Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16701 til 16720 af 21415
-
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
strafattest plez hjælp mig
Forumindlæghej alle jeg har været så dum at stjæle lidt tøj som 18-19 årig og blev snuppet, jeg fik dog et bøde på 500 kr. kommer det til at stå på min straffeattest? og hvor mange år? aldrig stjålet siden. -
argument for at ikke alle steder i universet udvider sig
Forumindlæghvis censoren spørger, om det er alle steder i universet der udvider sig, f.eks. afstanden mellem jorden og månen, hvad kan man så sige af noget som er argumenterende og løfter niveauet i stedet for at sige "nej". -
rødforskydning
Forumindlæghvordan udledes denne og hvorfor gælder det kun for z < 0,1 ? -
mekanisk, potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig forskellen på disse tre energier, mekanisk,potentiel og kinetisk energi? -
Jurastudiet - hvem søger?
ForumindlægHej alle. Jeg har tænkt mig at søge ind på jurastudiet her efter sommerferien. Så derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der også søger? Jeg vil søge ind på KU :). Derfor vil jeg høre, hvilket gennemsnit regner i med at søge ind med? -
Indledning til en debatterende artikel
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en debatterende artikel, og jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive min indledning og hvad den skal indeholde. Er der nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd. -
Naturgeografi
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til, at forstå denne tabel http://faostat3.fao.org/faostat-gateway/go/to/download/FB/FB/E udfra dette spørgsmål som lyder således: E: Når man ser på Danmark i FAOSTAT opdager man at vi lever som svin og slet ikke bidrager positivt til verdens fødevar... -
Hjælp til mat! Lad funktionen f være givet ved f(x)=x2+2
ForumindlægLad funktionen f være givet ved f(x)=x2+2 Tegn grafen for f. Tegn sekanten gennem (1,f(1)) og (1+h,f(1+h)), når h antager værdierne ±2, ±1, ±1/2 og ±1/10. Angiv sekantens hældningskoefficient as, hvor as=f(1+h)-f(1)/h Afgør endelig om der er en grænseværdi for... -
Hvad er historien bag det konservative folkepartis- og liberal alliances logo?
ForumindlægPå forhånd tak! -
differentialkvotienten
Forumindlægjeg har skrevet at den kan benyttes til at undersøge forløbet af en graf (monotoniforhold), give kandidater til forskellige ekstrema, så man kan undersøge grafen for global og lokal maks- og minimum er der andet jeg kan tiføje? -
Jødedommen
ForumindlægHej ale :-)) Jeg skal op til religions eksamen på tirsdag, og har et spørgsmål.... Jeg aner ikke så meget omkring jødedommen... Er profeten ikke Moses ? Men hvem er Abraham så ? :) Har læst lidt på wiki, men forstår det simpeltehn ikk.... Eer der nogle, der ved lidt om jødedommen? :) -
Hvad er rødforskydning? Hjælp!
ForumindlægHejsa - nu har jeg snart siddet i en hel time og læst om rødforskydning, og her er hvad jeg er kommet frem til: Et legemes (fx en stjerne) lys får en længere bølgelængde jo længere væk det bevæger sig fra os, og bliver rødere - derimod, bevæger legemet sig tættere på os bliver det mere blåligt. ... -
Elektrisk effekt
ForumindlægHej derude Jeg troede jeg havde ok styr på elektricitet indtil jeg fik den her opgave - jeg er fuldstændig sat af..... Hvis nogen ved noget om dette, må de meget gerne byde ind! Bemærk vedhæftede -
Tretrinsreglen.. Haster
ForumindlægHej, er der , Nogen der gider at tjekke om jeg har lavet det korrekt, med mellemregningerne osv. ?? Opgaven lyder sådan, udled differentialkvotienten af f(x)=k, hvor k er 0. Jeg har prøvet at lave den: 1.Trin a1= f(x0+h)-f(x0) = (x0+h)2-x02 = x02+h2+2xh-x02 = h2+2xh 2. Trin h2+2xh/ h <=>... -
Aktiv og passiv dødshjælp
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive en 10-15 siders opgave om aktiv og passiv dødshjælp, jeg vil meget gerne høre hvad i syntes om den debat, er i for eller imod og også gerne hvorfor. Jeg vil bruge nogen hvis ikke alle af jeres svar, da der jo er sådan en stor dabat om dette emne. Syntes i man skal ... -
hjælp med bevis
Forumindlægjeg sidder med bevis af determinanmetoden og er med så langt til der hvor der står... tilsvarende fås for y.... som jeg forstår det har vi elimeneret y tidligere? jeg vedhæfter det pågældende bevis. -
God karakterer på gymnasiet?
ForumindlægHej :D Hvad får i nogenlunde af karakterer på gym, og hvad synes i som er OK karakterer på gym. Tak på forhånd :D -
Kan jeg føle mig(helt)sikker?
ForumindlægJeg søger ind på Antropologi-studiet på KU. Mine sidste eksamener forløb noget bedre end jeg havde forventet og mit snit ender på 10.7 og med bonus ender jeg på 11.5. Snittet var sidste år på 10.6? Jeg ville umiddelbart gå ud fra, at jeg med al sandsynlighed kommer ind. Havde egentlig tænkt mig a... -
ligevægt
ForumindlægNogle, som kan hjælpe mig med denne opgave?
