Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15361 til 15380 af 19441
-
Biologi eksamen på læreruddannelsen
ForumindlægHej Jeg skal til biologieksamen her til januar, og skal lave 5 eksamensoplæg. Men jeg har brug for lidt hjælp til at vide om jeg gøre det rigtigt osv. Håber i vil hjælpe...:)) -
er ****** sur!!
ForumindlægHvordan kan det være at vores historielærer giver os op til 20 siders historie for? Jeg kan jo overhovedet ikke følge med i historie!! Hun brokker sig altid over at jeg ikke siger noget i timerne, men så kan hun da fand** også tage hensyn til os andre! største delen bruger deres computer til at... -
Hældningskoefficient. HJÆLP :)
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(X)= x3-4x Bestem en ligning for hver af de tangenter, der har hældningskoefficienten -1. -
Procaine base?
ForumindlægProcaine was one of the first local anaesthetics used for infiltration and regional anaesthesia. The hydrochloride salt of procaine is marketed as Novocaine®. (a) Which nitrogen atom of procaine is the stronger base? mit bud er NH2, men jeg kan ikke begrunde. (b) Draw t... -
Atomer og Borel
ForumindlægVi er begyndt at have om atomer i sandsynlihedsteorien og jeg kan ikke se hvad pointen er med dem. Har de nogen smarte egenskaber eller hvad? Er det svært at afgøre at en arbitrær mængde er en Borel-mængde og det er svært at vise at der findes mængder, som ikke er borelmængder? -
side i en firkant
ForumindlægHej. firkant ABCD er A = 110 º, D = 115 º, IADI = 5,0 , IABI = 4,2 og CD = 7,8. Beregn IBCI Jeg har tegnet firkanten, sårn at vinkel A og D er oppe, og B og C er nede. Jeg har tegnet en streg fra B til D, og derefter beregnet BD ud ved hjælp af cosinus relation. IBDI = 5,02 + ... -
Sætningsanalyse - Folkevise
ForumindlægJeg skal lave en sætningsanalyse af en folkevise. Og da jeg ikke har haft AP, gør det at jeg er helt lost. Nogen der kan hjælpe mig? Jeg har siddet og kigget på det og prøvet, kan nogen annalysere den, og give en begrundelse for hvorfor de har gjort som de har? Jeg skal lade gøre en Bro så bred,... -
dansk stil
ForumindlægNy opfindelse En dreng ved navn Kevin havde en opfinderfar, som hed Bertram. En dag tog hans far Kevin med til hans laboratorium, for at se til hans flyvende bil som han var færdig med at bygge. Da Kevin havde set den, afprøvede de om den duede. Og de tog ud og fløj rundt i luften med ... -
udæmpede svinginger - srp
ForumindlægHvor kan man se udæmpede svigninger i dagligdagen? og er disse udæmpede svingninger: mekaniske, termiske eller elektroniske svingninger? Jeg har rpøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde noget. -
HJÆLP...!
ForumindlægJeg skriver sso og er virkelig i problemer :( bevis at den trekant hvis sidelængde er givet ved a=u^2-v^2, b=2uv og c=u^2+v^2 er en retvinklet trekant med a og b som kateter og c som hypotenuse -
Matematik-projekt om integralregning
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med et "projekt" (rettere sagt "afleveringsopgave") i matematik, der omhandler integralregning. Projektet omhandler anlæggelsen af en ny vold ved en motorvej (Motorvej E45), der går vest om Kolding. Jeg har vedhæftet oplægget til opgaven som... -
Geometrisk isomeri
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp til at løse et par opgaver om geometrisk isomeri. I hvilke af følgende tilfælde er der mulighed for geometrisk isomeri: 1. 1,1-dichlorpropen 2. 2-methylhex-2-en 3. 3-methylhex-2-en Det eneste jeg har brug for hjælp til er at få lavet skruturformlerne fo... -
Eksamensopgave; Vektorer i rummet
ForumindlægHej Alle :) Jeg er gået i stå med opgave nummer 3 i nedstående opgavesæt - håber derfor der er nogle der kunne komme med nogle hints: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/2007-8-5_Med.pdf a) Kunne jeg her sige, at T er min normalvektor, B er det faste punkt også kunn... -
trigonometri, hvordan finder jeg siderne i en trekant, når jeg kender alle vinklerne?
ForumindlægJeg er helt på bar bund her :) Hvordan finder jeg siderne på en trekant, når jeg kender alle vinklerne? A=54 grader B= 36 grader C=90 grader håber på hjælp hurtigst muligt , på forhånd tusind tak! :) -
alkoholer
ForumindlægEr der nogen vil hjælpe at forklare det med diol og triol. Opskriv formlen for diol og triol og navngiv alkoholerne. -
Initialer i indholdsfortegnelse
ForumindlægHey Jeg er lige pt. igang med at skrive på eksamensrapporten til Teknik A. som min makker og jeg skal aflevere 16. Maj. Vores lærer kræver at initialerne for den i gruppen der har lavet det pågældende afsnit, er skrevet med i indholdsfortegnelsen. Kan det lade sig gøre at få dette sat på efter ... -
Indifferenskurve
ForumindlægHej, Kan nogen fortælle mig, hvordan man bestemmer indifferenskurven? Altså, hvad er udtrykket/ligningen til at plotte det ind i et matematik program, fx Nspire, geogebra. Jeg har bestemt budgetrestriktionen og plottet det ind, men indifferenskurven kan jeg simpelthen ikke forstå, hvordan den... -
Essay
ForumindlægHvad er et Essay ? -
Karen Blixen - "Aben"
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i Karen Blixens forfatterskab. I den forbindelse skal jeg analyserer hendes novelle "Aben". Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle hjemmesider eller andet hvor jeg kan få hjælp til denne analyse? På forhånd tak! -
hjælp til et 10-turskort 1153 kr. = hvor mange enkeltbilletter!!!! hjææælp!
Forumindlægjeg skal have hjælp til opgaven 4.3 - har lavet opgave 4.2 men i får den lige med. En enkeltbillet koster 137 kr. 4.2: hvad koster 3 enkeltbilletter?? (137*3) = 411 kr. Lena køber et 10-turskort. det koster 1153 kr. 4.3: hvis hun bruger enkeltbilletter, efter hvor mange togture er 10-turskort...
