Søgning på: sso historie. Resultater: 15201 til 15220 af 17233
-
Ekstemporaltekster daniel:)
ForumindlægHej DanielRuhmann...Ved ikke om du måske har haft lidt tid på at se på nogle ekstemporaltekster til b-niveau???:) -
Hvilket universitet bør jeg vælge?
ForumindlægHej.Efter HTX har jeg planlagt at studere videre til partikelfysiker.Jeg er dog i tvivl om hvilket universitet jeg bør vælge. Jeg vil gerne have fat i et hvor der både er gode faciliteter (lokaler, udstyr o. lign,) og lærere, men der skal også være et godt socialt liv.Jeg overvejer selv at tage p... -
ynglings tv-serie?
Forumindlægjeg trænger lige til en pause fra alt læseriet... hva er den bedste tv-serie?personligt er jeg fuldstændig afhængig af Scrubs for tiden.. men ellers er Friends og Joey også herlige :D -
Spykolog eller Læge - Hmm?
ForumindlægHejsa! Jeg har altid villet læse medicin og blive en god LÆGE - det har alle andre også forventet af mig... Grunden til at jeg har villet læse medicin er fordi, at jeg godt kan lide at hjælpe andre og vide at jeg på en eller anden måde har forandret deres liv (på en god måde).. Jeg har altid være... -
Oxford, Harvard, Columbia etc... realistisk?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er sproglig/samfundsvidenskabelig student anno 2012 med et snit på 11,0 rent ud eller 11,9 med bonus. Mit spørgsmål er, om det er realistisk for een med mine forudsætninger at kunne blive optaget på udenlandske prestigeuniversiteter som Oxford og Cambridge i England elle... -
Hjælp til projekt (spørgeskema)
ForumindlægHej... Vil du/i være søde og svare på dette spørgeskema?? På forhånd tak. Helst inden søndag den 6. december. I kan enten svarer her eller sende svaret på [email protected] 1. Har du tillid til medierne (TV, avis, radio)? Ja Nej Ved ikke 2. Synes du at den teknologiske udvikling er... -
Tyrkiet
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=41760 Skal Tyrkiet med i EU? Det mener han åbenbart. -
Jura adgangsvkotienter 2010?
ForumindlægHej... Ønsket er at komme ind på KU - jura til sommer 2010... Nu lå den på 7,5 på SDU... og mit snit ligger på 7,2, tror i jeg vil have nogen chance for at komme ind på SDU til sommer? tror i den vil falde den på de 7,2? På forhånd tak Ellee -
Arabisk matematik
ForumindlægHej Folkens! Nu er SRP på vej, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal håndtere matematikdelen, da vi i 2.g sprang mange ting over (Forkert lærer) Vi har hverken haft meget om 2. gradsligninger og da slet ikke noget om 3. grads, så hvis nogen har skrevet om dette eller blot om arabisk ... -
Filosofi og matematik
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at søge ind på en uddannelse i år. Jeg er dog kommet i et dilemma, da jeg står mellem to veje jeg gerne vil gå :) Min første plan var at tage bacheloren naturvidenskab og it, og så senere tage matematik som kandidat. MEN! Jeg kunne også godt tænke mig at læse matematik, hv... -
Tuberkulose
ForumindlægKender I nogle hjemmesider om tuberkulose? -
Studenterhuer
ForumindlægHej Folkens Kan se at jeg jo absolut ikke er det første der opretter denne debat, men jeg synes ikke det er til at finde rundt i mere overhovedet! Jeg er rimelig meget på herrens marks lige pt.! I vores hueråd er der nogenlunde enighed om at det er huerne fra ABC-Gruppen vi bedst kan lide, men at... -
Dødsstraf.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg vil hører om I går ind for dødsstraf ? hvorfor henretter man mordere? For at vise, det er forkert at slå ihjel? synes I ikke at det er dobbeltmoralsk¨? Personligt er jeg Imod dødstraf - og går i stedet ind for livstid. -
Udledning af stoffer
Forumindlæghej, vi skal vælge et underemne af emnet "udledning af stoffer" har i nogle underemner som er spændende at arbejde med??? I må også meget gerne komme med arbejdsspørgsmål til en problemformulering- der skal bruges 2 i Fysik og Kemi, 2 i Biologi og 2 i geografi. -
racisme i sport
Forumindlæghej jeg vil gerne vide hvorfor folk er racistiske i sport og er det rimligt at folk gør forskel på hvide og mørke -
Hjælp til debatindlæg om tatoveringer
ForumindlægHej. Jeg er en pige i 9. klasse der skal skrive et debatindlæg om tatoveringer. Er der nogen, som kan hjælpe med hvad der kunne være i indlægget, en der vil skrive deres egen personlige mening – som jeg kan citere (self. annonymt) og en er vil sende nogle links jeg kan læse og få inspirati... -
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge... -
Folkeskolelærer
ForumindlægJeg går på STX, og vil på seminariet næste år. Mit snit er på 7, og fordi jeg skal læse på Århus lærerseminarium skal snittet ligger på de 8. Jeg har hørt, at snittet kun ligger på 2,5 i Silkeborg :O Vil det være det rigtige valg, at tage seminariet i Silkeborg når jeg bor i Århus? Håbeeee... -
mundlig matematik
Forumindlæger der nogen som har gode tip i baglommen fra erfaringerne i folkeskolens afgangsprøve i matematik+fysik/kemi mundtlig???? -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe..
