Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 15561 til 15580 af 16945
-
Karakterer og privatskoler.
ForumindlægHvad er dit bud på Danmarks bedste folkeskole og gymnasium?Den liberale tænketank CEPOS har rangeret alle landets folkeskoler efter FSA-karakterer.Men er høje karakterer nødvendigt for en god skole?http://www.cepos.dk/cms/fileadmin/user_upload/ceposfiles/PDF/Skole_karakterliste.pdfPå det link kan... -
Hjææææææælp !
ForumindlægSkal til FSA Engelsk eksame og hved stadig ikke hvilken emne jeg skal vælge? Altså overemnet er racisme :/ Og det er bare virkelig mit svageste punkt .,. hjæælp derude, kan i komme på foreslag så I cute (: -
Projektopgave 9 klasse 'Kvinderettighedder'
ForumindlægHej! Vi har projektopgave om 2 uger, er i gruppe med 2 andre. Vi ville spørge om , I kunne give nogle eksempler på kreativ produkt i fremlæggelsen ? Jeg tænkte på en tidslinje og aftenshow som en underholdning.... har I nogle ideer? - så er I velkommen til at svare'rre :) Også nogle id... -
Ideer til stil?
ForumindlægEr der nogen der har nogle fede ideer til en stil?Bare et hint jeg kan skrive videre på? -
Projektopgave! Vigtigt! Sex...
ForumindlægVigtigt - projektopgave!! Hvad er skyld i, at man ikke overholder menneskerettighederne? Hvordan overtræder de der har oprettet menneskerettighederne, menneskerettighederne? kh emilia! -
Argumentationer for topskat
ForumindlægHej alle I kære brugere på studieportalen! Jeg skal på mandag fremlægge i en argumentationsdebat, hvor min gruppe er for topskatten. Vi skal bruge argumentationsmodellen med belæg, påstand og hjemmel. Jeg har søgt på Enhedslistens hjemmeside og været på Infomedia og har bestemt også fun... -
gennemlæsning af dansk stil 2009
ForumindlægHej Jeg har også, som mange af Jer andre, været oppe i Dansk i dag. Nogle der vil læse min stil igennem og eventuel komme med en karakter`? Jeg skrev kronikken. Er der nogen, der ved hvornår vi får karaktererne ? På forhånd tak:) -
Jeg skal forklarer tekstens synspunkter, kort.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå det Ramadan taler om, når han nævner Syrien, Irak og Tyrkiet..Altså det er de lande han mener er sekulariserede lande? man hvorfor. Er der nogle der kan hjælpe mig til at forstå begrebet 100%? ...er ikke helt sikker i det endnu. Måske hvis der er nogen der fo... -
essay - tale og samtale
ForumindlægHold da op, der er mange, som har valgt kronikken - ser det ud til..! Jeg valgte selv essayet - er der "ingen" andre, der også har valgt det?? -
Hjælp med AT
ForumindlægHej Jeg skal snart til og op til eksamen i AT, og jeg er kommet i tvilv om hvad Metode er ? Håber der er en der kan forklare mig hvad det er... På forhånd tak for hjælpen mvh. Nikolaj -
"Mit liv som indvandrer"
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle der har en opgave eller nogle tanker om digtet "Mit liv som indvandre" af Benny Andersen, som de gerne vil dele pga. en opgave jeg har fået? -
opstilling af punkter - SYNOPSIS
Forumindlæghejsa :) jeg er meget forvirret, mht hvordan man skal opstille en synopse, altså hvilke punkter den skal indeholde og i hvilken rækkefølge! help?? -
Latin A, Græsk A og Fransk A/Engelsk A
ForumindlægHej med jer,jeg begynder på stx til næste år og overvejer at tage den studieretning, der hedder Latin A, Græsk A og Tysk fort. A/Fransk fort. A/Engelsk A.Jeg vælger så fransk eller engelsk, jeg er ikke helt sikker på, hvilket fag der bliver endnu.Derfor vil jeg gerne vide, om der er nogen herinde... -
At gå 3.G om - med vilje!
ForumindlægHej, Jeg går pt. i 2.G på gymnasiet. Mit gennemsnit er højt (ca. 9 efter den nye skala), jeg kommer godt ud af det med de fleste af eleverne på mit gymnasium, og har efter normale standarder vel en tilfredsstillende hverdag. Problemet er bare, at jeg ikke er tilfreds! Jeg er træt af at køre i den... -
VØ det samme som EØ?
ForumindlægHej... Jeg sidder og kigger lidt på uddannelser sammen med min mand. Er der nogen der ved om Virksomhedsøkonomi er det de før kaldte erhvervsøkonomi? På forhånd tak. Stine -
Muslimer vs. Protestanter
ForumindlægI anledning af den statsstøttede afbrænding af den danske og den norske ambassade i Syrien finder jeg det nødvendigt i først omgang at fremsætte følgende – om end kontroversielle – hypotese: Islam er som religion og kulturgrundlag underlegen i forhold til Kristendommen (herunder især Protestantis... -
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej Studi's.Nogen, som venligst vil forklare mig "Det Moderne gennembrud"? Gerne i forbindelse med, når billeder/malerier skal analyseres, som er fra denne tid. Jeg ved, at det moderne gennembrud handler noget om det kirkelige, det videnskabelige og industrialiseringen, men jeg syne... -
Yahya hassans digtsamnling - Hvem er "jeg´et"
ForumindlægHej allesammen Jeg er lige blevet færdig med at læse Yahya Hassans digtsamling, men jeg har lige et undrende spørgsmål som jeg håber i kan besvare. Jeg undre lidt over hvem "jeg" personen er i digtsamlingen, man får det ikke at vide direkte.. Derfor tvivler jeg lidt om det er Yahya ell... -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
Kan ikke se Censor ??
ForumindlægHvor bliver Censoren af ? Jeg har haft prøver i de to dage. Men har ikke mødt censorne endnu?? Hvordan kan det være?
