Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15121 til 15140 af 18758
-
Magnet domæner
ForumindlægDette er mere et spørgsmål, fordi jeg er i tvivl, men er domæner ikke bare de små magneter inde i magneten? -
Aflevering til fredag 😵💫🤯
ForumindlægOpg 4 til min aflevering på fredag en der kan hjælp har vedhæftet fil ?????????? ved ikke om jeg skal regnen dem ud eller hvad jeg skal så håber på hjælp. Mange tak for hjælpen på forhånd. ???????? -
Opgave om lån
ForumindlægEt lån i banken på L kroner forrentes med en årlig rente r. Efter det første år skyldes der L(1 + r) på lånet. Tilskriver banken i stedet rente to gange om året, skyldes der efter første halve år L(1 + r/2). (a) Hvor meget skyldes der i sidstnævnte tilfælde på lånet efter det første år? Angiv (m... -
Ligning
ForumindlægKære Studieportalen Jeg kan virkelig ikke forstå, hvordan man kommer fra (6) til (7) i dokumentet. For at være ærlig så forstår jeg heller ikke den sidste linje "by setting the derivative of xM with respect to θ to zero. " Jeg kan få en forklaring eller udregning? Tak på forhånd! -
Hjælp til lineære sammenhænge
ForumindlægHej derude :) Håber der er en af jer der kan hjælpe mig, sidder fast i denne opgave, kan simplethen ikke finde ud af det her . // I et enkelt Koordinatsystem indtages disse 8 linjer med ligningerne = Y = 3x+1, Y= 2x+ 1, y= x+1, Y= 1/2 x+1, y= 1/3 +1, Y= -1/2 x , Y = -x+1, y= -2x+1... -
Benyt f'(x) til at argumentere for forløbet af grafen f
ForumindlægHey! jeg har brug for hjælp til denne opgave, og håber der er nogle der vil hjælpe. f(x)=x^2ln(x)-3x-1 b) benyt f'(x) til at argumentere for forløbet af grafen f. -
Newton-Raphsons metode
ForumindlægHej, Er her nogen, der har styr på Newton-Raphsons metode? -
Værdier af k
ForumindlægHej, jeg forstår ikke, hvordan jeg skal løse denne opgave. Nogle som kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven -
Ekstrema (differentiering) igen!
ForumindlægHej igen! Jeg kan simpelthen ikke få ekstrema til f(x)=ln(x+2)•(3x+6) til at passe. Nogen der kan komme med nogle formler? jeg har prøvet (f(x)•g(x))'=f'(x)•g(x)+f(x)•g'(x) men den vil ikke lig med nul på wordmat.Hvad gør jeg forkert? -
Monotoniforhold
ForumindlægEn differentiabel funktion f oplyser følgende: f(-2) = -3 f(3) = 5 Nulpunkter og fortegn for f'(x) er angivet på tallinjen(se vedhæftet billede) a) Angiv monotoniforhold og lokale ekstrema for f og skitser grafen for f Det er uden hjælpemidler Er helt på bar bund med den her Håber i kan hjæ... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg synes jeg får nogle mærkelige resultater, når jeg rpøver at løse disse opgaver. Hvordan gør man? -
Hvad betyder "stiger proportionalt"
ForumindlægHej, Jeg sidder og prøver at forstå graffen på vedhæftede billede. Der står: Inulin udskilles ved filtration og undergår hverken absorption eller sekretion, hvorfor udskillelseshastigheden stiger proportionalt med plasmakoncentrationen. Denne sætning forstår jeg ikke. Er der nogle, der ka... -
Hvad er fremmedgjorthed?
ForumindlægHvad betyder at man kan opleve fremmedgjorthed? En meget forståelig forklaring, tak. -
Tæthedsfunktion
ForumindlægHej, jeg er i gang med et bevis omkring tæthedsfunktionens monotoniforhold. Til at starte med, omskrives f(x), og her har jeg svært ved at gennemskue hvad der sker fra a til b. Dernæst differentieres f(x), hvor jeg ikke kan sætte ord og regneregler på hvad der sker fra 1-2-3. Håber I kan hjæl... -
monotonilinje
ForumindlægHej, jeg sidder helt fast i denne opgave og kan ikke søge mig frem til hvad den handler om, håber nogen vil hjælpe mig med at forstå. Tak på forhånd -
forskrift
ForumindlægEn mand er til en fest, hvor han indtager alkohol. Mandens alkoholspromille stiger med 0.6 pr time. Senere aftager mandens promille med 0,2 pr time. Det oplyses at det varer i 2 timer a) Bestem, hvor mange timer der går fra start til mandens alkoholpromille er 0 -
Monotoniforhold
ForumindlægHVordan skal jeg bestemme monotoniforholdene for denne funktion? i intervallet (1/2 ; 3) -
Kan man springe 2. g over?
ForumindlægHej alle sammen Som I kan læse på titlen, så ønsker jeg at komme videre med min uddannelse hurtigst muligt. Årsagen bag dette ligger i, at jeg ønsker at læse i udlandet (USA eller England), hvor man som regel starter som 18 eller sjældnere som 19-årig. Jeg er lige startet i 2. g på min HHX uddan... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej, er der en sød stjæl herinde som kan hjælpe mig med at lave en foretegnsanalyse og beskrive monotoniforhold? Jeg har prøvet mig frem og mangler hjælp :) Opgaven er vedhæftet som fil -
Matematik aflevering
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: I perioden 2000-2010 kan man med tilnærmelse bruge følgende model som beskrivelse af udviklingen i det årlige antal reklametimer vist på de danske tv-kanaler: f(t)=4946*e^0,0996 , hvor f(t) er det årlige an...
