Søgning på: historie begreber. Resultater: 16941 til 16960 af 22480
-
Platons hule
ForumindlægHvad kalder man "Platons hule"??Altså er det en erkendelses filosofi eller??Ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det. Men hvis du er frisk på at hjælpe, så bare skriv hvis du vil have noget uddybet :D -
At blive superstudent
ForumindlægHej allesammen. Jeg har gennem længere tid haft et inderligt ønske om at blive superstudent. Det har jeg, fordi jeg dels vil gerne få et højt gennemsnit og dermed komme ind på mit drømmestudie, og dels fordi jeg gerne vil bevise for mig selv, at jeg kan opnå mine mål, hvis jeg bare vil det og arb... -
Det smukke ved Danmark er..
ForumindlægHeeij.. :D Ehm er der nogen der kan hjælpe med mit essay, ? Jeg ved ik hvordan jeg skal komme igang.. Det skal være en indledning, meget kort og præcist.. :/ -
Oversættelse
Forumindlæghej jeg skal oversætte en tekst fra dansk til engelsk, jeg har selv kommet med et par forslag, men al hjælp og alle rettelser vil være mere end velkommen. danske tekst: Søvnens betydning for evnen til at huske er overraskende vigtig, viser nyere forskning. Menneskets hukommelse opbygges i stad... -
bestem en ligning for den plan, der indeholder punktet P og linjen l.
ForumindlægSidder med en opgave: "Bestem en ligning for den plan B, der indeholder punktet P og linjen l" Jeg kender punktet P og parameterfremstillingen for l, men hvordan skal jeg komme videre? Hjælp tak! -
Oversættelse - hjælp
ForumindlægEr der ikke nogen der lige vil rette den igennem for mig. det er forholdsord og "that"-sætninger Øvelse 4 Parents and Children Many parents are worried about, the fact that the time has changed. In old days, there was no need to be afraid to let one's teenage-kids go out in the e... -
Dm og Vm i TI-Nspire (2.gradspolynomier)
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man finder definitionsmængden og værdimængden i TI-Nspire? På forhånd tak. -
JUNKFOOD - eat me !
ForumindlægVi kender nok alle til den dårlige "junkfood madvane". Men mener du at det bare er en dårlig madvane, eller hvad ?! Håber på en masse ( forskellige!) svar !!:) På forhånd tak. -
får/for
ForumindlægHvornår hedder det får/for ? -
Inflations bekæmpelse
ForumindlægHalløjsa Jeg er nu gået i gang med min SSO omkring inflations bekæmpelse, jeg har bare et problem. Selve bekæmpelsen af det, har skrevet det jeg kunne presse ud af min bøger, men mangler måske lidt. Jeg skulle også have noget med omkring hvilke måder man IKKE kan bekæmpe inflation på grundet EU,... -
Matematikrettelser.
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med at rette min matematikaflevering til i morgen? Jeg kan sende det over mail, hvis nogen vil hjælpe? -
Induktion ( Jævn og vekselstrøm )
ForumindlægJeg skal op til fysik på torsdag, og er igang med at lave dispositioner. Jeg sidder fast i emnet Induktion. Min forståelse rækker så langt: Induktion er strøm lavet ved hjælp af en magnet. Og hvis du køre en stangmagnet op og ned i en spole, skaber du en spænding. ( vekselspænding ) - ... -
Georg Mohr
ForumindlægNogle erfarne herinde som har et bud på, hvordan man bedst muligt forbereder sig til Georg Mohr? Med andre ord, hvordan bliver man bedre til at bevæge sig indenfor matematikken når det handler om logik. Kan man blive bedre til at tænke logisk indenfor rammerne af Georg Mohr? -
Hurtig spørgsmål!
ForumindlægHej Er koordinatfremstilling i rummet, det samme som parameterfremstilling? Når jeg får at vide, at jeg skal skrive om koordinatfremstilling, for linier, planer og kugler. Er det så bare parameterfremstilling for disse? på forhånd tak :) -
Overnaturlige væsner?
ForumindlægNoget jeg tit har undret over i tidernes løb er, om vi er de eneste væsner udover dyr insekter osv. der lever på jorden. Er der nogen der tror på at der fandtes spøgelser eller lignende. Jeg er sikker på, at der er mange der selv har stillet dem disse spgml. Og det er spgml.- Man alligevel ikke ... -
11 i religion C
ForumindlægHej med jer Jeg synes faget Religion på C er et utroligt interessant fag. Jeg læser med glæde alle teksterne og bruger gerne også meget arbejde i de ting, vi laver på klassen. Jeg fik 10 til sidste standpunktskarakter her engang i efteråret. Nu kommer det store spørgsmål så: Er der nogen af jer,... -
De mest eksemplariske tekster fra romantikken og det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle. Jeg skal have fundet 3 tekster fra hver periode, der rammer hovedet på sømmet i henholdsvis romantikken og det moderne gennembrud, altså 3 fra hver periode. Jeg har gået og tænkt lidt over nogen navne, men jeg vil gerne lige høre hvilke 6 tekster I synes jeg bør bruge i min opgave. Det ... -
Gramatiske regler: Engelsk
ForumindlægJeg er ved at skrive at skulle starte på en engelsk stil men er kommet i tivl om grammatikken og har derfor valg at lave en "huskeseddel" med engelske gramatiske regler. Bare kom med bud på forskellige regler På forhånd tusind tak. //Frederik -
Face-work
Forumindlæg1)Hvad går teorien om face-work ud på? 2)(Op)find eksempler på face-work? 3)Hvad menes der med at ”vi er skuespillere og publikum over for hinanden”? Hvis nogen er jer ku' hjælpe mig med min dansk opgave, vil jeg bliive megeet glad:). Har stærkt brug for det.. Har kun brug for en ... -
Hvordan foregår matematik B
ForumindlægHej folkens! Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig Går på 2.g handels - hhx
