Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16981 til 17000 af 19441
-
Blækregning sæt nr 10...
ForumindlægOpg 6) Direktør Jøsson skal på forretningsrejse til Tyskland, Holland og Belgien. Han går i banken og køber: 500 D-Mark til kurs 387 800 Gylden til kurs 275 20.000 Belgiske frances til kurs 17.8 Hvor meget skal han ialt betale? (Der ses bort fra veksel-gebyr) Help?? x3 -
Fordampingen
ForumindlægHej alle sammen Jeg kan ikke finde ud af at forstå den opgave, er der nogen gerne vil hjælpe med det. -
Vektorregning - Mars Attack ll
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, jeg er meget i tvivl om. Jeg har vedhæftet filen. Jeg har skrevet et par stikkord ned til nogle af opgaverne, og hvordan jeg tror de skal løses. Opgave a tænker jeg at man skal beregne afstanden mellem punkt og linje. b skal man bruge afstandsformlen mellem to pun... -
4,2 i gennemsnit i 1.g
ForumindlægHej! Jeg går lige nu i 1.g og jeg fik mine første standpunktskarakter (vi får vidst 2 om året) for et stykke tid siden. Den lå så på 4,2 - nok grundet min gernerthed i timerne (som jeg arbejder med ;)) De næste standpunktskaraktere er lige om hjørnet, men jeg regner ærligtalt ikke med en ... -
sildig opvaagnen
Forumindlæghej.. nogle der har fundet frem til hvorfor st st blicher ikke nævner navnene i Sildig opvaagnen? Han gør det ved nogle, men kan ikk rigtig finde rundt i personerne.. kunne godt bruge lidt hjælp :) -
Vurdering af min danske eksamen
ForumindlægHey .. Sku spørge om jeg kunne poste min stil, og få en vurdering af den?? Altså karaktereren .. om den er til et 10 tal, 12 tal eller -3 tal.. Hvis ja; hvor ka jeg gøre d henne? -
Differentiering
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med denne ligning? 1/4 x^3-x^2-x+4 Nu jeg har diferentierede den, får jeg det til dette f^' (x)=1/4*3*x^2-2x -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
Jeg havde ret
ForumindlægNu er det bekræftet. "Samtalen er ikke relevant" gælder ikke hvis og kun hvis "Samtalen er irrevant", da det sidste udtryk kræver eksistens (det gør det første ikke). Jeg kan formidle det til et anderledes, jordnært eksempel: "Pigen på stranden skulle vælge mellem en b... -
STX - Biologi A skriftlig
ForumindlægSå er de skriftlige eksamener overstået fra min side af - så kan vi ånde lettet op. Jeg vil lige høre hvad i synes om opgaverne i den skriftlige biologi A eksamen og hvilke i valgte at lave? Personligt synes jeg opgaverne var meget anderledes end de jeg er vant til, jeg er bl.a. overrasket om a... -
Acceleration og bremselængde
ForumindlægDu er ude a t køre på stop med en ældre lastbil. Når chaufføren bremser så hårdt, som bilen kan, hænger hans Wunderbaumsfigur i en vinkel på 5 grader fra lodret. a) Hvad er accelerationen? b) Hvad er bremselængden for lastbilen ved 90 km/t? -
Den græskegælds krise ?
ForumindlægHejsa! Jeg skal lave en fremlæggelse omkring hvorfor Grækenlands ringe økonomi ikke blev opdaget ved medlemskabet af EU ? Jeg har før lavet en tysk fremlæggelse omkring det, men kan simpelthen ikke finde de daværende brugte hjemmesider :/ Mener det handler om at Grækenland ... -
Børn
ForumindlægEr der nogen, der vil fortælle hvordan ens liv bliver, når man får børn? -
Metrik jens vejmand
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille problem jeg skal analysere Jens Vejmand men der findes mange forskellige opbygninger af samme sang og derfor er jeg blevet lidt i tvivl. Det første har jo krydsrim og den anden udgave har parrim. Er der nogle der ved hvilken der er den originale?? Og mht metrik så er ... -
komplekse tal & andengradsligning
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp til disse opgave: Løs følgende andengradsligninger inden for komplekse tal: z^2=5+12i og z^2= e^(ln16 pi i) og 2iz^2-(5-i)z-17-7i=0 -
Hastighed og acceleration
ForumindlægJeg har lidt problemer med denne opgave. Jeg ønsker et par hints til at komme igang. På forhånd tak for hjælpen: En skiløber foretager et løb ned ad en piste uden at svinge. Bevægelsen betragtes som en retlinet bevægelse. Hastigheden kan med god tilnærmelse beskrives ved hjælp af funktionen: ... -
Teodicé-problemet
ForumindlægHej er der nogle der kan fortælle mig hvad kristendommen mener om disse to ting: 1. Er Gud retfærdig, når der eksisterer ondskab? 2. Har mennesket en fri vilje eller er menneskets handlinger prædestineret, dvs. forudbestemt af Gud? Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig! s: -
Tro og videnskab? Kan de forenes?
Forumindlæg? -
Newtons love
ForumindlægSå er det den sidste opgave jeg mangler lidt hjælp til: (En figur over opgaven kan ses i den vedhæftet fil). På forhånd tak for hjælpen. Et betonelement med massen 1100 kg hænger i en kranwire i hvile lidt over jordoverfladen. a) Tegn et free-body-diagram (kraftdiagram) for betonelementet og ber... -
Hvilke Jobs er de her:
ForumindlægHej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave .. Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes) Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt n...
