) Jeg skal i en opgave bestemme en forskrift for en aftagelse eksponentiel funktion, ved at kende halveringstiden. Desuden ved jeg at konstanten b er 25. Jeg har dog ingen anelse om hvordan jeg skal udregne den negatvive væksrate og hvordan funktionen skal opskrives. Tak på forhånd: -
civile under afghanistan krigen
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående civile under Afghanistan krigen, hvordan er det de har det, hvordan er deres hverdag? - Jeg skal perspektivere til hvordan civile i Danmark under 2. verdenskrig havde det i forhold til hvordan de civile i Afghanistan har det. Jeg vil være yderst taknemlig for... -
Mikroskopi vs dyrkning af bakterier
ForumindlægHvad er forskellen mellem Mikroskopi og dyrkning af bakterier ?? -
Graf og funktioner
ForumindlægHej studieportalen. Jeg ved ikke hvad jeg gør i denne opgave. Jeg har vedhæftet en fil med en tegning af grafen. På figuren ses graferne for tre funktioner af typen f(x)=0,5*a^x, hvor a>1 Hvilken af de tre funktioner har den største fordoblingskonstant? begrund dit svar. -
parabler: ax^2+bx+c - forklaring på b?
Forumindlæga fortæller hvor meget parablen hælder og c er skæring med y-aksen, men hvad er det nu b er? Jeg ved det er noget der beskriver i hvilken side af koordinatsystemet parablen skal ligge. jeg har fået en opgave hvor der er tegnet en parabel og der er givet to forskrifter, og jeg skal vurdere hvilken...
