Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16741 til 16760 af 21415
-
Biologi - gået i stå!
ForumindlægHej SP! Jeg er igang med at besvare nogle biologi opgavesæt men er gået i stå ved dette opgavesæt: https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:LDEGVFbzmJUJ:www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1993/Opg%25206%2520Mykorrhiza.doc+Opstil+en+begrundet+hypotese,+der+forklarer+den+i+fi... -
Hurtigere end lyset
ForumindlægHvordan kan det være, at hvis man rejser hurtigere end lyset , at man så teoretisk kan rejse tilbage i tiden(har jeg læst)? -
Er man racist, hvis man ikke støtter op om multikulturalisme?
ForumindlægHey folkens! Har efter at have set nogle film på YouTube funderet lidt over debatten vedrørende de multikulturelle samfund i nogle vestlige lande. Det slog mig, at i Storbritanniens hovedstad London er dem, der karakteriserer sig selv som hvide briter blevet en minoritet, hvilket overraskede mig... -
Lufttryk og temperatur
Forumindlæg1. Hvordan kan man ud fra et luftmolekyler bevæger sig, forklare at luften yder et tryk? 2. Hvad er forholdet mellem trykenhederne atm, bar og pascal? Giv et taleksempel på omregning fra et tryk i enheden Pascal til enheden atm. -
Andenradspolynomiet!
ForumindlægHej. Det omhandler at jeg skal finde fortegnene for nogle andengradspolynomier a, b, c og d. men jeg kan ikke huske hvordan man finder dem? På forhånd tak! -
reaktanter og produkt farvoriseret?
Forumindlæger reaktanterne eller produktet farvoriseret i denne reaktion ved 500 K (227C)? 2SO2(g) + O2(g) ⇔ 2SO3 (g) K= 2.5•1010 bar-1 kan slet ikke huske hvordan man griber den her opgave an... -
polær/upolær
ForumindlægHvad kan stoffer, som enten er polære eller upolære, helt præcis?Er nogle bedre til at opløse noget, mens andre ikke er? -
Raketter i rummet
ForumindlægHey, Jeg kom til at tænke på: Hvad sker der egentlig når raketten ud i rummet, meget isoleret fra planeter, løber tør for brændstof? Hvad hvis der ikke er mere brændstof tilbage? Vil den bare stå stille? -
Akksativ el. Dativ
ForumindlægSabine går i 9. klasse. Hvis jeg skal oversætte den på tysk, hedder det så: Sabine geht in die 9. Klasse eller Sabine geht in der 9. Klasse? Styrer "in" dativ eller akkusativ i den sætning? -
Areal af en trekant med to ubekendte...
ForumindlægHej (dette er hjælp til min datter) Sidder her med en opgave, hvor vi skal beregne arealet af en trekant hvor vi ved at den ene side er 6 meter og hældningsgraden er 45 grader - det skal lige siges at det er en retvinklet trekant.. Hvordan finder vi nemmest de to andre sider? -
GEOGRAFI!
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe med den sidste, og se om resten er rigtig? Breddegrader og Længdegrader (nærmeste): By: Breddegrad: Længdegrad: New York 40º n.b. ... -
Stat
ForumindlægHey Er der en der kan pm mig omkring konkurrencestat, jeg har givet mine bud på det er bare usikker på om det er rigtigt.. Det skal bruge til eksamensopgave.. -
Find trissens masse
ForumindlægEnspandmedis med den samledemasse 4,00kg hængerietrebfraentrisseogsystemetstarteri hvile. Spandmed isslippes og falder med en acceleration på 7,0 m/s2(mens den stadig er bundet til trissen). Trissen er formet som en skive af en egetræsstammeog har radius 0,300 m.Hvad er trissens masse? Er der... -
Differenskvotienten
ForumindlægNogle der ved dette? Hvad er differenskvotienten, og hvorfor har den dette navn (Hvad betyder differens og kvotient?) -
Analyse af Kan du høre hende synge - Nik og Jay
ForumindlægHej, jeg har til min mundtlige eksamen i dansk trukket musikvideo, og skal derfor lave en analyse af musikvideoen Kan du høre hende synge af Nik og Jay. Har nogen lavet en analysen af den? Jeg er gået i stå, og har ikke lang tid inden eksamen. -
Spørgesmål
ForumindlægHejsa Er der nogen der kan give mig en forklaring, ved hjælp af grammatisk termenologi, på, hvordan man laver spørgesmål på engelsk? Er sådan set ret blank! -
Naadsensbrød af Henrik pontoppidan
ForumindlægHej.. Sidder og er igang med en opgave om naadsensbrød, og er gået i stå. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan han bruger ironien i sin kritik af samfundet og magtforholdende, altså hvordan han indirekte udtrykker sin kritik. Skal også finde eksempler på hvordan kritikken udtrykkes direk... -
Sfæriske sinusrelationer
ForumindlægHej alle. Jeg skal bevise de sfæriske sinusrelationer?? R dr noen a jer dr ka hjælpe mig??? Tak! -
Analyse af snedroningen
ForumindlægEr der nogen der kunne tænke sig, at hjælpe mig med at analysere ''Snedroningen'' .. Jeg har problemer med at komme igang og ved ikke hvordan jeg skal starte med at skrive. jeg skal helst undgå at skrive ''jeg, vi, dem, os osv!!'' -
logaritme regneregl
ForumindlægHej jeg sidder netop her i raketligningen. V = -u * ln(m1/m0) og jeg ved man via logaritmeregneregler kan få: V = u * ln(m0/m1) Nogen der kan forklare hvordan det sker:)?
