Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 16741 til 16760 af 198015
-
Reducér udtrykket
ForumindlægHvordan reducérer man følende? (p+q)^2 - (p^2 - q^2) - 2pq Jeg har fået det til 2q^2, men er meget usikker.. -
Oversættelse
ForumindlægNogen der vil rette en lille oversættelse jeg har lavet. 1. Maria og Pepe har været i teatret i eftermiddag. Maria y el Pepe ha sido en el theatro esta tarde. 2. Hvor meget har vinen kostet.? Cuanto tiene el vino costado 3. Vi har ikke læst avisen idag. no hemos leído el periódico hoy 4.... -
Cirkels ligning
ForumindlægJEg ved c : (x-5)^2 + (y-7)^2 =100 m: 3x -4y -487 =0 har beregnet dist (C,m)=100, dvs m ligger ikk på cirklen. Men hvordan regner jeg følg. a) Koordinatsættet til det punkt P på cirklen der har mindst afstand til m b) bestem den mindste afstand fra et punkt på cirklen til m ???? -
Diff. regn.
ForumindlægIrriterer mig Virkelig at jeg ikke kan finde ud af det, når alle andre kan!!..Tjek det her:f(x) = 0,5x^3 – 2,5x^2 + x + 4Kan det passe at når man differentiere denne, bliver det: f´(x)= 1,5^2 - 5x..Esktramaer:DVS: at Minimum = 3,3.-1,926 & Maximum = 0,3 . 4,0 Når man så skal bestemme ligni... -
Folkeskolelærer eller gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er blevet student for et halvt år siden, har derefter valgt at tage et sabbatår og er nu begyndt, at tænke rigtig meget på hvilken uddannelse / hvilket studie jeg skal vælge. At jeg gerne vil være lærer en dag, har jeg egentlig altid vidst. Spørgsmålet er, om det er "klogere"... -
Direkte fra gym til uni - hårdt? SABBATÅR ELLER EJ
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne høre fra dem af jer, der har gået direkte videre på universitetet efter gymnasiet, om det er hårdt ikke at have sabbatår eller om I kan anbefale det? Jeg bliver selv student om under en måned, og har i flere år haft planer om at holde sabbatår bagefter, men nu er jeg lidt... -
Juice
ForumindlægHej. Jeg sidder og har lidt problemer med denne opgave. Opgaven lyder: 1. Beregn stofmængden af diiod i det tilsatte volumen diiodopløsning i del 1 af eksperimentet. 2. Hvor stor en stofmængde ascorbinsyre er ækvivalent med denne stofmængde diiod? 3. Der blev fremstillet 250 mL ascorbinsyreo... -
Forskere!!
ForumindlægForskere: ¨Perker" skal ind i varmen starter artiklen med!\n\nJens Normann Jørgensen, professor i dansk ved Københavs Universitet, kalder brugen af ordet "tosprogede"" for det rene pjat. Men hvad skal man så sige?\n"Perkere". I strengt saglig sammenhæng er det den en... -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej!Kan simpelthen ikke finde ud af sidste del i denne opgave (3.101 a-niveau)I et koordinatsystem i rummet er givet 3 punkterA(5,2,1)B(2,6,4)C(-1,2,3)Bestem en ligning for den plan alpha, der indeholder punkterne A, B og C.Her er der vel egentlig tre mulige ligninger, ikke? En for hver af A, B o... -
HASTER! Historie eksamen imorgen - Den kolde krig
ForumindlægHejsa, jeg sidder og kæmper med historie eksamen. Jeg har en del spørgsmål, som jeg håber I vil besvare. Jeg har trukket den kolde krig og har fået udleveret flg. materiale: Opfattelser af den kolde krig (Herunder traditionalisterne, revolutionisterne og postrevolutionisterne). Jeg har derfor... -
Hjælp! Benyt grafen til at finde N'(4)???
ForumindlægJeg prøver at klare nogle eksamensopgaver UDEN hjælpemidler (dvs. lommeregner og formelsamling er udelukket) men den sidste opgave kan jeg virkelig ikke gennemskue (jeg ved ikke hvad der forventes jeg skal gøre ud fra beskrivelsen?) Sådan her lyder den: Opgave 6 I en model for udviklingen i... -
Hjælp - jeg er lost
ForumindlægVil I hjælpe med opgaven på de vedhæftede billeder? Kan slet ikke greje den.. -
Omkreds
ForumindlægHej, hvordan kan jeg anvende længde kommandoen i Geogebra for at bestemme omkredsen i b)? -
Udledning af brydningsloven - riquelme og -1^(1/2) :)
ForumindlægOkay, nu er jeg kommet til udledning af brydningsloven. Et udsnit af mit afsnit:"Her vil den dog blive udledt ud fra Fermats princip. Hans princip går ud på, at lysets vej mellem to punkter er den, der tager kortest tid. Ud fra moderne fysik kan Fermats princip syntes en smule ufuldstændigt ... -
Hvad er afsætningen hvis den samlede omsætning er 42.000?
ForumindlægHvad er afsætningen hvis den samlede omsætning er 42.000? Omsætningsfunktionen er R(x)=-0,05x^2+100x. vi har fået et tip der er (Tip: sæt R(x) = 42.000 og løs den andengradsligning der kommer ud af det. Der er to løsninger) nogle der kan hjælpe? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en mundtlig matematikeksamen om 2 dage, og der er et af de her spørgsmål, som bare piner mig. Spørgsmålet lyder: Forklar ud fra et selvvalgt eksempel hvordan man udregner hvor mange forskellige kombinationer af en vis størrelse man kan tage af en mængde. Jeg forstår hat ... -
Virksomheder, brancher og finanskrisen
ForumindlægHey. Som mange andre har jeg også SRP, som skal afleveres om kort tid, så jeg vil høre om nogle muligvis kunne hjælpe mig med to ting. 1) Nævne en virksomhed, hvis parametermix har ændret sig eller som er blevet påvirket som følge af den igangværende finanskrisen. (du behøver ikke detaljeret ana... -
Svømmebassin
ForumindlægEt svømmebassin er 25 m lang, 15 m bredt og 2 m dybt og fyldes fra en ventil med 60 m3/T. Angiv en forskrft for vanddybden m(T)som funktion af tiden 7, efter at ventilen er åbnet? Hvilken vandybde er opnået efter 3 timer? Hvor længe varer de, før bassinets vandstand er 25 cm under den øverste... -
Datid
ForumindlægHvad hedder disse i datid? 1. ap´peal 2. ask 3. break 4. bring 5. bury 6. buy 7. fall 8. feel 9. fill 10. for´get 11. get 12. leave 13. make 14. pay 15. play 16. pro´cure 17. sail 18. say 19. send 20. show 21. teach 22. warn 23. wear 24. whisper På forhånd tak - skal bruge det til en stil -
SPANSK HJÆLP - oversættelse. (igen!)
Forumindlæghej, jeg har endnu noget tekst jeg skal have oversat :s (nogle fremtidssætninger) er der nogen der kan hjælpe? haster lidt. på forhånd tak. 1. i eftermiddag kommer mine bedsteforældre, men jeg vil ikke være hjemme. 2. min kæreste og jeg skal se den nye Picasso-udstilling. 3. måske vil vi komme...
