Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 16001 til 16020 af 179765
  • reaktionsligning

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe med dette hvis jeg har bariumchlorat og tilsætter sekundær natriumphosphat hvilket bundfald for jeg så dannet? Ba(ClO3)2 + Na2HPO4 -> ??
  • Polynomium

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kan hjælpe med denne her opgave. Man må ikke bruge lommeregner. Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+kx^2-3x+6 På forhånd tak.
  • integral vha stamfunktioner

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at løse dette integral vha stamfunktion: X^2*kvadratrod(X^3+3) dx Kan jeg omskrive det? og skal jeg bruge patiel eller subs.?
  • Differentiering af 2e^-cos(x)!

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om hvordan jeg differentierer 2*e -cos(x) Jeg får resultatet til sin(x)*e-cos(x), er det korrekt??
  • Kvadratets fuldstændiggørelse

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen herinde som kan hjælpe mig med kvadratets fuldstændiggørelse. Jeg skal i min srp gøre rede for, hvordan man ved hjælp af kvadratetsfuldstændiggørelse kan løse andengradsligninger og derefter løse ligning 2x^2+4x+2=0 ved hjælp af kvadratets fuldstændiggørelse.
  • Geometri

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om hvordan opgave 2b skal udregnes (se vedhæftet fil). Jeg mener, at |BF| = ([(|BC|-|FG|)/2]2 + 12.22)1/2 Hvordan bestemmer man arealet af flade ABFE uden at bruge den almindelige formel af arealet af trapez?
  • Reducer..

    Forumindlæg
    Står med dette regnestykke: (2a-b) / (3a^2-3b^2) + (1) / (2b-2a) + (-a-5b) / (6a^2+6b^2+12ab) Den har jeg fået ned til en fællesnævner, men kan ikke komme videre nu. Eller... Har regnet den færdig, men får et underligt resultat, og tror det er fra nedenstående det går galt. Mit resultat...
  • Sprogbrug

    Forumindlæg
    Er 2 tvillinger en pleronasme?
  • reducering!! hjælp!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg skal reducere disse 2 (4x)^2 * y _______ =? (2y)^2 og (2xy)^2 * (4x)^2 ___________ = ? (2x)4 jeg har ingen ide om hvad jeg skal starte med og i det hele taget gøre, nogen som kan forklare hvad jeg skal gøre?
  • Sæt udtrykket i kvadratform

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg sidder og sætter nogle udtryk i kvadratform, da jeg stødte ind på en mærkelig en af slagsen. Udtrykket lyder som følger: 9z^4 + 4y^2 + 72z^2y Til at starte med så den meget nem ud, da jeg skrev dette ned: (3z^2 + 2y)^2 Hvordan får man 72z^2y ud af disse led?
  • Cirkel

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en opgave som lyder: En cirkel er givet ved ligningen: x^2 + y^2 + 2x - 14y = 14 - Bestem koordinaterne til det punkt på cirklen, der har den største 1.-koordinat, og det punkt, der har den største 2.-koordinat. ved ikke hvad jeg skal gøre, håber I kan hjælpe mig lidt..
  • Pleeease hælp mig med logaritmer!!

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har tid til at hjælpe mig med en matematikopgave? Jeg skal omskrive begge af disse udtryk så de højst indeholder en logaritme. a) log(9/8) + log(16) b) 3 log(2) + log(2)^-2 Jeg har ingen ide om hvordan man gør
  • Ellipse-formel, isolering af y

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, der har lyst til at hjælpe mig med at isolere y i følgende formel til en ellipse? :L = a + KVROD((x-a)2 + y2) + KVROD(x2 + y2)y = ?På forhånd takTom
  • Reducering

    Forumindlæg
    hey jeg vil lige starte med at sige, jeg stinker til reducering !!, så jeg vil høre mig ad om i kan hjælpe mig med at reducer de her to :): (a-b)2+2b(a-b) og (3x-3y)/(x2-2xy+y2) håber i vil hjælpe mig gutter :)
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hvem kan hjælpe med denne opgave? Haster Et andengradspolynomium g er givet ved p(x))=ax opløftet i 2 +2x-4 Bestem tallet a, når det oplyses at g'(3)= -1 Venligst Chloe
  • i en trekant ABC . . . .

    Forumindlæg
    i en trekant ABC er |BC|=(4/3) og |AC|= 2|AB| a) (tegn en model af trekanten)"har gjort" og bestem vinkel A b) bestem |AB|, når hb=4
  • Reducering med parenteser.

    Forumindlæg
    Sidder med en opgave, som jeg syntes er umulig at løse. Håber der er nogle der kan hjælpe. Den skal bare reduceres men er i tvivl hvordan jeg gør med parenteserne. 1. (x+2)(x-2)+4
  • Faktorisering

    Forumindlæg
    Opgaven er som følgende: "Faktoriser følgende funktion: f(x) = x^2 - 4x + 4" Jeg har kun kunnet faktorisere den til dette: f(x) = x(x - 4) + 4 Er det rigtigt/forkert?
  • Logaritmeopgave

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg har lidt problemer med at finde x i denne opgave. Har prøvet alt hvad jeg kunne, men kan ik få den til at passe. Nogle der kan give en gennemgang? :D e3x=2•e5 På forhånd tak :D
  • Afstemning

    Forumindlæg
    Er der ikke nogen der vil være venlig at hjælpe med at afstemme denne skema:H3O+ + CaCO3 --> CO2 + H2O + Ca^2+Der skal være lige mange enheder på hver side af lighedstegnet, men det kan jeg ikke få. Er der nogen her inde der har et forslag til hvordan den skal være ?På forhånd tak :-)