Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 17081 til 17100 af 32900
-
rodregler help
ForumindlægHejsa jeg er igang med at øve mig lidt i nogle simple grundlæggende matematik regler som her er kvadratrødder. Er der nogle her der kan forklare mig hvordan jeg skal bestemme følgende rødder uden at bruge en lommeregner til andet end multiplikation eller potensopløftning? Jeg synes det gør endnu ... -
Vektorer i planen, projektion
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et turbokursus på 2 måneder, hvor jeg skal læse matematik op fra B-A. Det hele går meget hurtigt, så vi har ikke så meget opgaveregning på klassen. (Mest beviser) Så når det kommer til afleveringer kan det sommetider blive lidt svært. Jeg har en opgave for som jeg ha... -
Forskel på et "bevis" og et "løst argument"
ForumindlægHej. Jeg har et problem, vi har nogle få såkaldte "løse argumenter" i eksamenspensum i matematik. Jeg skal op imorgen, og er stensikker på at min lærer vil spørge hvad forskellen på et rigtigt bevis og et løst argument er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det. et ex på et af de løse... -
Beregning af længde på diagonal i trekant- Cosinusrelationen
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematik opgave indenfor trigonometri. Det er spørgsmål A og C jeg ikke kan finde ud af. Jeg er klar over, at jeg skal benytte mig af cosinusrelationen med P som den udvalgte vinkel (til spørgsmål A) men er i tvivl om hvordan jeg skal sætte det ind så det giver et korrek... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
HTX / STX? Help me with the decision!
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at vælge min videregående uddannelse efter 9. klasse. Jeg havde allerede HTX i tankerne som min første prioritet, men har sådan tabt lysten til HTX. Ser STX & HTX som utrolige gode uddannelsesmuligheder. Jeg er jo god til matematik, biologi og samfundsfag osv., s... -
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
Lagrange Vs. Randundersøgelse
ForumindlægHeej derude... Jeg ville lige høre jer om i kan hjælpe mig med at forstå noget her. Det er ikke fordi jeg vil have hjælp til en specifik opgave, men vi er i matematik nået et emne, som jeg synes er lidt svært, og håber i måske kunne guide mig lidt i den rigtig retning. I kan af gode grunde ik... -
Samfundsfag i/omkring hovedstaden
ForumindlægJeg søger i sensommeren mod hovedstaden for at dygtigøre mig på at Samfundsfaglig studie. Nu er det bare sådan at jeg ikke kan overskue markedet, udbudet er både for broget og for varieret til at jeg har fundet ud af hvad jeg skal bruge mine næste 5 år på. Om 10 år ser jeg gerne mig selv som Dipl... -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi... -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Frustreret elev af fjernundervisning
ForumindlægMin lærer giver ingen oplysninger, hverken vedrørende eksamensvilkårerne eller om selve de fornylig offentliggjorte spørgsmål. Har skrevet mail til hende, men INTET SVAR. Er der nogen som har været tilmeldt fjernundervisning på matematik B, og kan fortælle mig hvor jeg kan finde eksamensspørgsmål... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Naturligt loft for forståelse?
ForumindlægI min klasse er der en elev, som næsten ikke bruger noget tid på lektier og kan forstå næsten alt i matematik efter vi har gennemgået det. Der er også en anden elev, som læser rigtig meget på lektien og går meget op i det, men som alligevel har svært ved matematikken nogen gange. Er der et natur... -
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
Areal og rumfang
ForumindlægJeg har fået følgende opgave "Beregn arealet af det område M, der begrænses af grafen for f(x) = √x og grafen for g(x) = 1/x samt den lodrette linie x = 9." Jeg er baggud i matematik og er derfor ikke alt for klog på emnet, men så vidt jeg har forstået skal jeg finde skæringsp... -
Hjælper C-fag med at trække gennemsnittet op?
ForumindlægHej Spekulerede over om c fag gavner gennemsnittet med at stige hvis man har fået høje karaktere, hvis nu ens karaktere i A fag ikke er så høje . Hvad har C fag gjort for jeres gennemsnit i gymnasiet? -
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not... -
Tør jeg at vælge STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er en pige der går i en helt normal 10. klasse, for at modne mig og for at arbejde på mit gennemsnit. Da jeg startede i tiende, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle vælge en HHX, altså tre år på handelsskolen. Efter jeg har været i brobygning, er jeg begyndt at tvivle. Jeg ... -
Fik 4 for en virkelig god SRP. Hvad gør man så? (eng. A. Mat. A)
ForumindlægHej alle, Jeg synes selv, og nogle af mine kammerater, at jeg har skrevet en virkelig god SRP, selvom jeg endte med at få 4. Nogle gange får jeg også 7 i spansk eller 7 i dansk opgaver, men det skyldes primært, at jeg en time før opgaven skal afleveres (i dansk) eller et kvarter før (i ...
