Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15601 til 15620 af 26896
-
Bestemme funktion
ForumindlægGoddag Jeg har fået stillet en opgave hvor jeg skal bestemme tallene a og b i en funktion beskrevet udfra f(x)=ax+b formlen. Jeg får opgivet følgende: x = loddets vægt i gram y = fjederens position Jeg har smidt de koordinater ind jeg har fået i Graph programmet og har givet mig en tendenslin... -
Aldersforskel i et forhol
ForumindlægHvor meget morale ligger der i et forhold, hvor aldersforskellen er høj. For mig at se er det lidt relativt. Folks modenhed er jo ikke identisk med alderen, men når jeg ser det fra andre indfaldsvinkler kan det måske godt virker lidt weird.. :) Hvad mener I? Jeg vil gerne have andre perspektive... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægJeg skal bevise at der for en aftagende eksponentiel funktion y=b*ax Gælder, at a=T1/2 √1/2 1/2 skal ses som en brøk hvis i så bedre forstår det :) Kan virkelig ikke finde ud af det. -
Luftmodstand
ForumindlægJeg har fået en opgave med et datasæt, som jeg skal lave en regression på, men jeg ved ikke hvilken type regression, jeg skal lave.Opgaven lyder: For at bestemme de aerodynamiske egenskaber for en Nissan Leaf har man målt sammenhørende værdier af luftmodstanden F på bilen og vindhastigheden... -
Generelle spørgsmål om programmeringssprog
ForumindlægHej besøgere. Jeg har valgt programmering C på HTX som valgfag næste år, og har et par generelle spørgsmål om faget og dets indhold. Først og fremmest: hvad er pensum? Er der noget specielt fagligt stof man skal i gennem, eller handler det mere om projektorientret arbejde? Hernæst: Hvilke spr... -
Stråling og (rød)forskydning -> Bigbang?
ForumindlægHej alle, jeg har et spørgsmål som jeg tit har gået og undret mig over.. Hvordan har Den kosmiske Baggrunds stråling og rødforskydning en sammenhæng med Bigbangteorien? Altså, det er vel forskellige observationer. -
facebook brugere
ForumindlægDet gælder opgave 9 i det vedhæftede, jeg har svaret på a og b ved hjælp af tn-spire Håber jeg kan få hjælp til c -
Omverdensmodellen....Vil nogle hjælpe lidt ?
ForumindlægHej alle herinde Er der nogle som evt kender rigtig godt til : omverdensmodellen /omverdensanalyse. Jeg skal bruge det i forhold til en forretningsplan... Jeg har aldrig arbejdet med en forretningsplan før. Jeg har fundet nedstående side som forklarer begreberne rigtig godt https://toolb... -
Srp - velfærdsstaten
ForumindlægHej , Jeg skal skrive Studieretningsprojekt i Samf/historie og vil gerne have om velfærdsstaten! Men jeg ved ikke hvordan jeg skal vinkle det! nogen ideer? -
tema til disposition
Forumindlæghej allesammen.. jeg har brug for hjælp til at finde et emne til min engelsk "prøve eksamen".. jeg skal lave disposition men kan ikk` rigtig finde på noget at skrive om.(emnet). Er den nogen der kan hjælp? på forhånd tak. -
Potenfunktioner
ForumindlægForklar hvordan man kan aflæse a og b på en graf i et passende koordinatsystem for potensfunktioner? -
Differentialligning
ForumindlægTemperaturen T af en klump jern aftager med en fart på 0,11 gange forskellen mellem dens øjeblikkelige temperatur og stuetemperauren på 20grader. Opstil en differentialligning for T som funktion af tiden målt i minutter og løs den når jernklumpen til t = 0 er 102grader og til t = 4 er 73grader No... -
Forståelse af dipol
ForumindlægSå sidder jeg lige her og har svært ved at forstå, hvad en dipol er. Skal op til mundtlig kemi i morgen, så det ville være meget dejligt, hvis der var nogle, der ville forklare mig det. :) Har prøvet at læse noget omkring det i min kemibog, men forstod det desværre ikke særlig meget. -
Regression
ForumindlægHvad er det regression-tallet på min lommeregneren(r^2) på min lommeregner viser. Har jeg forstået dette korekt: Jo tættere r^2 er på et desto mere belæg er der for at sige at det er en bestemt slags funktion. eksempel r^2=0.95 ved liniær regression r^2=0,98 ved ekspotentiel funktion Er det så ko... -
Nogle der har svarende til metematik b niveau studentereksamen maj 2007?
ForumindlægHej :) Jeg har nogle opgaver i studentereksamen matematik på b niveau som jeg ikke kan finde ud af er der nogle som kan hjælpe? :) På forhånd tka :b Hilsen Sofie -
Begrænsning + mulighed, natur+human
ForumindlægHej Findes der nogle konkrete overordnede muligheder og begrænsninger indenfor det naturvidenskabelige og det humanistiske fakultet? -
Hjælp mig
ForumindlægHej alle skal snart op i religion Da jeg ikke har så mange noter til dette fag vil jeg høre om der er nogen der ville give mig en liste over de vigtiste ting inden for. Hinduismen Jødedom buddhisme Islam Kristendom bedste hilsner Rasmus -
f(x)= a*x+b for kvinders forventede levealder
ForumindlægSkal bruge hjælp med denne opgave da jeg er i stort tids drama. Skal lave opgaven på t-nspire A) Benyt tabellens data til at bestemme a og b B) Tegn graferne for f og g i samm4'e kordinatsystem C) Angiv hældningskoefficienterene -
goodness-of-fit
ForumindlægHej derude, er der nogen der kan fortælle mig hvad goodness-of-fit er for noget, og hvad der er specielt ved det i forhold til chi-i-anden-test (hører under emnet, statistik) ? Jeg forstår det simpelhen ikke. På forhånd tak. -
Arbejde - udbud og efterspørgsel
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder med en opgave, som omhandler arbejdsmarkedet, udbud og efterspørgsel. Jeg mangler at fuldende et par af opgaverne, og derfor ville jeg hører hvad I ville svare på dem :) Det er altid godt med lidt inspiration ;) spørgsmål: 1. Hvad eller hvem bestemmer hvor meget arbej...
