Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15921 til 15940 af 19441
-
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
HAR VIRKELIGT BRUG FOR HJÆLP - Bevægelsesligningen.
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at tjekke, om mine besvarelse er korrekte. En bil, der vejer 850 kg, kører ud ad en vej. Efter at have passeret et lydkryds er stedfunktionen, der beskriver bilens bevægelse: s(t)=0,65 m/s^2·t^... -
Cosinusrelationen
ForumindlægKan cosinusrelationen kun bruges, hvis man har en vinkel og dennes to hosliggende sider? Og i tilfælde af at man har en vinkel og en hosliggende side samt en modstående side er det da sinusrelationen, der skal anvendes? -
brygning af øl
ForumindlægEr det korret at enzymers rolle i brygningen af øl er i maltning, i mæskning og i gæring? -
optimering: find størst mulige areal på trekant, hvor omkreds er 24
Forumindlæghey:) min opgaveformulering er vedhæftet, jeg ved ikke rigtig hvordan man gør. Og hvis i har nogle ekstra tips om, optimering ville det være fantastisk:) Jeg gør mig klar til min examen, og ved intet om optimering. Dog ved jeg at, når jeg har fundet min f(x), så skal jeg sige f'(x) og f&... -
Feedback til Novelle
ForumindlægHej, jeg skal skrive en novelle til Dansk. Ville være rart hvis jeg kunne få noget feedback (se vedhæftet fil.) -
Terninger (2) - Mangler hjælp..
ForumindlægHej igen igen igen ;-) Jeg har fået denne opgave stillet.. En terning med kantlængden 10cm males på alle 6 sider, hvorefter den skæres op i 1000 lige store terninger (hvilken kantlængde får de?). Bestem det antal små terninger, der har mindst en sideflade malet. Nogen, som har et forslag... -
Mol
ForumindlægHvis jeg skal finde et bestemt antal mol af et forsøg hvor jeg har V i ml og selve prøvens volume-hvad gør jeg så? Hvordan finder man antallet af mol. Tak -
krater i stangkonstruktion
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg vil hører om nogen kan sætte mig igang med -
Den procentvise forskel
ForumindlægJeg skal regne : den procentvise ændring fra- 1 til 2 halvår år 3 ( der er vedhæftet et billede. Beklager billedet er utydeligt- forsøger om jeg kan tage et billede med computeren) Der skal regnes for : nettoomsætning, varerforbug, bruttoavance. Jeg har regnet ud at det skal være : 44.0 % ( nett... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHej! Er der en, der kan forklare mig hvordan man kan reducere det vedhæftede udtryk til x = y: -
Forsikringsmatematik arbejdsbyrde mm.?
ForumindlægHej Studieportal. Jeg søgte ind på forsikringsmatematik, men jeg har lige nogle spørgsmål. For det første, så står der fx på KU's hjemmeside, at der er 20 timers undervisning om ugen og ca. 13 timers forberedelse pr. kursus. Da man har to kurser ad gangen, så giver det jo 20 timers undervisni... -
Forskellige fysik opgaver
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til vedhæftede Håber I kan hjælpe På forhånd tak! -
hjælp gerne
ForumindlægHej, Jeg har brug for lidt hjælp! Andengradspolynomiet p(z) = az^2+bz+c har rødderne -5 og 5-i , og endvidere er p(−i) = -5. Bestem koefficienterne a,b og c i polynomiet p(z). Koefficienterne skal angives på rektangulær form, og der skal regnes i hånden. På forhånd tak! -
HJÆLP!!! MATEMATIK
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave og kan ikke rigtig finde ud af b, håber at der er nogle der kan hjælpe, fordi jeg skal aflevere denne aflevering i dag! svaret til a er 58.987 grader -
Finde A --> ax^2+3x-6=0
ForumindlægHej, jeg sider fast i den her opgave For hvilke tal a, har ax^2+3x-6=0 Ved at d= b^2-4ac, men kan ikke rigtig komme videre - Mit gæt er 3^2 - 4·a·(-6) = 0, men kan ikke finde a.. -
Spørgsmål omkring farmacistudiet
ForumindlægHej, Er der nogle farmacistuderende, der kan fortælle mig lidt om deres studie ift. hvad de lærer og hvilke fag de har? Jeg er lige startet på medicinstudiet, men jeg overvejer stærkt at skifte studie grundet min store interesse for kemi og produktionen af lægemidler. -
Ledsætninger
ForumindlægHej Ville i gerne hjælpe mig med denne opgave? Find alle ledsætninger i denne opgave:) Det ville være et kæmpe stort hjælp for mig?? -
Kinins opbygning
ForumindlægJeg skal redegøre for kinins opbygning. Den har molekylformlen C20H24N2O2. Jeg har vedhæftet et billede af strukturfomlen. Derfor skal jeg finde karakteristiske grupper, hydrofile/hydrofobe grupper, chirale centre, og muligvis noget med isomeri. Indtil videre har jeg fundet en ether, hydroxygrupp... -
Maple på matematik KU ?
ForumindlægHej Studieportalens brugere Er der nogle studerende på MATH som kan fortælle lidt om brugen af Maple på studiet? 1) Hvor meget bruger man det? 2) I hvilke kurser bruger man det? 3) Uddeler underviserne vejledninger i brugen af Maple: en slags manual til Maple? 4) Hvordan bruger man det i kur...
