Søgning på: Beregn pH. Resultater: 15901 til 15920 af 48368
-
C...
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opg c? -
masseprocent af nikkelindholdet
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe med den vedhæftede opgave? -
Logaritmeopgave
ForumindlægEn patient har taget en pille med 800 mg smertestillende middel. Blodprøver viser, at massen af stoffet i patientens blod aftager som vist i tabellen: Tid 0 - 10 - 20 - 30 - 40 - 50 Masse 800 - 560 - 390 - 270 - 190 - 135 For at midlet kan være effektivt, skal indholdet i blodet være over... -
2 opgaver
Forumindlæghej alle.I min aflevering til i morgen har jeg virkelig problemer med 2 opgaver, og søger lidt hjælp. Her er den ene:1) Det handler om hvor meget materialetykkelse der skal til for at nedsæte intensiteten af radioaktiv stråling til 2,5% af intensiteten af strålingen i det fri. Eks:30 cm beton45 c... -
Toppunkt for en parabel
ForumindlægHej, er der nogle der kan fortælle mig om jeg har lavet en fejl i følgende udregninger da jeg ikke kan få det til at gå op. Jeg har vedhæftet opgaven, håber på at der er nogen der får tid til at kigge på den hurtigt. -
elektriske kredsløb
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til følgende opgave: En resistor har resistansen 4,70 ?. a) Tegn en (I,U) – karakteristik for resistoren Jeg ved ikke rigtig, hvilken værdier der skal sættes ind, jeg har bare taget værdierne fra grafen i b. Jeg ved at ohms lov er U=R*I, og vores R er her ... -
Hjælp...
ForumindlægHar brug for hjælp til de 2 sidste opgaver:( jeg kan ikke løse dem...;( 1. Grafen for en funktion f er en ret linje, der har hældninskoefficienten 3 og skærer x-aksen i punktet P(2,0). Bestem en forskrift for funktionen F opgave 2. udviklingen i prisen i kr.på en bestemt... -
areal-overflade
Forumindlæg1. En lille sø har form som en cirkel med et tværmål på 20m. Erfaringen er, at hvis der skal kunne leve krebs i søen skal der minimum have et overflade-areal på 500m^2 Kan der leve krebs i søen? Er tværmål ikke det samme som diameteren? Jeg undrer mig lidt over opgaven, fordi jeg ikke ... -
formler???
Forumindlæghey om 3 dage skal jeg op i matematik og der er 2 formler jeg ikke kan huske. hvordan regner man fx. 11 6/4 * 6??? 2: jørgen har en rente på 12% p.a. han har lige nu 20.000 i banken. hvor meget står der i bangen efter 7 måneder? bare hvordan man regner det ud tak:) -
Eksamensopgave!
ForumindlægHey :o) Nogle der kan hjælpe mig med den her eksamensopgave? Følg linket, og så opgave 2! Forstår den ikke :Shttp://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matbsep04.pdf Mvh Pede c",) -
Tangent til parabel
ForumindlægHeys! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med lidt simpel matematik :) f(x)=x+2 g(x)=(x^2/2)-x-4 f(x) skærer g(x) i (-2,0) og (6,8) Opgaven lyder så: "Bestem en ligning for den tangent til grafen for g, som er parallel med grafen for f." Stigningstallet er selvfølgelig 1, så y=1x+b, m... -
Hurtig hjælp til kemi rapport!?
ForumindlægHej alle. Jeg har lavet et forsøg jeg skal lave kemi rapport over problemet er bare resultaterne fra forsøget ikke passer med hvad jeg burde have fået. Jeg har taget fedt ud af 10 g chips vha. pentan, og herefter afbrænd pentanen. Så skulle man forvente at fedtmassen skulle være på ca. 3 g, men... -
Matematik Hjælp?
Forumindlæg9 1 ud af 2 % af 55 kr. Hvad vil det sige hvordan regner man den? -
Hjælp til matematik
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opg 2. c og d + opgave 3 i den vedhæftede fil. Tak. -
Ligning
ForumindlægOpgaven lyder: Om en funktion g oplyses, at den aftager eksponentielt, og at grafen går gennem punkterne (-5,211) og (31,49). C. Løs ved beregning ligningen g(x)=100. På forhånd tak! -
(e^x-e^(-x))=1/8
ForumindlægHeey Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg løser: (e^x-e^(-x))=1/8 ??? På forhånd mange tak... Mvh EST -
Fysik eksamen 2007
ForumindlægHej. Jeg har problemer med opgave 7 fra Fysik A eksamen 2007. Opgaven lyder: I et metro-tog måles lufttrykket forrest i toget under opbremsning ved en station. Togets indvendige længde er 38,5 m, og togets indvendige tværsnit er 4,0 m^2. Luftens densitet inde i toget er 1,21 kg/m^3 . (så e... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart op til fysik eksamen og jeg vil have et eksempel med om en jævn accelereret bevælgelse, formlen er jo ½at2+v0t+s0 jeg har så lavet et eksempel som er sådan: s=½*10*0,52++2+0=4,5 er det rigtigt, er det et godt eksempel :) -
Hjælp til udregning på lommeregner
ForumindlægHvordan regner man noget ud, når det eksempelvis står sådan her: 102 ? Jeg sidder nemlig med en ligning, hvor jeg skal regne sinus(0,067262), og jeg ved virkelig ikke hvordan man taster det ind på en lommeregner. Jeg har forresten en TI-nspire CAS, hvis det skulle være til nogen form for ... -
Statistiske deskriptorer
ForumindlægHej har brug for lidt hjælp De statistiske deskriptorer skal forklares og bestemmes for de unges forbrug i kroner. har en tabel hvor jeg skal gå ud fra, har vedhæftet det som et billede her
