Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 16941 til 16960 af 186241
-
matematik integration
Forumindlægf(x)=(2x-4)^(3/2)denne skulle løses i hånden... er der nogen der kan hjælpe?? -
permutationen Pn,q hvor q=0
ForumindlægHey overskriften siger lidt sig selv. Jeg ville høre om resultatet af dette. Det gælder jo ved permutationer at Pn,q= n! / (n-q)! dvs. ved q=0 Pn,0 = n! / (n-0)! = n! / n! = 1 ? Er der en bedre måde at forklare det på? Rent intuitivt gælder det så at man kan placere n elementer på 1 måde? det g... -
Windows XP home edition sp2
ForumindlægHejsa, Jeg skal have købt et styresystem til min gamle computer, og jeg tænkte at jeg ville finde en der ville sælge det, da jeg så kunne få det billigere tænkte jeg :o) Der er så en der sælger følgende: Windows XP home edition sp2, men hvad står sp2 for? -
katalysator
ForumindlægHejKunne godt bruge lidt beskrivelse af en katalysator. Troede det blot var et stof som fremskyndede en proces uden selv at deltage/forbruges, men har fundet ud af, at det også kan være med til at nedbryde eller fjerne et stof. Øh, det kan godt være de to ting er det samme, men lidt forklaring ku... -
Kan R+ give blod til R- og omvendt?
ForumindlægHej Kan en person med Rhesus positiv blodtype give blod til en person med Rhesus negativ og omvendt? Mvh. Emil -
romantik og gotik
ForumindlægHej,Nogen der kan give mig en kort definition på romantikken og gotikken, og hvad de har tilfælles?Jeg er ved at blive sindssyg, for jeg forstår der ikke helt... Skal bruge til en stiltræksbestemmelse (hvad der er noget der hedder det?) til min sso (Frankenstein), så håber nogen kan hjælpe?mvhBlu... -
Differentialligninger: Separation af de variable
ForumindlægHej. Vi sidder lidt i problemer omkring differentialligninger og metoden separation af variable. Er separation af de variable en metode, der kun kan bruges til løsning af differentialligninger af typen: y'=g(y)*h(x), eller er det blot en matematisk metode, som kan bruges ved alt? (altså ... -
E/Z-isomeri
ForumindlægHejsa. Jeg får givet en reaktion, hvor et stofs sidekæde er det eneste der ændrer sig. På et tidspunkt i reaktionen går den fra: CHCHCH2OH --> CHCHCOOH Jeg skal så forklare at de to stoffer udviser E/Z-isomeri. Jeg har prøvet at tegne sidekæderne, men jeg kan ikke se skyggen af isomeri. Enten ... -
blandede-tal
Forumindlæghvad er et blandede-tal -
Hjælp til kemi om vandopløselighed
ForumindlægHej. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med dette spørgsmål : Hvad skal man forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: a) CH3OH ? På foorhånd tak -
Beregn mængde a mol der tilsættes
ForumindlægHej opgaven lyder således: Hvor mange mol NaOH skal der sættes til 1,0 L af en 2,0 M eddikesyreopløsning for at lave en pufferopløsning ved hver af følgende pH-værdier? a) pH = pKa b) pH = 4,00 c) pH = 5,00 Hvis jeg bare får hjælp til opgave a, skal jeg nok selv finde ud af de to sidste. Je... -
Maple - plot af komplekse tals polære koordinater
ForumindlægHej, Er det muligt at plotte polære koordinater i Maple? og hvordan. -
Meget enkelt
ForumindlægHalløjsa, Jeg har et mindre problem, jeg ved ikke hvordan jeg skal finde b, har prøvet lidt forskelligt men forstår det ikke. Grafen for en lineær funktion f (x)= ax+b, gennem de to punkter P(3,12) og Q(8,27) . Bestem en forskrift for f . For at finde a tager man; (12-27)/(3-8)= 3 = a ... -
linjestykke
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og er i vanskeligheder! For en uges tid siden fik jeg 9. klasses afgangsprøve fra 1994 et af stykker har fået mig i vanskeligheder og det værreste er at det skal afleveres imorgen, så ville lige hør om der ikker var nogle der kunne hjælpe???på forhånd tak :) -
ax2 + bx + c = a(x – x1)(x – x2)
Forumindlægjeg sidder og tærper matematik en sidste gang da jeg skal op til skriftlig eksamen i morgen.. Nogen der lige kan opfriske hvad dette betyder: ax2 + bx + c = a(x – x1)(x – x2)hilsen den matematik studerende -
Ionprodukt / Opløselighedprodukt - sammenhængen?
ForumindlægSkal til skr kemi A eksamen i morgen, men jeg er blevet i tvivl om sammenhængen mellem ionproduktet, opløselighedsproduktet og opløseligheden generelt. Er der nogen, der har styr på dette og eventuelt kunne forklare mig det? Tak :) -
Københavnerfortolkningen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en AT-synopsis i 2.G, som er træning til 3.G. Jeg analyserer dokumentaren (Københavnerfortolkningen), og ser på de fysiske synspunkter i filmen. Men jeg kunne godt bruge lidt idéer til at udfærdige min problemformulerings underspørgsmål, da den mangler noget an... -
hvad hedder et uendeligt tal?
ForumindlægDav. Som overskriten siger hvilken betegnelse går et tal med uendeligt størrelse, som fx pi under? Som jo er en endelig størrelse, men i teorien er uendeligt stor da der er uendeligt mange decimaler, og den så som man finder en nye decimal bliver det større. -
Slots Pilsner
ForumindlægHejsa... Jeg vil høre om der er nogle der gider at hjælpe mig med denne opgave: Billedet ( http://peecee.dk/?id=13730 ) viser en øldåse, der rummer 0,33 liter. Undersøg, om bryggeriet har minimeret materialeforbruget i sine dåser. Lad som om, dåsen er helt cylinderisk. - Vi kører i ojeblikket e... -
Algoritme/Kvadratrod mm.
ForumindlægOpstil en algoritme, der kan bestemme resultatet af kvadratroden af et vilkårligt helt tal til og med en ønsket decimal. Hvis der er nogle der kan komme med hjælp ville jeg være meget taknemlig... Fortsat god dag - FORZA BARCELONA!
