Søgning på: sso historie. Resultater: 15361 til 15380 af 17233
-
SUKKERFORMEL?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med at forklar hvad sukker er og fortælle om hvordan molekylet er opbygget? hvorfor er forbruget af roesukker så stort i forhold til rørsukker i Danmark? Håber i vil hjælpe, fordi skal bruge det til eksamen. Tak på for hånd. -
kort tekst -ret?
ForumindlægHejsa, nogen som vil rette min tekst igennem? Er ikke helt sikker på kompositionen af mine sætninger This is a story about a woman named Coventry who’s life boring and uniform. This she wants to change and she tries to be another person for some hours every day (except for weekends where her fam... -
Kort tx. få spg. ret. komp.
ForumindlægJeg oprettede lige dette nye indlæg med min forbedrede tekst. Jeg har tilføjet nogle spørgsmål i () i denne tekst og jeg vil meget gern have hjælp til disse og evt. også hvis I finder andre fejl og mangler. Denne tekst afleverer jeg i morgen. Håber virkelig på hjælp! OBS.: Især grammatikken er ... -
Om Medier
ForumindlægHej Kiggede lige forbi denne her side. Det er første gang jeg opretter en tråd, men ville I være venlige at hjælpe lille mig med noget Samfundsfag. 1. Hvad dækker udtrykket "medierne"? Ved I det ? Jeg ville være så glad, hvis I havde tid til det. Med Venlig Hilsen Champiii -
fransk hjælp
ForumindlægGodaften! Imorgen skal jeg til samtale i fransk, en samtale som kommer til at skulle afgøre min endelige årskarakter, og derfor ville det være utroligt rart, hvis der er en der gider at rette mine fejl i den tekst jeg kommer til at skulle bruge imorgen. Jeg forlanger ikke at ALT bliver rett... -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm ( 9 kl. afgangs eksame) jeg har endnu ikke valgt en film, og ville derfor både spørge om i kendte nogle kortfilm? Og om nogle af jer havde en analyse model af en eller flere kortfilm? Jeg er klar over at der findes flere af disse spørgsmål på studieportalen, men ... -
Grammatisk korrekt sætning?
Forumindlæg17: Wenn du Öffnest der Brief, wurde ich böse. 18: Wir spielen oft Karte, wenn wir sind zusammen. Er disse grammatisk korrekte? -tak -
Bandekonflikten
ForumindlægJeg sidder med løsningen til bandekonflikten, men Brian Mikkelsen gider ikke kontakte mig!! Har bedt ham ringe til mig, men han er vel for stolt? Det gør ikie noget, at han læsper, jeg forstår ham godt med lidt god vilje. -
Apartheid
ForumindlægHej :) Jeg har trukket "South Africa" til mundtlig eksamen i engelsk, og jeg har valgt at snakke om Apartheid. Dog ved jeg ikke særlig meget om emnet, og jeg kunne godt tænke mig at snakke lidt om hvad kultur- og samfundsforskellene er mellem Syd Afrika og andre lande; f.eks. hvor... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
En opgave med e
ForumindlægLøs ligningen sinh(x) = x2. Find x for g(x) = f(x), hvor f(x) = sinh(x) og g(x)= x2 ved benyttelse af e (tre betydende ciffre.) Jeg skal indrømme, at det er helt min egen konstruktion. Jeg tror ikke, at opgaven er givet nogle steder i lærerbøger eller på nettet. -
-ismerne?
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig få konstateret, hvad der menes med de forskellige begreber . Jeg har styr på kommunisme og kapitalisme.. Men fascisme, nationalisme, socialisme, liberalisme? Socialisme og liberalisme er knyttet tæt til hinanden, altså det er vel næsten det samme, dem har jeg nogen ... -
STANDBY-PLADS DANSK
ForumindlægHej! Jeg overvejer at søge ind på bachelor uddannelsen i Dansk, på AU. Det er jo for sent nu at søge ind på normalvis - men hvis jeg søger ind på en standby plads, kan jeg så starte op til sommer, hvor den normale studieopstart er, også for dem der søgte ind på det tidspunkt der var ansøgnin... -
Dansk Essay!!!
ForumindlægHeeij :D... Jeg vil gerne have hjælp til en dansk Essay.. Mit afsæt er ''Mobiltelefon'', det er ikke selv valgt, men det er min lærer der har valgt det ... :D Ehm.., Jeg er har skrevet noget af den, men er ikke helt færdig.. Så ville bare spørger om der er nogen, som vil læse den ... -
ENGELSK MUNDTLIG - BLACKS, WHITES AND RACISM!!!!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal op til min mundtlig engelsk eksamen og har valgt overemnet ''Blacks, Whites And Racism''. Har I nogle underemner, som jeg kan snakke om? Det må meget gerne være interessant og spændende. I må meget gerne komme med kilder også! Det ville være sådan en stor ... -
HTX eller STX?
ForumindlægHar allerede søgt ind på STX, hvor jeg så er blevet accepteret. Men er sådan begyndt at undre mig, over nogen ting.. Har hørt at HTX (Højere teknisk gymnasium), er anderledes. Hvad er forskellen mellem HTX og STX. (Her tænker jeg både studiemæssigt og sammenholdet) - Hvilke af disse gymnas... -
tycho brahe, verdensbilled, det haster hjæælp!
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave til om 3 dage, det haster! her er nogle spørgsmål som jeg skal have svar på, ? <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;mso-pagination: none;mso-layout-grid-align:none;text-autospace:none"><span lang="EN-... -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
Er der et rigtig klogt hoved derude?!
ForumindlægJeg er i en meget presset situation, og har stærkt brug for noget kraftig hjælp til en engelskstil. Den skal omhandle Paul Austers 'City of Glass'. Nogen der har behandlet noget omkring den??? Det kan være hvad som helst, en analyse af et bestemt kapitel, et essay om et af temaerne, ell... -
Rettelse! Haster! Til i morgen!
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til at få rettet grammatikken! :( Er i krise! Edith Rabe ist in 1960 eine junge Frau, die in Warnemünde in ein Zeltlager Urlaub macht. In diese Verbindung macht sie eine Fahrt mit einem Motorschiff nach Gedser in Dänemark. Es ist das erste Mal das sie am Meer ist und Sie fre...
