Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15961 til 15980 af 19042
-
Projektopgave - selvmord
ForumindlægHej mennesker Vi er to piger, der i vores projektopgave har valgt at skrive om selvmord under overemnet frihed. Vi har valgt at fokusere meget på den mentale frihed, om den opnås ved selvmordet, og om der er en frihed i selve det, at du har valget mellem livet og døden. Derudover perspektiver... -
Analyse af snedroningen
ForumindlægEr der nogen der kunne tænke sig, at hjælpe mig med at analysere ''Snedroningen'' .. Jeg har problemer med at komme igang og ved ikke hvordan jeg skal starte med at skrive. jeg skal helst undgå at skrive ''jeg, vi, dem, os osv!!'' -
Hall effekt
ForumindlægKender I hall effekten? - et magnetfelt skaber en spændingsforskel pga Lorentz-kraften. Mit spørgsmål er: Hvordan kan dette lade sig gøre? Magnetfeltet kan ikke udføre det arbejde, som det kræver at skabe en spændingsforskel, så hvad er det, som udfører arbejdet? -
faktoriser
ForumindlægEr der en som kan vise mig hvordan dette udtryk faktoriseres. Skal bare have et godt eksempel, så jeg kan lærer det. Tak på forhånd. x^2 + y^2 + 2xy -
inhomogene differentialligninger fuldstændig partikulær løsning
ForumindlægGivet følgende inhomogene differentialligning: y''+3y'-10y = 130 cos(t) (a) Beregn den fuldstændige løsning til den tilhørende homogene differentialligning. (den har jeg løst og lamda gav (2 og -5) (b) Beregn en partikulær løsning til den inhomogene differentialligning. ... -
Foden som vægtstang, hvilken type?
ForumindlægLad os antage jeg står på et ben på et trappetrin, med hælen ude i fri luft, således at al min vægt hviler på forfoden. Jeg antager at længden mellem punktet jeg hviler min vægt på og min ankel er 2, og at længden mellem min achillesene og min ankel er 1. Således: ______L____I X |----2-----|--... -
Opdrift i vand og luftmodstand
ForumindlægHej, Vi er igang med vores eksamens opgave i fysik, hvor vi er stødt på nogen problemer. Jeg skal regne på hvor hurtigt en bold stiger til overfladen efter vi sætter den ned i vand. Jeg har først regnet opdriften ved hjælp af: F = rho * V * g Hvor jeg har en bold med diameteren 3,7, jeg fik opd... -
Abstract - smid et råd
ForumindlægHej folkens. Jeg skal afleverer min SRP om få dage, og jeg ville høre om der ikke er nogle som gad komme med nogle forslag til forbedringer/rettelser i mit Abstract. Her er det som det foreløbigt ser ud. This paper accounts for the concept American exceptionalism and in which degree it has been ... -
SIR
ForumindlægHvordan analyserer man et talmateriale i forhold til SIR-modellen? -
Arbejdsløshed
ForumindlægHej alle. Skal op til terminsprøve i morgen, og der er et spørgsmål, som jeg ikke helt føler jeg har nok til.. Spørgsmåle lyder; Hvad kan regeringen gøre for at afhjælpe arbejdsløsheden? Håber i kan hjælpe.. Tak :) -
Psykologi på kvote. 2
ForumindlægHej. Jeg går til sommer ud af gymnasiet med et helt forfærdeligt snit. Min gymnasietid har været præget af en masse pjæk, byture, skoletræthed og en bunke personlige sager med b.la. en skilsmisse der tvang mig til at flytte selv. På trods af mit snit er jeg dog ikke helt tabt bag en vogn. I de fa... -
retvinvlede trekanter
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring retvinklede trekanter ...jeg vedhæfter filen så i kan se hvad det drejer sig om: Men hvordan kan man bestemme sidelængden AB og sidelængden DF? når de to sider ikke står parallelt overfor hinanden-og trekanterne er selvføgelig retvinklede??? Mange tak for h... -
Berlinmurens fald
ForumindlægHej folkens. Jeg skal lave en fremlæggelse om murens fald og forklare hvorfor det var sådan et stort vendepunkt for Tyskland, men jeg har lidt problemer med at forklare det, da jeg ikke selv helt forstår det. Der er ikke en der kunne være så venlig, at forklare hvilke ændringer murens fald helt p... -
Andengradspolynomie
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at have mistet noter fra en god matematik time. Hvor vi blev belært om hvilke værdier i forskriften der gjorde hvad ved andengradspolynomiet. Altså forskriften f(x) = ax^2+bx+c. Hvad sker der hvis man ændrer a? Hvad sker der hvis man ændrer b? Hvad sker der... -
Hjælp til vektorer
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 6b og 7a? :) Jeg har specielt brug for at finde retningsvektorerne og normalvektorerne for at kunne komme videre..? -
Archimedes lov
ForumindlægEr der en, der kan forklare mig, hvordan denne opgave løses: En isflage med rumfanget 18m3 flyder i havet. Havvandet har densiteten 1025 kg/m3 a) Begrund, at islflagen kan bære en isbjørn med massen 450 kg. Mange tak på forhånd! -
Fortegn på arbejde
ForumindlægHej, Jeg har følgende problem givet: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31729551/Figur2.jpg Jeg er lidt i tvivl om, hvilke fortegn arbejdsbidragene har for de enkelte del i system. Hvordan afgør man det (eller kan generalisere til enhver situation?). Tak på forhånd. -
Hvad er en SI-enhed?
ForumindlægHvad er en SI-enhed? -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej, er der en, der kan hjælpe mig med at oversætte dette: MARIA, la regardant avec effroi. Oh! laissez-moi, allez-vous-en et laissez-moi! MARTHA Je vais vous laisser, en effet, et Pour moi aussi ce sera un soulagement, je supporte mal votre amour et vos pleurs. Mais je ne puis mourir en vou... -
Computer til gymnasiet??
ForumindlægHej. Jeg skal efter sommerferien starte på gymnasiet og har en naturvidenskabelig studieretning Matematik (A) Bioteknolofi (A) og Fysik (B) Jeg skal have købt en computer og jeg er meget i tvivl om det skal være en Mac, eller en normal windows computer. Jeg har nemlig hørt, at man kan have proble...
