Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15481 til 15500 af 19441
-
Hjælp til "Pasteurs forsøg"
ForumindlægNår man snakker om "Pasteurs forsøg", så er det dét forsøg med at bevise, at liv ikke kan opstå spontant, ikke? Hvor han steriliserede nogle kolber og isolerede dem fra partikler i den atmosfæriske luft. Men i de fleste af hans eksperimenter opstod der liv i kolberne, fordi han brugte k... -
Polynomier med flere rødder - Bestemme nulpunkter
ForumindlægHvordan bestemmer jeg nulpunkter for følgende funktioner MANUELT. Please beskriv det med tekst. -
Angiv koordinater
ForumindlægNogle af jer som kan hjælpe med denne opgave. Jeg ved jeg skal bruge formlen som jeg har sendt et billede af. Men kan nogle af jer forklare opgaven? -
Ligninger
ForumindlægHey Folkens! Sidder og er igang med forberedelse til min matematik eksamen, og støder på dette spørgsmål: Jeg skal redegøre for hvordan man kan løse 3 speciel ligninger. Det er de 3 jeg har vedhæftet. Jeg er lige pt. på bar bund, og har ingen idé om hvad jeg skal gøre. Håber der er n... -
Annuitetslån
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave med følgende tal, som jeg skal beregne, men jeg kan ikke finde ud af, hvilken formel jeg skal bruge. Her er tallene: Opgave 1: Hovedstol: 50.000. Stiftelsesomkostninger: 1000. Årlig rente: 9%. Løbetid: 5 år. Terminer pr. år: 4. Opgave 2: ... -
undersøg om h er en lineær funktion
Forumindlægopgaven lyder således: For en funktion h gælder, at h(4) = 5 , h(10) = 8 og h(40) = 22. Undersøg, om h kan være en lineær funktion? hvordan undersøger jeg det? er lidt lost der -
Induktionsbevis
ForumindlægHej, hvordan kan jeg via induktion bevise at for alle naturlige tal, på forhånd tak -
Det danske retssystem
ForumindlægHvordan kan jeg beskrive det danske retssystem? Hvad er retsikkerhed og hvad betyder dette i praktsis? Håber en kan hjælpe! -
24-timers eksamen - Velfærdsstaten
ForumindlægJeg har trukket Velfærdsstaten som emne til min 24 timers eksamen i samfundsfag, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert emne med gode muligheder for perspektivering. Der skal skrives en synopsis, og jeg savner dog nogle gode begreber at smide på - jeg er klar over, at realisme og ideal... -
kontinuert i 3
ForumindlægKan nogle hjælpe mig ved ikke hvordan jeg skal vise at f er kontinuert i 3 og i x0? Hvilke formler og metoder skal jeg bruge? -
græsk kunst / templer
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig kort om de græske templer ? -
Haster - Hist eks:/
ForumindlægHar trukket "Danmarks Historie, ca 1850-1920" ., og skal op til eksamen imorgen .. Har et problem , faktisk flere .... Jeg kan bare ikke lave en problemformulering ? Altså skal man lave en problemformulering for hver tekst eller hvad?? Og hvordan skal man finde noget supplerende mater... -
To ligninger med to ubekendte, vha lige store koefficienters metoder
ForumindlægHalløj. Jeg ved nogenlunde godt hvad lige store koefficienters metode går ud på, men kan alligevel ikke gennemskue dette regnestykke. Mit regnestykke lyder: 3+5t=3-2s -4+2t=10+2s -1+7t=13 7+t?14 t=2 Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan de kommer fra: 3+5t=3-2s -4+2t=10+2s ... -
Skriftlig eksamen.
ForumindlægHej. Er der nogen der har lyst til at læse dette essay og give en karakter? -det kunne være til stor hjælp :) Opgaveformuleringen hed noget i stil med: Skriv et essay om sproglig åbenhed og sproglige fordomme. Hvori artiklen Danskerne er fulde af sproglige fordomme, af Lars Henriksen skulle inkl... -
forhøjelse af gennemsnit
ForumindlægHvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats? -
forskellen mellem folkeskole og gymnasium
Forumindlæghey alle ! jeg skal snart på stx, efter sommerferien. men ville bare vide, lidt om hele miljøet, og forskellene?? håber i svare mig :) -
Erfaringer med kollegiet granbo
ForumindlægHej Jeg har fået tilbudt en bolig på kollegiet Granbo, men jeg kan ikke finde noget information omkring kollegiet, så ville høre om der er nogen der kender noget til det? Vil også gerne se nogle billeder af boligerne. Og lige til sidst vil jeg høre om der er nogle kollegier i Løbenhavn I vil frar... -
Beregn diagonal i rektangel
ForumindlægHej folkens (: Ville lige høre, om jeg kunne få noget hjælp her. Opgave: Et rektangel har længden 16 og bredden 10. Bestem diagonalernes længde. Indtil videre har jeg gjort således: (er det rigtig?) Formel: a2 + b2 = c2 16^2 + 10^2 = c ? √16^2 + 10^2 ? 18,8680 = c Dvs. rektanglets diagonale... -
trekant beregning
ForumindlægI firkant ABCD er |AB| = 6,1, |BC| = 8,9 og |AD| = 5,2. Endvidere er vinkel A = 90 grader og vinkel B = 122 grader. a) Bestem længden af hver af diagonalerne BD og AC. Se vedhæftet figur -
Farmaci
ForumindlægJeg har besluttet mig for at søge ind på farmaci, for at læse til farmaceut i København. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra farmaci-studerende, hvilke bøger man skal læse på 1. og 2. semester? og om man evt. kan finde eksamenssæt, læseliste og lignende et eller andet sted på nettet og o...
