Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16481 til 16500 af 60202
-
Platin
Forumindlægenerginiveaudiagram viser tre energiniveau K,L OG M for grundstoffet platin.der udsendes stråling ved overgang fra M-niveau til henholdsvis l- og k-niveauet.M:-O,53*10^-15 jL:-1,86*10^-15 jK:-12,50*10^-15 ja) beregn fotonenergien i den stråling, der udsendes ved overgang fra M-niveauet til henhol... -
Længde-beregning (trekant) VÆR SØD AT HJÆLPE MIG:)
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven i et eksamensæt (naturfag maj 2001). Beregn siden CD i trekant(ikke retvinklet) BCD, når siden BD=1730,5 meter og siden CB=861,15 meter, og vinklen B=48,25grader.Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig med denne, kan ikke få noget til at passe, da der jo er 2ubeke... -
3.g. opgave med kulhydratstofskiftet
ForumindlægHej.\nJeg skal skrive 3.g opgave i biologi med området Kulhydratstofskiftet. Men har brug for nogle gode ideer/inspiration til forsøg der ligger inden for dette område. Har svært ved at få sat en problemstilling med hvad det er man vil fortælle og i perspektiv til hvad. er der en der kan hjælpe m... -
Beregn ukendt sidelængde i en trekant
ForumindlægHej! Jeg kan ikke huske hvordan man beregner en ukendt sidelængde i én trekant, der er ligedannet med en trekant, hvor alle sidelængder er kendte. Er det nogen der kan skrive hvordan er man gør? :) -
Fotoner
ForumindlægNogen som kan hjælpe?\n\nUdregn energien af fotoner med bølgelængderne henholdsvis 800nm(infrarød), 675 nm (rød), 410 nm (violet) og 350 nm (ultraviolet).\nHvorfor mon den infrarøde stråling kaldes for varmestråling, når det faktisk er fotoner med mindre energi end fx synligt lys?\n -
Fejl i test
ForumindlægAngående testen https://www.studieportalen.dk/Tests/Test.aspx?id=38, så er der vist en fejl i den. Der er kun ét spørgsmål og én svarmulighed til det spørgsmål. -
Propationalitet HASTER...
ForumindlægHej...\n\nDet oplyses, at y er omvendt proportional med x. Til x-værdien 7,5 svarer y-værdien 2.\n\na) Bestem ligningen for sammenhængen mellem x og y...\n\nb) Udregn y, når x = 0,5\n\nc) Udregn x, når y = 1,5\n\nHåber der er nogle der kan hjælpe jeg fatter nemlig ikke en pind, har siddet i over ... -
Parameterkurver
ForumindlægHej. Hvordan løser jeg følgende opgave.?\n\nI et koordinatsystem er der givet to punkter A(5,2) og B(9,4), og punktet Ct har for ethvert tal t koordinaterne(1+2t,3+t).\n\n- Bestem den spidse vinkel mellem linjerne l og m, hvor l er linjen gennem A og B, mens m er den linje Ct for ethvert t ligger... -
Ophæv kvadratrodsbrøk
ForumindlægHvordan/hvorfor kan jeg foretage denne omskrivning: Hvilke regler anvendes? -
Lidt hjælp til beregning af højden på et tårn
ForumindlægHey! Skal beregne højden på et tårn, men det er entlig bare et 3kantsspørgsmål hvor jeg kender de 3 vinkler \n\n(90 som er vinklen mellem tårnet og jorden, \n33 som er vinklen fra de 20 meters afstand og den linje der går og til tårnet\n og 57 grader som er vinklen mellem toppen af tårnet og den ... -
Løs ligning ved at substituere y = e^x
ForumindlægLøs ligning ved at substituere y = e^x:\ne^2x - (e + 1)e^x + e = 0\n\nNB! Opfattet som en andengradsligning i variablen y = e^x er diskriminanten d = (e + 1)^2 - 4e = e^2 + 2e + 1 - 4e = e^2 - 2e + 1 = (e - 1)^2\n\nEr der nogen der vil fortælle mig hvordan man løser opgaven/forstår den? \nForstår... -
Cosinus, Sinus og Tangent. Formler
ForumindlægHej! Vi har om sinus og cosinus samt tangent. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kúnne hjælpe med hvad formlen til sinus og cosinus samt tangent er hvis man skal bruge dem in-vers i excel 2007? Altså f.eks. A = SIN^-1(a/b) Jeg kan ikke få excel til at regne det, hjælp ? Mvh. Rasmus -
Geometriske begreber?
ForumindlægHejsa. Jeg har lige fået mine spørgsmål i mundt. mat. årsprøve. Et af dem lyder: 3. Geometri og trigonometri Giv en beskrivelse af forskellige geometriske begreber. Gør rede for brugen af sinus og cosinus i en retvinklet og vilkårlig trekant. Kan I komme med eks. på forskellige geometriske be... -
Tangenter :-)
ForumindlægHej .. Mine notater er ikke for gode omkring denne opgave. Håber der er nogen som er i stand til at hjælpe mig.. :) Mon ikke.. Teksten lyder følgende: Funktionen f er givet ved:f(x)=2x^3 + 3x^2 - 12x - 9 , x e* R(*e=det tegn der ligner et e. Kan ikke huske hvad det står for.)Det oplyses, at x = ... -
Bestemmelse af parablens toppunkt
ForumindlægRedegørelse af andengradspolynomiets graf og parablens toppunkt?? Hvad skal jeg skrive? :s -
Organisk stof?
ForumindlægHvis jeg har et methan-molekyle og substituerer alle H-atommer med et halogen, vil det så stadigvæk være et organisk stof? -
pH
Forumindlægder fremstilles en opløsning A:0,096 M NaHCO30,248 M K2CO31,100 M KNO3spørgsmål: vis a pH for opløsning A er 10,7.hvordan gør man det? -
Isomerisering
ForumindlægIsomerisering:(Z)-2-buten --> (E)-2-buten (Z)-2-buten : H(standard) = -6,99KJ/mol(E)-2-buten : H(standard)= -11,17KJ/molFørst beregnes delta H(standard) for isomeriseringen og den bliver 4,18KJ/mol spørgsmålet lyder så: Hvilken af de to former favoriseres af høj temperatur?(Z)-2-but... -
opgave med vektorere!
ForumindlægHej allesammen!Sidder lidt fast i en opgave som skal afleveres i morgen, og tænkte derfor om der var nogle venlige sjæle herinde der ville hjælpe mig. Opgave lyder således:Skæringspunktet mellem et parallelograms diagonaler betegnes P. Angiv en parameterfremstilling for den linje gennem P, der er... -
Træls opgave:(((
ForumindlægHåber I venlige sjæle vil hjælpe mig med denne opgave:Når en bestemt patient får tilført glykose til blodet, er koncentrationen af glykose i blodet (målt i milligram pr. 100 milliliter) en funkton g af tiden t (målt i minutter). Det oplyses, at g(0)=60, og at g er en løsning til differentialligni...
