Søgning på: respiration formel. Resultater: 16381 til 16400 af 21820
-
HJÆLP -forsikringsværdi af en bil
ForumindlægHej alle sammen Jeg har nu siddet og bøvlet med denne opgave nogle par timer nu, og jeg kan ikke finde en løsning på denne opgave. Håber at I vil hjælpe mig. Opgaven er vædhæftet Jeg vil tro, at man skal opstille en lineær funktion, da bilens forsikringsværdi falder emd 32.000 kr. om året -
Tryk 2
ForumindlægHavde skrevet fejl i nogle opgaver tidligere så her kommer de lige igen. Håber i kan hjælpe mig. Opgave 1: I lungerne optager blodet oxygen fra luften gennem små, næsten kugleformede sække i lungevævet (alveoler). Lufttrykket er 100kPa, hvoraf 21% af molekylerne er oxygen-molekyler. Den typiske... -
Hvad giver resultatet?
ForumindlægDer indsættes hvert år 5.000 kr. på en bankkonto. Den årlige rente er 2,5 %. Beregn kontoens indestående umiddelbart efter den 5. indbetaling. (2 decimaler) Hvad er stk, på ovenstående? Har prøvet alt, og nu vil jeg gerne bare have resultatet og videre :) Tak -
Økologi, biologi og matematik - Størrelse form og funktion
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til min økologi eksamen, men jeg har lidt svært ved at forstå et tema omkring størrelse form og funktion, overflade volumen forhold osv. Så jeg håber lidt der er nogen som kan hjælpe. :) To algearter, som lever i ferskvand, er cylindriske og ensdannede, dvs. de har de... -
bestem skæringspunkt og koordinatsæt
ForumindlægHejj, jeg har fuldstændig glemt hvordan man laver følgende opgave, da vi her på det sidste har arbejdet, med differentialregning og vektorer. Håber der er nogle der kan hjælpe. :) To rette linjer l og m er givet ved: a) bestem koordinatsættet til det punkt på linjen l, hvor x=7 b) bestem... -
Linear Afbildning
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp om hvordan viser man at en regulær lineær afbildning afbilder et linjestykke på et linjestykke og det samme med en given trekant? er det rigtigt hvad jeg forstod, at når man har en regulær linear afb. ender man i samme demensioner? på forhånd tak. -
Paragraph nummerering... Definition, nummerering til højre?
ForumindlægHej... Jeg vil tro det er et simpelt spørgsmål men jeg kan umiddelbart ikke finde løsningen... Jeg vil gerne have nummering til højre efter NOGLE subsections? Ell have mulighed for at putte en counter på paragraph? Jeg skal skrive matematiske definitioner og vil gerne opnå at få: 1. Talteori ... -
Eksponentielle funktioner.
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til opgave: Angiv fremskrivningsfaktoren, a, for hver af de fire eksponentielle funktioner f og g, når det oplyses at: 1) Funktionen f har fordoblingskonstanten T2 = 3,4. 2) Funktionen g har halveringskonstanten T1/2 = 3,4. Det er vel ikke bare formlen: F.EKS. T2 = log... -
Matematik spørgsmål
ForumindlægFiguren viser et kort over et område på Østerbro i København. Nogle mål er angivet på figuren. En person befinder sig i punktet A og skal gå til punktet C. Hun kan vælge at gå den direkte rute A-C eller gå ruten A-B-C. a) Hvor meget længere er ruten A-B-C end ruten A-C? -
Pendulet
ForumindlægHejsa jeg skal skrive en SRO om pendulet. Jeg har svært ved at finde ud af hvordan man er kommet frem til at dens bevægelse beskrives med en sinuskurve, og at perioden findes ved T = 2π*(L/g)^0,5 hvor L er længden af snoren og g er tyngdeaccelerationen. Jeg er kommet så langt at jeg har funde... -
En radioaktiv kilde udsender beta-partikler fra 131/53 I. Kildens aktivitet er 800 kBq. Halveringstiden er 8,04døgn.
ForumindlægEn radioaktiv kilde udsender beta-partikler fra 131/53 I. Kildens aktivitet er 800 kBq. Halveringstiden er 8,04døgn. a: Beregn hendalskonstanten for 131/53I. b: Beregn antal 131/53I-kerner i kilden. Er der nogen der vil fortælle mig hvordan jeg kan løse denne opgave ? facitliste: a. 9,98* 10^... -
Whom/who
ForumindlægHej Hvad er korrekt at bruge i denne sætning: First and foremost, it is essential to understand that the prediction of the future severely depends on who/whom on you ask. Jeg gætter selv på whom, da det ikke er subjekt i sætningen? På forhånd tak -
Hjælp til en mat opgave
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg virkelig ikke forstår. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an - forstår heller ikke måden den er formuleret på. Klinten i C er 50 m høj og skibsmasten i A er 10 m høj Hvor lang er horisontens kant fra C og hvor langt er der til skibet i fugleflugtslinje ... -
reducer udtryk
Forumindlæg4x2y+2xy/(2y)2x kan i hjælpe mig med denne her reduktion ? tak på forhånd! :D -
hjælp med 2 opgaver
Forumindlæghar brug for hjælp til opg. 4 og 5 -
energi
Forumindlæghar en opgave der lyder : en He-Ne laser udsender rødt lys med bølgelængden 633nm. dette sker ved overgang i neonatomet fra en tilstand med energien Ea til en tilstand med energien Eb lysstrålen sendes mod et optisk gitter med gitterkonstanten 2,50*10-6m a) beregn 1 ordens afbøjningsvinklen... -
fysik!!!!!!!
ForumindlægSpørgsmål til opgaven: Vi vil I denne opgave beregne bremselængden af et tog, der kører med hastigheden 150 km/h. Togets masse er 250 tons. For at løse opgaven skal vi finde gnidningskraften mellem hjul og skinner. Den er givet ved udtrykket: Fgnidning= μ*Ft . Her er Ft tyngdekraften på... -
kraft - lastbil
ForumindlægHej, håber at nogle kan hjælpe mig. En lastbil med en masse på 20 ton kører ved en konstant hastighed på 10m/s op af en bakke som har en hældning af 4 grader (til den horisontale linje), når motoren producerer en kraft på 15.2 kN. Antag at luftmodstanden er propotional til kvadratet af hastighede... -
Spørgsmål.
ForumindlægEt af vores eksamensspørgsmål lyder: 2. Funktioner og modeller Karakteriser lineær, eksponentiel og potens udvikling. Redegør for, hvordan man bestemmer en forskrift på baggrund af to punkter. Jeg har matematik på A, og jeg tænkte egentlig på, at spørgsmålet egentlig er meget bredt. Hvad s... -
Kan jeg overhovedet forbedre mine karakterer?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i dette store dilemma, hvor jeg lige har fået mine årskarakterer udgivet. De lyder således Kemi(02/02) - Fysik(4/4) - Engelsk(4/4). Ville høre om jeg stadig kan nå at, få et bedre gennemsnit? Det skal også sige at, jeg ikke har været til mine afsluttende eksaminer i ...
