Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16521 til 16540 af 16945
-
At forbedre sin IQ
ForumindlægJeg kommer fra en naturvidenskabelig familie, der sætter et konkurrenceelement i højsædet. Seneste 'dille' er måling af ens logiske IQ på internettet (www.iqtest.dk er udmærket). Ja, det kan godt virke infantilt, men hvad fan...Min kusines IQ er 135, min fætters 148, min ældre søster har... -
konjunktur og BNP
ForumindlægHej nogle som ved hvad konjunktur er og hvad det har med bnp at gøre. Hvornår er der tale om højkonjunktur og lavkonjunktur. :-) -
Læse tekst og høre tekst
ForumindlægGoddag alle sammen Jeg skal op til et mundtlig fag. Så jeg ville høre om nogen her inde har gode tips til, hvordan jeg kan starte med teksten, hvordan jeg kan gå videre og ligeledes hvordan jeg kan slutte min eksamination af??? Faget er engelsk Hvad gør jeg i en læsetekst og en høre tekst? -
dumpede stx i dag
Forumindlægjeg står i den forfærdelige situation at jeg dumpede min studentereksamen i dag. JEg skulle ha et 9-tal i spansk, men fik 6.Jeg ved slet ik hva jeg skal gøre ved mig selv, har grædt hele dagen.Jeg ved ik om jeg skal køre med i vognen og komme til translokationen, hvad ville i gøre?Min klasse sige... -
Eksamensrekord
ForumindlægMin nysgerrighed påbød mig at undersøge, hvem der gennem tiden har fået de højeste eksamenssnit indenfor de sidste 15 år.Her er svaret:"Bedste gennemsnit:2003: Isabel Laude, Espergærde Gymnasium12,12002: Jacob Lolck, Rosborg Gymnasium11,72001: Andreas Lønborg, Øregaard Gymnasium12,11996: Cam... -
MUSLIM??
ForumindlægHej-HVornår er det lige at man er en muslim?- skal man gøre noget bestemt? -
Medicin - sommer -og vinterstart?
ForumindlægHej allesammen! Jeg ville høre, om jer der har søgt medicin er kommet ind på sommer -eller vinterstart. Jeg er selv kommet ind på vinter, hvilket jeg er ret bitter over. Er der overhovedet en chance for at begynde til sommer (ved fx at bytte eller skrive en motiveret begrundelse). Tak på ... -
Job: Bedste løn!
Forumindlæg1) Hvilken uddannelse skal man tage, hvis ens mål med livet er at tjene en masse gode penge og leve i luksus? Kom gerne med mange bud på forskellige uddannelser! 2) Hvad betyder/betød mest for dig, når/da du vælger/valgte uddannelse/n? Interesse Løn Popularitet Stilling Eller andet? Svar ærl... -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
ABORT! :) Medicinsk eller kirugisk?
ForumindlægHej, jeg har en veninde som lige er blevet gravid.. Og hun skal så bestemme sig for, om det skal være en kirugisk abort eller en medicinsk abort. Nogle af jer (piger, hehe :)) der har prøvet af få en abort, og har nogle erfaring eller råd til hvilken af dem er bedst at fortrække.. Jeg er ik til s... -
Dansk STX Studentereksamen 25-05-10
ForumindlægHvor'n gik det folkens? Hvilken opgave valgte i? -
sigtet for røveri?
ForumindlægHej. Jeg har været i HM forleden og jeg blev sigtet for røveri, fordi jeg skulle bytte en vare med en anden vare.!!! Det var ikke den rigtige bon jeg tog med. De troede jeg havde stjålet varen fra butikken. De siger også, at jeg har byttet prismærkerne, fordi stregkoden ikke passede til varen, ... -
Muslimske kvinders fødselsrate er seks
ForumindlægEr det ikke en farlig udvikling, at muslimske kvinders fødselsrate er seks, mens danske kvinders fødselsrate er så lav, at vi ikke vil reproducere os selv? -
kryptering ?
ForumindlægHej! Nogle som er gode til at kryptere ? skal vise hvordan et RSA system virker ved at kryptere og dekryptere ordet kryptogram. nogle som kan hjælpe med det? -
Alm.gym. STX!
Forumindlæghvordan har du det med gymnasium ? er det bare noget der skal overstås ? hvor langt tid bruger du ca. på dag til dag lektier? hvor langt tid bruger du ca. på afleveringerne? laver du dem den dag de skal afleveres eller en uge før osv ? -
Koblingskonstant
ForumindlægHvis man ønsker at finde koblingskonstanten i et spektrum, hvor er det så, at man skal måle afstanden imellem. Er det imellem linjerne, eller mellem linjerne i en linje? :) -
Medicin og gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i et lille dilemma lige nu, da jeg er i tvivl om et par ting.. Jeg ønsker meget at læse medicin!! Jeg går i 2.g pt. og har ud fra de 3 karakter jeg har fået fra fagene jeg afsluttede i 1.g et gennemsnit på 8! Jeg går kun efter 10 og 12-tallerne, så jeg kan få øget mit snit så det komme... -
RSA kryptologi opgave...
ForumindlægJeg skal have udregnet dette i et RSA system. 2613 ≡ 20 mod (33) altså jeg skal lave en omskrivning af udtrykket: 2613 (mod 33). således at "blokken" 26 bliver krypteret til 20) jeg ved man kan lave en omskrivning af dette således det kan regnes ud "i hånden", men hvord... -
Separation af variable - Reaktionskinetik
ForumindlægDette spørgsmål inkluderer både reaktionskinetik fra kemi og matematik. Det er dog matematikken der er problematisk, så kategorien er matematik. Hvis vi ser på reaktionen A+B->C, så er hastighedsudtrykket: dC/dt=k*[A]*[B] Idet der ikke er noget af C ved reaktionens start så må [A]+[C]=...
