Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16561 til 16580 af 18758
-
HASTER! spørgsmål vedr. chick lit i 70erne og i det senmoderne samf
ForumindlægHej alle! Er en af de "heldige" som er gået i gang med at skrive srp, og sidder nu inde med et spørgsmål jeg ikke selv kan give svar på. Har læst nynnes dagbog, bridget jones dagbog og vita andersen's "tryghedsnarkomaner" jeg skal se på udviklingen i den litterære feminism... -
Rygning for at være social
ForumindlægHej alle :) Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med et projekt om unge der ryger for at være sociale, men self. også af andre grunde men nogen gange ryger unger fordi der er meget socialt ved det f.eks. i skolen eller uden for skolen og til fester. Mit spørgsmå... -
Find den største hældning på en sinuskurve
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe mig med hvordan man finder den største hældning på en sinuskurve? -
Differentialeregning
ForumindlægEn funktion er givet ved forskriften f(x) = 0,5x2 - 5,5x + * ln (x) + 8, hvor x>0. a) Gør rede for, at grafen for f har to vandrette tangenter. b) Benyt differentregning til at argumentere for grafens forløb. Nogen der kan hjælpe med den her opgave? -
Monotoniforhold - differentialregning
ForumindlægHej Hvordan bestemmes monotoniforholdene? Hvis man skal starte med at differentiere den, så har jeg gjort det (for skal nemlig også bestemme f '(x)) på forhånd tak! -
Spansk oversættelse
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig om disse spansk sætninger er korrekte? A) 1. Hvor ligger Cuba? ¿Dónde está Cuba? 2. Hvad hedder Cubas hovestad? ¿Cómo se llama la ciudad a Cuba? 3. Hvor findes oprindelsen til den cubanske musik? ¿Dónde hay el ... -
Hjælp til én sætning!
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en rapport. Jeg er i tvivl om en sætning. Er der nogle der kan hjælpe? "Jeg håber at du finder på noget og sætter de smilende linjer igen på hendes ansigt." kan man godt sige det, "smilende linjer"?? eller er der nogle andre ord man kan bruge??... -
Prostitution
ForumindlægHej alle sammen! Vi er to piger som knokler med vores projektopgave Vores hovedemne er Frihed og vi har hertil valgt delemnet prostitution. Vi mangler vores produkt så hvis der er nogen som sidder inde med en genial ide må I meget gerne skrive nedenunder. På forhånd tak! -
Rentesregning
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke hitte ud hvilken/hvilke formler jeg skal benytte for at løse denne opgave! Håber I kan hjælpe mig. Tak på forhånd (opgaven er vedhæftet) - Klara. :-) -
Venstre partiet
ForumindlægHej Kan I hjælpe med denne opgave: Hvordan er Venstres skattepolitik bygget op, og hvordan fungerer den? På forhånd tak -
Argumenter for påstande
ForumindlægHej, jeg er virkelig i tvivl om denne opgave og hvordan at jeg skal forstå det hele. (det er uden hjælpemidler) (bilaget er bare grafen til højre) På forhånd, tak. -
HJÆLP!!! Birthe Rønn Hornbech
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en aflevering for i samfundsfag, som jeg virkelig vil blive glad for, hvis en/flere af hver gad at læse igennem. Er virkelig i tvivl om jeg har nok teorier og begreber med og om sammenhængen er god nok osv osv. Vi skal sørge for at vi har et forståeligt sprog og at vi fokus... -
Ekstremum på kompakt mængde
ForumindlægJeg har fået givet funktionen: f(x,y) = ln(x2 + y2) for (x,y) ∈ R2 \ {(0,0)} Desuden får jeg at vide, at for alle r1 og r2 ∈ R+, hvor r1 < r2, betragtes mængden: K(r1, r2) = {(x, y) ∈ R2 I r12 ≤ x2 + y2 ≤ r22} Jeg har bestemt, at K(r1, r2) er kompakt, og at da f er ko... -
F(x)=b*x^a
ForumindlægHej studieportalen! Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre i denne opgave: En pose hundefoder er der angivet følgende dagligt fodermængde: Hundens vægt (kg) 5 10 15 30 40 60 Fodermængde (g) 85 140 190 320 395 545 Det oplyses, at den daglige fodermængde f... -
Fotosyntese og respiration
ForumindlægHej Er der nogen, som kan hjælpe? Er der nogen som ved, hvordan en stuebirk laver fotosyntese og respiration? -
uendelige rækker mv.
Forumindlæghej er der nogen som kan forklare opgave 4 hvordan den skal lave og 5 men jeg har lavet opgave 1, 2 og 3 men kan i se om de er rigtigt lavet jeg vedhæfter dem de næste to beskeder. -
Hjælp til graf
ForumindlægHar en graf over funktionen h(x), hvor der åbenbart gælder at h'(1) > 0 > h'(2) Forstår intet af det, some1 who can explain? -
eksponentiel udv...
Forumindlæghej jeg har en ekssamensspørgsmål om eksponentiel udvikling, og jeg skal finde ud af: - Forbindelsen mellem ændring af x-værdien og fremskrivningsfaktor for y-værdi - Hvorfor er der en fordoblingskonstant? - Hvordan ser formlen for fordoblingskonstant ud - og hvorfor? en der kan hjælpe?? Pleasseee -
stamfunktioner.
ForumindlægHjælp!!! -
I en population
ForumindlægI en population af bananfluer kan udviklingen i antal fluer beskrives ved modellen N(t) = 23 * 1, 386t hvor N( t) betegner antal fluer til tidspunktet t (målt i døgn). Gør rede for, hvad konstanterne i modellen fortæller om udviklingen i antal fluer i populationen. Jeg forstår ikke overstående ...
