Søgning på: sso historie. Resultater: 16781 til 16800 af 17233
-
Den kolde krig
ForumindlægHej folkens kan i linke en side hvor den fortæller om den kolde krig, det er ligemeget hvis den er lang bare den er godt fortalt og præcist. Jeg søger da self selv på google, men så tænkte jeg hvis det er fokert, så tænkte jeg bagefter i kunne hjælpe måske, det ville være rigtig godt hvis i kan... -
Hvor mange vil læse medicin???
ForumindlægHej, Har selv planer om at læse medicin... skal sog først ud af 10. klasse og gymnasiet. Er lidt ivrig efter, at vide hvor mange der vil læse medicin i fremtiden, og hvorhenne? :) -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
Problemstilling til magt.
ForumindlægHej. Jeg mangler inspiration til at få lavet en samfundsfag magt synopsis. Jeg har kigget lidt rundt på studienet, men har ikke kunne finde noget som jeg kunne bruge. Spørgsmålene skal helst kunne indgå artiklerne her: Magt Peter Munk Christiansen og Asbjørn Sonne Nørgaard: Demokrati, magt og ... -
haster 3.g's opgave
Forumindlæghej allesammen jeg er i gang med at skrive min SSO og har brug for lidt hjælp... jeg har fået nogen kilder jeg skal analysere,,.. kan nogen af jer hjælpe mig med det.. det er nogen fra rosa luxemburg: Verdenskrigen tjener hverken det nationale forsvar eller folkemassernes økonomiske og politiske... -
Er du super god til engelsk? Så vil jeg gerne bede om din hjælp!
ForumindlægHej derude :)\n\nHar haft adskillige afleveringer denne uge og skal aflevere en engelsk oversættelse i morgen, men er gået fuldstændig død, så kan slet ikke finde rundt i præpostitionerne. Ville være dejligt, hvis nogle herinde gad kigge lidt på min oversættelse af teksten og rette den for evt. f... -
Hvad ville give denne her i karakter
ForumindlægDer blev i onsdags kl 10:08 anholdt en mand, som anses for at være en spritbilist. Politiet oplyser at der ikke er nogen der har kommet til skade. Men der vil være nogle skader der skal betales. Susanne Ariellesen ... -
er der nogen der vil rette mit tysk?
Forumindlæghej!jeg er en pige der går i 9. klasse og jeg har virkelg brug for hjælp. Er der nogen der vil være sød og rette mit tysk? jeg har meget svært ved det, og har siddet i mange timer bare for at oversætte så lidt. Jeg ved der er mange fejl i historien.det jeg skulle lave var en fiktiv historie om en... -
Er det rigtigt??
ForumindlægHej, jeg har lige lavet et par oversættelser her, håber nogen ´kan rette dem igennem for fejl A.3 J.-P Chabrol har mange talenter, men man kinder ham især som forfatter. Da hans kone blev alvorligt syg og døde, mistede han fuldstændigt lysten til at skrive. Han følte sig meget alene og kunne i... -
Anmeldelse
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil være sød og rette min Roman analyse: De rejsende Klaus Rifbjergs ”Engel” er i sandheden et litterært mesterværk om Jonatan og Engel, der er på ferie og komplet uvidende om hvilke konsekvenser der vil hænde dem på deres ferie. Af Anne Khatrine Rejsen og studen... -
Kommaer og sproget.
ForumindlægNogen der vil kigge den her igennem for komma + hvis sproget ikke er formelt nok. Skriv gerne der hvor I rette evt med parantes det gør det hele mere overskueligt. Hvorfor er vi folk så fyldte med fordomme? Hvorfor er det først når vi kender personen, at vi kan se væk fra udseendet og påklædning... -
Undergenre for tale?
ForumindlægTalen er fra Zulu comedy showet i 2020, og den afholdes af Sofie Linde. Jeg synes selv, at det er en politisk tale/lejlighedstale, da den ikke vil give mening at blive afholdt uden for Zulu awards showet, og at den har en politisk tilgang til emnerne ligestilling og sexisme, som er problember i s... -
Hjælp til rettelse af tysk stil.
ForumindlægHej jeg sidder med en tysk aflevering, Og ville høre om der er nogen som måske er lidt stærke i tysk grammatik og oversættelse. Jeg har vedlagt den danske tekst samt min egen oversættelse af teksten. Honeckers kandierter Apfel:</o:p> Historien foregår i DDR i 1978, altså 11 år før murens ... -
Rettelse/feedback
ForumindlægHej postede i går mit brev..... Jeg har rettet det og puttet lidt ekstra indhold på... Er der nogen som vil kigge på det og se om der er nogen stavefejl/sprogligefejl eller noget ligende.... Fortæl gerne hvad jeg kan gør bedre... ------------------------------------------------------------------... -
Sproglige fejl
ForumindlægHej igen.. Vil høre om der er nogen sproglige fejl i mit brev... Når jeg mener sproglige fejl så er det om nogen af mine sætninger sprogeligt ikke giver mening...? Er der nogen der kan se nogen sprogligefejl... Har fået afvide af min dansk lær... -
Det haster, HJÆÆÆÆLP
ForumindlægHejsa alle sammen:-) Jeg tænkte på om nogle vil hjælpe mig med at rette min tyskstil, idet tyst ikke lige er min stærke side. Jeg har skrevet en version af stilen på dansk, sådan så det er lettere at forstå min besvarelse. På forhånd tak for hjælpen!!!Det er mandag eftermiddag i maj. Jeg-personen... -
Oversættelse - passiv.
ForumindlægVille blive glad hvis, der var nogle som ville se på denne her oversættelse og se om den er ok, mht. passiv og sætningsopbygning Nord IrlandUrolighederne I Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. I det 17. århundrede ble... -
Oversættelse
ForumindlægDavs.Jeg ville lige se, om der ikke var en som kunne korrekturlæse min oversættelse for fejl,da engelsk ikke er helt min stærke side-.På forhånd tak.Den danske version:Det er nok kun Peeping Tom, der kan påstå at have set Lady Godiva ride nøgen gennem Coventrys gader. Historien blev først rigtitg... -
Rette min oversættelse
ForumindlægVille blive glad hvis, der var nogle som ville se på denne her oversættelse og se om den er ok, mht. passiv og sætningsopbygning Nord Irland Urolighederne I Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. I det 17. århundrede bl... -
Rettelse af min engelsk-oversættelse! :o)
ForumindlægHejsa! :)Jeg har lavet en engelsk-oversættelse, men jeg synes, den lyder meget 'kluntet'... Den er lavet udfra en dansk avis-artikel! PÅ DANSK:"Når de store dyr kommer ind i manegen, stiger intensiteten. Børnene får en oplevelse for livet i mødet med dyrerne og i den samklang, der op...
