Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 16181 til 16200 af 179765
-
Cirklens ligning, Vejen til matematik, Opgave 37, Side 45, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 37. Undersøg i hvert tilfælde, om ligningen fremstiller en cirkel og angiv i bekræftende fald centrum og radius. Jeg ved følgende: Cirklen med centrum i C = ( a,b ) og radius r har ligningen: (x - a)2 + (y - b)2 = r2 Jeg har løst a), b), d) og e) på følgende måde. Jeg har problem med... -
Skæringspunkter for cirkler
ForumindlægHey..Jeg har et lille problem..Jeg har 2 cirkler med ligningerne:C1: (x-11)^2+(y+2)^2 = 64C2: (x+1)^2+(y-3)^2 = 25Jeg får så oplyst at der kun er et skæringspunkt for disse 2 cirkler.. Men hvordan finder jeg det???Håber nogle kan hjælpe.. -
førsteordens differentialligninger/taylor
ForumindlægJeg har følgende opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gå i gang med givet differentialligningen Beregn i hånden 2. ordens Taylorpolynomiet med udviklingspunkt 2 for den løsning, der opfylder Er der nogen der kan hjælpe, er helt blank. -
Funktion..
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^2. Om en anden funktion g vides, at g(x)er omvendt proportional med f(x), og at g(2)=1. Bestem en forskrift for g.Nogle der kan hjælpe mig? -
projektion af punkt på linie
Forumindlæghey... hej har fået stillet opgaven: bestem koordinaterne til projektionen af punktet p(2,-2) på linine 3x+y+3=0 ved ikke helet hvordan jeg skal giben den an??? -
Molær masse?
ForumindlægHvis man har et stof af navnet: 0,2M (NH4)2 Fe(SO4)2 Betyder det så at man f.eks. har 0,2 mol af hele stoffet på 1L eller? ...og hvordan finder man frem til stofmængden af f.eks. Fe? -
Bestm K
ForumindlægHej er der nogle der ved hvordan man beregner denne opgave? (Cas program) En funktion er givet ved forskriften f(x)=kx^(3)+3x^(2)+9x-4 hvor k er et tal. a) Bestem k, så f´(2)= 0 -
Macbeth?
ForumindlægNogen der har noget godt til: Akt 1. scene 3, 5 og 7 Akt 2 scene 1 og 2 Akt 3 scene 4 Akt 5 scene 1 i Macbeth ?? -
Differentiere
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at differentiere følgende: x(t)=tan(t^2+(pi/4)) -er det en sammensat funktion. Hvor den indre funktion er s=t^2+(pi/4) og ydre funktion er y=tans ??? -
rapport differtielregning
Forumindlæghej har 3 trinsmetoden formel er det den (x^0 + h)^2 - x^2 hvad brger man den til har svært ved at forstå differtielregning er. er der ikke nogen der har skrevet notater eller rapport om det emne som jeg må kigge på. -
Differentiering
ForumindlægHej er dette rigtigt: f(x) = sqrt(x) + 4/x f'(x) = 1/ 2 sqrt(x) f(0) = sqrt(0)+ 4/0 = 0 f'(0) = 1 / 2 sqrt(0) = 0 -
hurtig hjælp- kemiske mængdeberegninger
ForumindlægForbrændingen af methanol (træsprit) har følgende reaktionsskema: 2*CH.3*OH+3*O.2 --> 2*CO.2+4*H.2*O Der afbrændes 50,0 g methanol. Beregn masserne af de øvrige stoffer i reaktionen. -
Monotoniforhold og f(x) = 0
ForumindlægAnvend resultatet af monotoniundersøgelsen til at give en begrundet forklaring på antallet af løsninger til f(x) = 0 (Resultatet af monotoniforholdet gav resultatet: f er voksende i ] -uendelig ; -2] f er aftagende i [ -2 ; 0] f er voksende i [ 0 ; uendelig[ ) -
Omskriv kvadratet på en toleddet størrelse
ForumindlægJeg kunne meget gerne tænke mig hjælp til følgende to små opgaver Omskriv kvadratet på en toleddet størrelse a) x^2+10x+25 b) t^2+4s^2-4st Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Isolering
ForumindlægHalløj Jeg har en opgave, hvor man får at vide at: A = (s^2)+2*s*h Men det, jeg skal finde ud af, er hvad h er. Og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at isolere... Håber I vil hjælpe. :) -
optimering
Forumindlægskal skrive kassens rumfang udtrykket ved x jeg ved at sidelængderne er x og højden er y, og kassens samlede overflade areal er 1 m^2 er det ik bare v = x^2 * y ? -
Matematik
ForumindlægOpgave lyder sådan En haveejer har 60 m hegn. Han skal have indhegnet et område i sin have med et overfladeareal på 221 m2. Området skal være rektangulært. Hvordan stor skal længden og bredden være i indhegningen? Opstil og løs 2 ligninger med 2 ubekendte -
Komplekse tal
ForumindlægJeg har fået ligningen z^4-z^2+2=0, hvor løsningerne z er komplekse tal. Jeg kunne forestille mig at man skal starte med at faktorisere, men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme i gang. -
Delreaktioner (oxidation og reduktion)
Forumindlæg2 Mg + O2 --> 2 MgO Her skal jeg opskrive delreaktioner for den kemiske reaktion. Skal det se sådan ud(?): Oxidation: MgO --> Mg2+ + 2e- Reduktion: O2 + 2e- --> O2- -
Funktioner
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med denne opg? Opgaven lyder således: To fuktioner f og g er bestemt ved: f(x) = 1/4x^2 - x + 2 g(x) = 1/3x + 3 Løs ligningen f(x) = g(x).
