Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16461 til 16480 af 153957
-
SRO om Kopernikus
ForumindlægHov! Jeg kom til at skrive SRO, det var SRP jeg mente! :) Hej alle. Jeg skal aflevere en skriftlig formulering om hvad jeg gerne vil skrive om i SRP. Jeg har valgt fagene Fysik A og historie A som fag og emnet er det heliocentriske verdenbillede. Jeg har indtil videre skrevet dette: Jeg vil... -
Hjælp til beregning
ForumindlægHej jeg har tidligere spurgt om det er rigtigt denne opgave giver 95, og fik svaret nej. https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:W_VsY5wP1RkJ:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever... -
Røgsvagt krudt - His/Kemi
ForumindlægKære alle, Jeg skal igang med at skrive en større skriftlig opgave, hvoraf jeg er begyndt på at indsamle informationer. Mit emne er Røgsvagt Krudt - jeg skal inddrage historie A og kemi A. Her kommer mit spgm. så: Er der en der kan komme med hints hvad jeg specielt kan inddrage? Altså evt. en kri... -
Sprog og sprogbrugsdelen
ForumindlægHej Jeg skal op til skriftlig engelsk eksamen imorgen. Jeg har så de seneste dage trænet på sprog og sprogbrugs opgaver - Men jeg støder på det problem, at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal få bøjet ordet. Til terminsprøven brugte jeg meget af tiden på den del af opgaven, og fik ikke meget tid... -
Studentereksamen
ForumindlægHej. Jeg skal gå på csv efter sommerferien, center for special undervisning for voksne, som er en 3 årig uddannelse. Jeg har tænkt mig at blive student, og det kræver jo studentereksamen. Studentereksamen kræver afgangsprøve i dansk, engelsk samt matematik. Jeg har taget afgangseksamen i matemati... -
Autosomal recessiv arvegang
ForumindlægHej, jeg sidder med en genetik opgave, som jeg har problemer med at løse. Har efterhånden siddet længe med den selv, og har slutsvarene på spørgsmålene, men jeg vil meget gerne have forklaringen bag dem, så jeg er sikker på at forstå alt. Svarene er markeret med fed skrift. Håber nogen har tid ... -
Længde af vektor b
ForumindlægJeg skal beregne længden af vektor b:(Alle bogstaver er vektorer)(2a-b) * (a+b) = 45længden af a = 6 a * b =-2Nogen der kan hjælpe mig? -
Reducer et udtryk
ForumindlægHejsa. Jeg skal reducere nedenstående udtryk (a2+a)/a hvilket jeg får til a2, men ifølge facit er svaret a+1. Er det mig eller facit der er forkert. Og hvis det er mig er der så nogle der kan forklare hvorfor det skal være a+1? På forhånd tak -
Vektorregning
ForumindlægHej derude, et lille hint ville være herligt!Længden af vektor a = 2Længden af vektor b = 5Og vektorene ganget med hinanden, a * b = 7Hvordan beregnes længden af vektor a + vektor b?Mvh Per -
Bekræft mit svar!!
ForumindlægEr det rigtige svar areal(a) = a * (50-a) - 12 ? -
hvad er nu reglerne for
Forumindlæg(a+b)2 og (a-b)2 hvad er de lig med? -
hvad er størst
ForumindlægHar lige brug for lidt hjælp! Hvad er størst: a% af b Eller b% af a Det haster. Tak på forhånd -
funktion
Forumindlæglysintensiteten bestemmes ved f(x)=100*a^x lysintensiteten er 16 i 5,0 meters dybte bestem a: mit spørgsmål går på hvordan er det lige vi gør det når jeg kun har et punkt at gå udfra nemlig (5,0.16) -
Haster
ForumindlægKunne være fedt med noget hjælp til FSA 2002 Dec opg. 4.2 Handler om Egypternes regne fejl ved udregning af arealet på en trapez. Man skal beregne hvor fejlen er i deres formel: A=(a+c)/2*(b+c)/2 og forklare... -
hvilken af disse løsninger? tangens
Forumindlægtan (38) = a/15 tan(38) = 0,781285627 a= 15* 0,781285627 = 11,7192844 eller tan(38) = a/15 <=> tan(38)*a = 15 <=> 15/tan(38) = 19,19912448? eller en helt tredje? på forhånd tak :) -
Geometri
ForumindlægI en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC. a) Bestem a, således at vinkel C = 90. -
bevisførelse af logaritme-regneregler
ForumindlægJeg skal føre et bevis for at: log(a*b)=log(a)+log(b) Jeg er kørt helt flad i det, håber at der er nogen der kan komme med noget hjælp. For jeg kan i hverfald ikke lige overskue hvordan jeg skal komme fra det ene til det andet..:-( -
Læseferie
ForumindlægHar lidt brokkeværk at komme ud med. Jeg går på en HTX-uddannelse, er 2. år - så hører under den nye reform. Eksamenstiden er over os, og presset stiger og stiger. Det jeg synes er mærkeligt, er mht. læseferien m.m. På det almene gymnasie ved jeg, at de for længst fik deres udtræk at vide, og v... -
Udeblivelse af eksamen i 9. klasse?
ForumindlægHej brugere på studieportalen. Vi står som familie i en rigtig dårlig situation. Mine forældre fylder begge 50 i april og som en overraskelse har mine bedsteforældre bestilt en rejse til hele vores familie. Vi står nu i den dårlige situation, at min bror som går i 9. klasse, skal til eksamen 2 da... -
Lineær Algebra
ForumindlægLad x og y være 2 lineært uafhængige vektorer i R^n. Lad S = span(x,y) og lad A = xy^T + yx^T være en symmetrisk matrix. Vis at N(A) = S- Nogle som kan give mig et hint?
