Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 16701 til 16720 af 62610
-
Opgave om funktion
ForumindlægFunktionen f(x) = b*a^x opfylder, at f(4) = 9;og f(6) = 81; a) Bestem tallene a og b Håber I vil hjælpe og på forhånd tak. -
Hvordan regner man gennemsnit?
ForumindlægHvordan regner man gennemsnit? Feks I anden runde fik Laura et gennemsnit på 7 point. De fire første pile gav 8, 9, 6 og 4 point. • Hvor mange point gav den sidste pil? ... point. -
Optagelse på Medievidenskab?
ForumindlægHej alle :) Jeg har i år søgt ind på Medievidenskab på SDU igennem kvote 2, og tænker hver dag på hvad jeg mon kan gøre hvis ikke jeg kommer ind, da jeg virkelig ikke har andet jeg hellere vil i livet. Jeg blev student i 2016, og startede på multimediedesigneruddannelsen i håb om at forbedre mi... -
Faxe Kalkbrud
ForumindlægTil geologi- og palæontologifreaks Dette er en meddelelse - ikke et spørgsmål :) Stedsans, udsendelse på P1, handlede 07.08.2008 om Faxe Kalkbrud. Meget interessant for folk med interesse for geologi, palæontologi og historie/etnologi/bygningshistorie. Kan muligvis også bruges som inspiration til... -
Nem lille rettelse
Forumindlægden er skulle gerne være ganske nem og overkommelig for de fleste herinde. jeg har det bare lidt svært ved engelsk, så håber nogle af jer vil rette det værste.Dansk:Kære Mabel!Jeg er frygtelig ked af, at min kone er overtroisk. Der er ingen tvivl om, at hun faktisk tror på, at man ikke skal gå un... -
Raketter
ForumindlægHej Jeg skal igang med at skrive en SRP opgave om raketter. Jeg står på rimmelig bar grund, er det nogen der kunne hjælpe mig med at komme igeng. det kunne være godt hvis nogen havde nogle noter om raketteorier, eller evt. hjemmesider/bøger På forhånd tak -
HJÆLP MIG TAK <3
ForumindlægEr det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i -
Kalender til windows skrivebord
ForumindlægHej Hvor kan man finde en kalender som man kan have på windows skrivebordet (så man kan laver noter som lektier og aftaler osv.)... Har prøvet at surfe lidt...de fleste er bare noget prøve noget, hvor man så skal betale efter 1 månedsforbrug. Nogle ideer til hvor man kan downloade det og ... -
Find én fejl i sætningen
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som går ud på at finde fejl i sætningerne. Fejlende skal rettes og forklares. I nedenstående sætninger er jeg dog i tvivl om hvad fejlen er, 1. The japanese people are very polite when they do business with foreigners. Er fejlen i ovenstående noget med udtry... -
Nok tid?
ForumindlægDet er et spørgsmål til dem, er har været oppe. Til eksamen har man 24 min forberedelse til en ukendt tekst på maks. 2,5 ns. Og man er så inde i 24 min til selve eksamen. a) Føler I, at man har nok tid til forberedelsen? Kan man godt nå at 1) læse teksten grundigt flere gange? 2) læse baggrunds... -
Nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 linjer?
ForumindlægEr der nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 - 20 linjer, da jeg skal aflevere det klokken 23:30 iaften senest! Håber nogen er interesseret. I må gerne ændre den. Her er historien: Es war einmal ein grosses Land. Im das Land herrschte ein Königin, zusammen mit ihrem Sohn. Ihrem Sohn war Prin... -
arealet bestemmelse vha. integralregning.
ForumindlægHej SP Håber i kan vejlede mig med følgende opgave En funktion f er bestemt ved f (x)=x−2⋅√x , x≥0 . I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængden M, der har et areal. jeg ved ikke hvad er min integrationsgrænserne.??a) Bestem arealet af M... -
Dansk:er der nogle der kan hjælpe?
ForumindlægHej.. jeg er virkelig på bar bundt med hensyn til at hvordan jeg videre kan digte på denne historie..(for da jeg ikke kan finde pointen i denne tekst, kan jeg heller ikke fortsætte den..)...har siddet foran denne cpu skærm i snart 2 timer nu uden at skrive noget :9;mvh migDet handler om at jeg... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp med nedenstående sætninger. Mit problem ligger i, at jeg skal have oversat 9;for at9; grammatisk korrekt - Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med dette, og evt. rette og vise fejlene i sætningerne? 1. Man løser opgaven ved at finde den rigtige metode.... -
matematik
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave 6) Peter valgte et tal. Han multiplicerede det med tre. Derefter multiplicerede han det tal, han valgte, med seks. De to svar han fik, lagde han sammen og dividerede med 4 og fik 9. Find tallet kan i måske sætte en ligning op og finde ud hvad x er? -
Omskriv ligning til ellipse.
ForumindlægHej. Jeg skal omskrive følge ligning til en ellipse. 4x2-16x+9y2-54y-61=0 Kan komme til at få den ændret til: 4(x2+4x)+9(y2-6y)=61 Og går herefter i stå, nogen der kan give et hint til hvordan jeg kommer videre?? -
Helte eller hvad?
ForumindlægHar denne korte tekst fra dansk-engelsk oversættelse for, som jeg håber I kunne være så venlige at rette for eventuelle fejl. På forhånd tak! ____________________________ Helte eller hvad? I de vestlige lande vil mange kvinder gerne forlade deres hjem for at få et arbejde. Sådanne ønsker er s... -
Rettelse
ForumindlægHej. Er der nogle som vil kigger på dette :) ? Dansk: For det første, jeg håber I finder dette brev. Jeg gør ikke det pga. af jer. Det er mig vigtigt for mig at sige. Fordi, min dejlige familie, jeg elskede jer virkelig. Og det at jeg elskede jeg så meget er grunden til at jeg hang mig selv. S... -
0=(-6)^2-4*1*c
Forumindlæg0=(-6)2-4*1*c her bliver c=9 i cas, men når jeg udregner det, bliver c=8 Hvad går galt? -
Eksponentielt voksende funktion - tjek af metode og facit værdsættes
ForumindlægOpgaven: En eksponentielt voksende funktion har en fordoblingskonstant på 3 og f(4) = 9 Hvad er f(7)? Jeg har vedhæftet mit svar da det ellers vil være lidt besværligt at skrive det ind her uden kendskab til latex
