Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16061 til 16080 af 18123
-
Varmefylde opg.
ForumindlægHej! Jeg har den her opg: En metalblok vejer 2,5 kg. Blokken får tilført 62,2 kJ dens temperatur stiger fra 15 - 70 grader (55 grader). Beregn metalblokkens varmefylde? Ved jo at enheden for varmefylde er kJ / kg*grad Og jeg ved jo alle oplysningerne, men kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal... -
At flytte til København; kollegier mv. sommer '10
ForumindlægHej! Jeg bliver student til næste sommer, og har derefter tænkt mig at søge ind på astrofysik på KU, Niels Bohr Instituttet. I den anledning har jeg naturligvis brug for et sted og bo, og jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være på et kollegium. Da jeg er 100% sikker på at komme ind på... -
Bøger til selvstudie efter gym
ForumindlægHej Alle Jeg er begyndt at læse lidt videre på matematikken efter jeg stoppede i sommers med 3.g. Jeg har lånt bogen "Funktioner af en og flere variable" af Ebbe Thue Poulsen, og den er virkelig god! Men jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal læse efter den? Den mangler emner som ta... -
Videregående uddannelse, er det lykken?
ForumindlægLangt de fleste har vel prøvet det på et tidspunkt i ens skoletid. Man er skoletræt og vil bare have det overstået og videre til en videregående uddannelse, for der er det noget man interesserer sig for og derfor bliver det meget sjovere at gå der. Men når det så ENDELIG sker, er det så rent fakt... -
Opstilling af SRP
ForumindlægEr det en god ide, at lave overskrifter, til hvert afsnit? Perspektivering og konklution, skal det skrives, overhoved ? Synes bare ikke man har fået nogen ide, om hvordan man skal opstille og indkludere i sin opgave.. -
9 V batteri.
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med mit SRP, hvor jeg skal bestemme energiindholdet i et 9V batteri, samt polspændingen som funktion af tiden. Jeg har lavet nogle målinger på både genopladeligt og almindeligt batteri, hvor jeg fik nogle fine grafer med spændningen som funktion af tiden. Mit problem er nu, ... -
nogle der kan hjælpe med at perspektivere det forsømte forår? med noget i har læst, set eller hørt om?
ForumindlægPlease hjælp hurtig.. jeg skal aflevere mig opgave snart og kan bare ikke komme i tanke om nogel der minder om den ... -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Rødforskydning (en masse)
Forumindlæg1.Hvor sikker er man paa rødforskydning skyldes en forlængelse af bølgelængden? Hastighed og frekvens er jo ogsaa en del af det. (stilte ogsaa spørgsmaalet i andet forum, men vil gerne have uddybet) 2.Hvordan skiller man doppler-effekten og den kosmologiske rødforskydning fra hinanden i obser... -
Ohms lov!
ForumindlægHej xD Nogen der kan forklarer mig ohms lov godt og grundigt? Ville være en mega hjælp. P.s. mangler også en god forklaring på elektrolyse. Tak på forhånd. Bob le Swagger -
Strømning gennem rør system
ForumindlægHej hjælpere! Jeg sidder med en opgave ang. strømninger gennem et rørsystem, hvoraf 1 af rørene har 0,5 i modstand hvor alle de andre har 1.. jeg synes denne opgave er utroligt besværtligt formuleret og jeg har prøvet i2 dage nu at komme videre.. jeg har løst opg. 1 og lavet de 8 ligninger, med ... -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
udæmpede svinginger - srp
ForumindlægHvor kan man se udæmpede svigninger i dagligdagen? og er disse udæmpede svingninger: mekaniske, termiske eller elektroniske svingninger? Jeg har rpøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde noget. -
F R E M T I D :-)
ForumindlægKommende Studenter :-) Hvad er jeres fremtidsplan hvad angår studiet? Jeg regner med et friår - hvor jeg derefter enten vil læse psykologi eller journalistik :-) Dig? -
Den tilførte energi og delta t
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal se om der er en sammenhæng mellem den tilført energi E og temperaturstigningen ΔT ved opvarmning af vand Ud fra mine målinger har jeg fået denne graf. Kan jeg så i min konklusion skrive at "Fordi linjen er proportionel kan jeg konkludere at der er en ... -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t... -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Bevis for gitterligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan bevise gitterligningen? Der må jo findes et bevis for den, og det kunne jo være rart at have med til eksamen? -
udenadslære
ForumindlægMener at have læst et eller andet sted herinde, hvor der var nogle fag, der krævede mere udenadslære end andre. Nogen der lige vil forklare det nærmere? (: -
Optøning af oksekød. Udregne tid
ForumindlægHej. Hvis man placerer 1 kg. frossen (-18c) oksekød i 5 L vand (10c), kan man så udregne hvor lang tid der går før kødet er tøet? Jeg er klar over at man skal kende C for kødet, samt udregne Ls for smeltevarmen, men hvordan f...
