Søgning på: erhvervsøkonomi case 1. Resultater: 16421 til 16440 af 152771
-
24 timer eksamen hjælp NU
ForumindlægJeg har lige trukket: Energiomsætnig som emne. 1. Man skal lave en præsentation af energiomsætning. Giv herunder eksempler på energiomsætninger der involvere elektrisk energi. 2. Energibevarelse, energiproduktion, effekt, nyttevirkning, energikilder, energiforbrug. HJÆLP - hvad skal jeg inddra... -
Bestem integralet
ForumindlægBestem integralet: ∫(((2x)/(x^(2)+1)),x,0,1) Jeg kan slet ikke finde ud af det, Jeg har: t=x^2+1 dt/dx=2x Hjælp hjælp hjælp, jeg er helt fortabt ved substitution! -
Andengradspolynomium
ForumindlægHejsa. Jeg skal finde toppunkt og rødder for denne ligning: y = 1 + √(2) * √(-1+x) Jeg vil gerne have det omformet til formen a2+bx+c Kan I hjælpe med dette? -
arealet af en punktmængde ?
Forumindlægarealet af punktmængden (x,y) (0 ≤ x ≤ a ∧ 0 ≤ y ≤ (x - 1)2 + 1 ) er 427/192 og jeg skal bestemme a ?? hjælp tak -
matricer????hurtig hjælp tak!!
Forumindlægto matricer skal ganges med hinanden (Se filen) .. hvordan skal gange dem??? Og hvordan regner jeg lige denne her (meget vigtigt): ((1+(i*k)/x)*e^-k*a-x*a) * ((1+(i*k)/x)*e^-i*k*a-x*a) = ??? Please hjælp mig! Se filen også -
Matematikhjælp
Forumindlæghej er der nogle som kan hjælpe mig med den her opgave i et koordinatsystem er to vektorer a og b givet ved a = 1/-2t og b = 5t-1/3 a) bestem skalarproduktet af de to vektorer a og når t = 1 -
sandsynlighedsregning:(
ForumindlægJeg har vist brug for lidt hjælp! 1 ud af hvert 8. på session millitærnægter.Beregn sandsynligheden for at der blandt 10 tilfældigt valgte på session er 2 millitærnægtere.Hvis jeg bruger formlen: K(n,r)=n!/r!*(n-r)!så er resultatet 45, hvilket jeg synes lyder meget forkert! Så lidt kyndig... -
Kursen på Canadiske dollars
Forumindlæghej jeg laver en opgave med kurs og jeg kan ikke huske hvordan man gjorde Opgaven lyder sådan her: elvernes køber Canadiske dollars og kursen for den canadiske er 510 Det betyder at 100 canadiske dollars koster 510 danske kr Hvad koster 1 canadisk dollar -
Udregning af tangent på graf
ForumindlægHej! Jeg er blevet stillet til opgave at finde tangenten for grafen: f(x):=sin(x)+ln(x) igennem et punkt P=(1,f(1)) Ligningen for tangenten er y=ax+b hvor er er hældningen, men jeg kan slet få det til at passe sammen. Hvordan er det man gør? På forhånd,tak for hjælpen! -
angiv løsningsmængde
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og forsøger at hjælpe en af mine børn, men kan ikke rigtig finde rede i det. Opgaven er: Angiv losningsmængden til følgende sammensatte udsagn: A x≥-1 Λ x<4 Er der en der kan prøve at forklare mig hvordan stykket løses. På forhånd Tak -
i rummet! hjælp!
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er en kugle givet ved ligningen:x^2 + y^2 + z^2 - 2x - 4y + 6z + 5 = 0Bestem kuglens radius og koordinatsættet til dens centrum!- det burde være en nem opgave... men, er simpelthen looost!Har også været på ferie, og har haft 1 time med vektorer i rummet...HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆ... -
Sinusfunktion
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med den her sinusfunktion hvor jeg skal bestemme x. f(x)=2x+sin(x) f(x)=1 Jeg har fundet resultater på min lommeregner, men skal senere gøre rede for at f(x)=c kun har én løsning, og ville derfor gerne vide hvordan det er jeg isolerer x i forskriften. -
Funktion
ForumindlægHey! Jeg er desperat ude efter hjælp til denne opgave, som jeg efterhånden har stirret mig blind på i den sidste time.Funktionen f er givet vedf(x)= x*(x-1)*(x-2)Hvordan skitsérer jeg denne graf i et sædvanligt koordinatsystem? (kan slet ikke se det det for mig..)Og dernæst, hvorda beregnes det s... -
Differential regning? En ligning for en tanget.
ForumindlægEn funktion er givet ved:f(x)=5*x2 (i anden)jeg skal bestemme en ligning for den tangent til grafen f, der har røringspunkt (1,f(1))jeg gør følgende:f(x)=5*x2 (i anden)f´(x)= 2x men det passer ikke! hvad gør jeg forkert? -
ligning for cirkel :)
ForumindlægEn cirkel har centrum i (-1, -2) og går gennem punktet P(4,1). a. Bestem en ligning for cirklen. ved at cirklens ligning er: (x-a)^2+(y-b)^2=r^2 kan bare ikke lige se hvordan jeg skal sætte værdierne ind :S -
differentialligning - hjælp!
ForumindlægHej derude Har godt nok set et indlæg om samme opgave, men har ikke lært det helt store endnu om diff ligninger, så sidder som et spørgsmålstegn her. Opgaven er: f(x)= 2(1-(1/x)) og dy/dx = y/x(x-1) = y/(x^2-x) Hvordan kommer jeg frem til dy/dx? Håber at I kan forklare det på en lidt lettere m... -
stamfunktion
Forumindlæghej.. jeg har fået stillet denne opgave, som jeg håber der er en der kan hjælpe mig: En funktion f er givet ved f(x)=10x^4+ ?(1/x ,) x>0. Bestem den stamfunktion F til f, der opfylder, at F(1) = 25. På forhånd tusind mange tak for hjælpen :) -
Atter spørgsmål...
ForumindlægDenne gang er det omhandlende Iliaden... 1. Kan besmykkende adjektiver også beskrive ting. Fx 'Achaiernes hurtige skibe' og andre ting. Er det et besmykkende adjektiv? 2. Hvorfor er det Prins Paris kaldes Alexandros? 3. Er det rigtigt at Oddyseus og Nestor er en og samme person. Hvis ... -
Hvordan ?
ForumindlægEt andengradspolynomium f er bestemt ved f(x)=ax^2+bx+c. Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5. Bestem tallene a,b og c. Hvordan gør jeg det, har ingen ide? På forhånd tak. -
Bestem f'(2) i differentiabel funktion.
ForumindlægJeg har opgaven på papir, som viser et koordinat system med en graf som bl.a. går gennem punkt (2,0) Tangenten til punktet går bla igennem (1,-3) og (3,3). Bør jeg så ikke kunne udregne f '(2) ved at regne hældningen for tangenten? kan dog ikke få det til at gå op. 3-3 / 3-1 ????
